Akkurat nå så suger det litt

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg trives skikkelig dårlig med å henge med hodet. Jeg er så lei, og jeg vil så gjerne, så gjerne bare… Føle meg som meg, ha det tipptopptommel opp og føle at jeg har energi helt ned i tærne igjen. Men, sannheten er at jeg ikke har det så kult og at formen er bedriten.

På onsdag ringte jeg gråtende etter hjelp til vårdcentralen nærmest oss i Stockholm, og jeg endte opp på et av sykehusene jeg bare har sett på film. Etter kanskje litt for mange dager med feber på besøk nå og da, stygg hoste og elendig allmentilstand, så fikk det være bra – Og det var det. Og selv om jeg en øyeblikk følte meg både redd, alene og som det mest ensomme mennesket i verden der jeg sto i et annet land og virkelig trengte hjelp, mens C var satt i karantene og en handlingslammet idiot som jeg kalte han et øyeblikk (hehe, stakkar’n er frisk og jeg sa unnskyld når jeg kom til meg sjæl igjen!!), så fikk jeg veldig god hjelp.

Etter enda en koronatest, bare for å være sikre, opp i den nyopererte nesa (gurimalla, jeg hadde så panikk for å bli pirket opp i den igjen), en haug av prøver og tester, så viser det seg at jeg har en infeksjon som tar rotta på meg. Det har jeg hatt siden jeg opererte, og den har forverret seg. Jeg har tatt medisiner for nettopp det allerede før operasjonen, og jeg fikk beskjed at om ikke jeg hadde gått på de, så hadde jeg ligget lang flat – Bokstavelig talt. Så ja, kroppen min har det ikke helt bra om dagen og jeg prøver å ta det mest mulig tranquilo, selv om jeg får mark i rumpa av det. Jeg føler meg drit, både som influenser, venn, kjæreste, kollega og ovenfor meg sjæl, men jeg trøster meg med at det blir enda deiligere å føle meg som meg sjæl igjen snart. La det bli snart a. 

Jeg gleder meg som en unge til vi overtar leiligheten vår i starten av desember, jeg gleder meg til jul, selv om den blir litt amputert og jeg gleder meg til å… Bare føle meg bra og ha det bra igjen. Jeg er jo egentlig tilhenger av å bite tenna sammen og gjøre det beste ut av det, og det er jo kanskje derfor jeg har blitt dårligere enn jeg hadde trengt også. Jeg liker dårlig å klage og henge med huet, men dette er livet og akkurat nå så suger det litt.

Jeg håper dere holder ut med at jeg ikke er helt på G nå, og at dere er klar for nytt krutt snart – Det er hvert fall jeg.

Sender en stor klem og en haug av kjærlighet til dere alle. Hang in there, pust med magen og ta vare på deg sjæl. Spis noe godt, gjør noe bra for deg selv og sørg for å le ordentlig med magan innimellom❤️

8 kommentarer

8 thoughts on “Akkurat nå så suger det litt

  1. Føler virkelig med deg! Har selv hatt korona i 3 uker, som utviklet seg til infeksjon i lungene, og er enda ikke bra. Kjenner meg veldig igjen med at man føler at man ikke presterer på noen punkter for tiden! Stor klem fra meg, og god bedring ❤❤

  2. Sender en haug av kjærlighet og klemmer tilbake. Og vil minne deg på at du et den som muntrer opp oss andre og sier “det blir.bra”. Og det blir det, også for deg. Bruk tiden på deg selv nå, og drit litt i oss andre. Det er en tid for alt ❤

  3. Sender deg mange klemmer og håper du blir frisk fort❤️❤️Stå på, flotteste Martine❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *