Jeg mot meg

Categories Podkast 🎧

Da Anja var 15 år gammel, skrev hun en liste over alt hun hatet ved kroppen sin. Hun skrev ting som: Operere nesa, operere bort ribbein, operere anklene, bli høyere, fettsuge magen, ta restylane i leppene, få silikonpupper, få smalere midje, få smalere benbygning. 

Da hun var 12 år gammel fikk hun sitt første panikkanfall. Hun var på vei hjem fra skolen og hun var sikker på at hun ble forfulgt av en bil på vei hjem fra skolen, så hun syklet for harde livet.

Siden den gangen har Anja kjempet en kamp mot sine psykiske utfordringer, hun har blitt diagnotisert med cyklotymi, som er en bipolar lidelse. Bipolar lidelse er en psykisk lidelse som gjør at humøret ditt og aktivitetsnivået ditt svinger mer enn hva andre mennesker opplever. Bipolar betyr «to poler», og disse to polene står for mani/hypomani (oppstemthet) og depresjon (nedstemthet).

I dagens episode av podkasten min snakker med Anja om psykisk helse, Anja sin erfaringer og hvordan det er når alt skal være perfekt.

Jeg anbefaler den på det sterkeste.

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i Podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler)🖤

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg mot meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *