Dere spør, jeg svarer!

Categories Spørsmål & Svar ⁉️

Hei fra kveldssola på Mallorca og fra hun som har hatt sin lateste dag i hele 2019 i dag. Vi er jo tross alt godt inne i juni, så jeg fant ut at det måtte være på tide! Jeg skylder på ferie og årets lateste dag som grunnen til at ukens spørsmål og svar blir servert nå, og ikke på morgningen. Men… Da sov jeg😂

Uansett, her kommer ukens spørsmål og svar:

Hvordan har du det?

Akkurat nå så har jeg det som plommen i egget. Den siste uka har vært heftig, men nå skal skuldrene ned til normalen igjen, jeg skal hente inn all tapt søvn og jeg skal bade, spise is og kline. Neida, joda. Haha!

Hvilken divisjon spiller fotballaget ditt i?

Vi spiller 4.div nå og om jeg ikke tar helt feil så leder vi🤟🏼

Kan du lage en podkastepisode med søsteren din?

JA! Det kan jeg så absolutt. Hun har veldig lyst til å være med og jeg har veldig lyst til å ha hun med🖤

Vet du om noen som kjøper følgere og likes på Instagram?

Ja, det gjør jeg. Dette har jo vært litt i vinden om dagen, og jeg har vurdert å skrive et innlegg om det – Men jeg har ikke bestemt meg for om de får seile sin egen sjø og om jeg skal gidde å si hva jeg tenker om den saken helt enda, haha. Hva syntes du?

Hvordan tannbleking bruker du?

En bra tannbørste og tannkrem, hehe!

Hva syntes du om å promotere for bleking av tenner og selvbruning?

Akkurat dette kunne jeg antakeligvis skrevet et helt eget innlegg om! Jeg har fått masse spørsmål om det den siste uken, så jeg skal prøve å svare så kort og godt som mulig:
Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal ta fatt på spørsmålet, fordi jeg mener SÅ mye. Sånn ting er nå så har jeg enda ikke lest om/kommet over en tannbleking jeg personlig kunne stått inne for. Jeg har heller ikke hatt et behov for å teste noen.

Jeg personlig tar selvbruning i hytt og gevær når jeg føler meg bleik og grusom, stort sett går det som dette:

… Men det handler om at jeg føler meg litt freshere når jeg har farge i fleisen. Og, det må nesten få være greit! Vi har lov til å gjøre ting som gjør at vi føler oss fine, freshe og bra, det som er problematisk er når man annonserer for et produkt som man egentlig ikke aner hva kan gjøre (med for eksempel emaljen på tennene) og der man får jenter på 13 år til å inngå et abonnement på tannbleking med å innformere om at det ‘bare’ koster 199,-, når sannheten er at det på sikt koster flere tusen kroner. Jeg vil nesten tørre å påstå at man da burde få sparken, men hey, de fleste får en ny desginerveske i stedet for sparken. Rått og brutalt! 

Jeg syntes man skal være ekstremt nøye og tenke nøye gjennom hvilke signaler man sender før man annonserer for et produkt som kan gjøre at noen føler seg rævva. Jeg prøver å holde tunga rett i munnen selv, og om jeg noen gang annonserer for noe der jeg burde tenkt meg om fire ganger til – Så setter jeg pris på en tilbakemelding!

Jeg jåler meg til med vippeextensions fordi jeg føler meg fin med det, men jeg har tatt et bevisst valg om å ikke annonsere for det. Grunnen er så enkel som at det er noe jeg gjør for meg, og ikke noe jeg skal tilrettelegge for at andre også skal gjøre. Enten så får jeg betale for det sjæl, eller så får jeg gi beng💪🏼

Tar du solarium?

Nei, det har jeg faktisk bestemt meg for å slutte med. Da får jeg heller søle med en selvbruning eller sette pris på at jeg er bleik og frisk. Jeg hørte på NRK P3 her om dagen at om man bare har tatt solarium ti ganger, så  er det med på å øke risikoen for kreft. Jeg fikk sjokk og bestemte meg for å slå opp med solariumet. Ikke det at vi har vært så gode venner de siste årene. 

Hvor ofte trener du? Og hva slags type trening foretrekker du?

Jeg prøver å være i fysisk aktivitet hver dag fordi det gjør at jeg får det litt bedre meg meg sjæl! Noen ganger går jeg en tur med en venninne, noen ganger løper jeg intervaller til krampa tar meg og noen ganger et det fotball. Jeg liker å variere og sørge for at treninga ikke blir til et herk, for da gidder jeg ikke – Og det er jo ikke akkurat målet. Akkurat nå har jeg blitt bitt litt av løpebasillen, så det går en hel del i det, men også i styrketrening, tur med podkast på øret og fotball!

Hender det at du redigerer bildene dine i FaceTune eller liknende?

Jeg redigerer omtrent alle bildene mine, fremhever og fresher opp farger! Jeg har ikke FaceTune eller andre likende apper og jeg redigerer aldri kroppen min. Jeg kan fikse på skygger, toner og sånt, men kan ikke huske sist jeg redigerte rumpa mi større. Jeg hadde en sånn periode, og jeg skjemmes fortsatt. 

Hva brenner du skikkelig for, for tiden?

MASSE! Hehe. Akkurat nå brenner jeg kanskje mest for mest mulig fokus på jentefotballen og fotball-VM og at folk skal komme seg på stranda med den kroppen de har🤜🏼

Er foreldrene dine stolte over det du gjør?

Altså, mamma og pappa er klippene mine i livet. De er forbildene mine, tryggheten min og de er altså så forbaskande bra. De støtter meg, heier på meg og drar meg i fletta om jeg forsøker å miste bakkekontakten – Og det setter jeg umåtelig stor pris på💛

Tror du på Gud?

Jeg gjorde det da jeg var yngre, men så sluttet jeg etter å ha opplevd noe ganske kjipt. Familien min er ikke religiøs og jeg valgte selv å gå på Kristelig Gymnasium, men jeg kategoriserer ikke meg selv som troende.

Hvilken plass tror du landslagsjentene kommer på i pulja i VM?

TAKK FOR KULE JENTER SOM STILLER SÅNNE SPØRSMÅL. Jeg føler meg som en nørd hver gang jeg analyserer fotball, prater om fotball og engasjerer meg som en gærning på Instagram, haha! Jeg håper og tror de går videre fra gruppespillet. Jeg troooor kanskje de kommer på en 2.plass i gruppa si, men det blir spennende å se. Jeg heier og støtter det jeg kan fra sofaen🇧🇻

Hvordan var du som ungdom?

Altså, jeg føler meg fortsatt som ungdom jeg. Jeg tror faktisk jeg kaller meg for det også, haha! Jeg har egentlig aldri tenkt gjennom det før, men jeg var veldig målbevisst, selvkritisk, glad og nysgjerrig. Tror jeg. Jeg satset på fotballen, snappet med de eldre gutta (og følte meg konge) og ble deppa over å få en firer. Ja, og det siste der angrer jeg på. Fy søren så mye tid jeg kastet bort på å være misfornøyd a!

Hvordan er livet nå, kontra da du var med i tv-serien Sykt Perfekt der vi først møtte deg?

Jeg har det VELDIG mye bedre med meg selv, jeg er tryggere og gladere. Jeg har funnet litt mer ut av hvem jeg er og blitt enda bedre kjent med meg selv. Jeg er på mange måter den samme jenta, men jeg har bare vokst og blitt bedre kompis med meg selv. Rammene er de samme, til tross for at fotballen til en stor grad er byttet ut med å svare på spørsmål på en blogg på søndager! Det hadde jeg ikke trodd da jeg var med i Sykt Perfekt. 

Hvor lenge skal du være i Spania?

I én uke!

Jeg håper søndagen deres har vært og er fin! Klem fra meg💛

2 kommentarer

2 thoughts on “Dere spør, jeg svarer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *