Det er litt flaut å vise dere dette…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Det er litt flaut å vise dere dette, men ærlig talt: Noen av oss får nesten gjøre det.

Det bakes, ryddes, fikses, trenes og perfeksjoneres over alt på sosiale medier om dagen. Systemer, situps, skoleboller. Folk tester nye matretter hver dag, leker med barna sine på de mest kreative måter og forteller at de ligger mer enn noen gang med kjæresten sin.

Vi ligger mye vi også. På sofaen vel og merke:

Tidligere i dag satt jeg på do (jada, jeg sitter på telefonen når jeg er på do) og skrollet meg gjennom sosiale medier. Interiørgruppene kunne by på perfekte, rene og organiserte hjem. Feeden min kunne by på “se hva vi har bakt”-poster. For ikke å snakke om treningstips. Æsj, ja, jeg er en av de som trener mye sjæl om dagen, men hva annet kan jeg finne på a?

Jeg har ikke bakt. Eller jo, jeg bakte en brownie fra Toro her om dagen fordi jeg kjedet meg.

Jeg spiste halve.

Og her hjemme… Vel, trenger jeg å si noe mer?

DET BARE SKJER! Jeg vet ikke en gang hvordan, men det bare skjer. Jeg tror det heter hjemmekontor. En ting er hvert fall sikkert, og det er at det ikke er mye Instagramvennlig.

Livet har jo liksom blitt litt sånn. Perfekt vet du. Lik meg, del meg, tagg meg, SE MEG!

Se hvor flott jeg er, se hvor flink jeg er, se hvor fint hjemmet mitt er, se hvor lykkelig jeg er og se hvor perfekt familien min er!

Se for deg det perfekte familiebildet. Ja, kanskje har du tatt noen selv? Se for deg det typiske familiebildet fra fjellheimen (for all del, ikke dra på hytta nå). Den lykkelig familien på fire, med nybakte boller i sekken, der alle smiler og er pene, med ski på bena.

Ingen snakker om at de har krangla om hvor langt de skal gå før bildet er tatt, at eldstemann av barna har nekta å ha på seg ull og at krangelen har gått “veggimellom” og at pappa glemte bollene i ovnen mens mamma tok en telefon. Du kjenner deg kanskje igjen? 

Det gjør hvert fall jeg. For det er liksom litt sånn det er. Det er sjeldent perfekt, idyllisk og det blir liksom en del smuler på gulvet. Selvom bollene ser perfekte ut. Men, det er helt greit. For igjen, det er jo liksom litt sånn det er.

Jeg tror det kalles livet.

Livet er ganske rart om dagen, og vi skal både jobbe mot sommerkroppen, ha stålkontroll, rydde, se pene ut og være perfekte, selv om livet står på hodet for mange av oss, selv om de falske vippene detter av og selvom botoxrynkene begynner og syntes.

Vi får tips om hvordan vi kan bli en enda bedre utgave av oss selv. Hvordan vi kan ha det enda mer ryddig hjemme, hvordan vi kan bli tynne til sommeren og hvordan vi kan ha kontroll. Akkurat som at kontroll er ordet som beskriver situasjonen om dagen. NOT.

Ja, også får vi reklame som dette slengt i fleisen:

Strålende. 

Nei. Om du føler litt på det, enten i dag, i morgen eller seinere, så husk at du ikke er alene om å føle at du ikke alltid får det til da. Du er ikke den eneste som har skittentøyet flytende i stua, den eneste som henger i stroppen eller den eneste som føler deg, tja – Skikkelig dritt.

Sånn er det i blant, men det er sikkert greit å prøve og ikke bare føle seg dritt. Jeg tror liksom livet blir mer ålreit da, selv om hjemmet ditt ikke er Instagramvennlig eller om bollene ikke hevet perfekt.

Vi prøver jo bare så godt vi bare kan, og det for søren meg være nok ❤️

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Det er litt flaut å vise dere dette…

  1. Mener vi alle bør vite innen nå at det ser vi ser på nett ikke er slik realiteten er… Jeg tar alltid ALT jeg ser og hører med en STOR klype salt. Tydligvis velger de fleste å vise det som er bra og det de kan skryte av, (noe jeg ikke forstår, og tar avstand fra) men jeg håper alle bruker hodet å forstår at dette er bare NOE av det de gjør. De bare dropper å vise det som er “mindre bra”… ALLE ligger nok på soffan innimellom. Aldri tro på alt du ser. Da kommer man langt, og slipper å føle på dårlig samvittighet, sjalusi, press o.s.v. Da blir man mer tilfreds med sitt eget liv.

  2. Utrolig bra skrevet. Digger bloggen din og deg. Du tørr å beskrive virkeligheten som den er. Fortsett, og stå på. Klem🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *