Det er enkelt å velge positivt!

Categories Inspirasjon

Reklame | DOVE

Jeg lærer nye ting hele tiden, det hender til og med at jeg tror at jeg har lært ting, også viser det seg at jeg ikke kunne det så godt allikevel. Jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å være åpen for læring, kunnskap og forandring. For jeg har et ønske om å være den beste utgaven av meg selv, og jeg tror jeg blir det av å utvikle meg gjennom å lære av andre, men også ved å ta gode valg for meg selv og for andre. 

Det er to steder jeg må bo for resten av livet. Jeg kan velge å bo i hvilket som helst land, i hvilken som helst unik by. Jeg kan velge å ikke bo, men bare reise og jeg kan velge å bare bo, og ikke reise. De to stedene jeg alltid må bo i, det er kroppen min og jorda vår. Jeg prøver å være skikkelig flink til å ta vare på kroppen min, og sørge for at det er et godt sted å bo. Jeg prøver også å ta klimapostive valg, sånn at jorda vår vil være et godt sted å bo, også i fremtiden. Jeg heier på ethvert klimapositivt valg, om det er å ha med seg handlenett på butikken, ta tog i stedet for fly eller å være et råskinn på resirkulering.

Selv prøver jeg også å velge produkter som jeg veit gir fra seg mindre eller minimalt klimaavtrykk. Det utvalget begynner faktisk å bli ganske godt og jeg synes det er kult med bedrifter og firmaer som gjør det enklere for meg må ta disse klimapostive valgene – Og det gjør Dove. De har sørget for at det er enkelt å velge klimasmart, med at de fleste av produktene deres har dette merket: 

Dette merket betyr at flasken er 100 % resirkulert (eksl. korken), og det er jo helt fantastisk 🌸

Så da veit du hva du kan se etter, neste gang du for eksempel trenger påfyll av en deilig fuktighetskrem, sjampo og balsam eller en velduftende dusjsåpe. 

Og når vi først er inne på gode hverdagsvalg, både for kroppen vår, men også for miljøet, så vil passe på å tipse dere om appen Bower! Det er rett og slett en klimavenn, som Dove samarbeider med og som setter pris på nettopp resirkulering. Det er også en haug av andre merker som samarbeider med Bower. Man skanner rett og slett emballasjen sin hjemme, alt fra plastposer til melkekartonger og til metallboksen. Alt med strekkode, kan pantes med Bower-appen. Når du skanner emballasjen din, som for eksempel fuktighetskremen din, så mottar du panteverdier – poeng eller penger – rett inn på mobilen din, når du leverer emballasjen din til gjenvinningsstasjon. Alt det der får du info om du appen, og jeg digger at Dove er med på å ikke bare ta gode valg for jorda vår, men at de gjør det attraktivt å ta gode valg! 

Fem klimapositive hverdagsvalg jeg forsøker å gjennomføre: 

🌸 Jeg velger produkter som er bedre for miljøet

🌸 Jeg forsøker alltid å ha med meg handlenett når jeg handler

🌸 Jeg resirkulerer for harde livet

🌸 Jeg sletter e-post jeg ikke behøver lenger (e-postene, bildene og filene våre som er lagret bruker nemlig unødvendig strøm)

🌸 Jeg skrur av alt som kan skrus av! Vannkrana når jeg pusser tenner eller når jeg sjamponerer håret og strømmen når den ikke brukes 

Heia gode hverdagsvalg sier bare jeg! Og om du har noen flere tips til meg, fyr løs. Forresten! Den sjampoen + balsamen på bildet der er sjukt ålreit, sånn om du trenger et tips neste gang du skal velge produkter til sveisen, hehe.

Vi snakkes! Klem i fleng. 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *