Ja, hun er flott!

Categories Blogg, Tanker 💭

– Gjesteinnlegg fra C – 

I går fikk Martine en melding på Instagram. Den var fra en fyr som syntes at hun var både ubrukelig, stygg og feit, og vi pleier bare å le av sånne meldinger. For la oss være enige om en ting: Det er ganske teit å sende en man ikke kjenner en melding om at personen er ubrukelig og feit. Og det sier ganske mye mer om personen, enn om Martine.

I går lo vi av meldingen, men jeg klarte allikevel ikke helt å slippe den. Mest fordi jeg syntes lite om tullinger som snakker sånn om kjæresten min, men også fordi jeg syntes det finnes så sinnssykt mye teite folk. Og burde ikke folk flest egentlig ha nok med seg selv?

Dama på bildet over er flott. Hun er sterk. Hun er morsom. Hun er inspirerende. Hun er ærlig. Hun er tøff. Hun er bra. Hun er real. Hun er seg selv.

Hun har ikke sixpack, hun har ikke Instagram-lepper eller “ideal-rumpa”. Hun har ikke tight-gap mellom lårene eller synlige ribben. Det hun derimot har er et nydelig smil, en sunn kropp og et hode som er smartere enn de fleste. Hun har en kropp som gjør det mulig for henne å få til akkurat det hun vil, en kropp som kan bære henne jorden rundt og som jeg er heldig å få elske.

Hun støtter meg gjennom tykt og tynt. Hun får hverdagen til å gå rundt. Hun tar godt vare på de rundt seg. Hun hjelper fremmede på butikken med å bære de litt for tunge handleposene. Hun stiller opp. Hun er smart. Og, hun er skikkelig vakker. Hun er vakker når hun står opp om morran, selv om sveisen står til alle kanter. Hun er vakker når hun er utslitt etter en hard treningsøkt. Hun er vakker når hun kommer inn døra etter en lang dag på jobb. For hun er seg selv, hun har glimt i øyet og smiler, nesten samme hva. Ikke når jeg ikke har ryddet opp etter meg da, men det er greit.

For meg teller disse tingene mer enn noe annet. Vi snakker sykt mye om utseende, vi snakker om vekt, om hvem som er pene og hvem som ikke er pene. Vi snakker om sixpack, sommerkroppen og dietter. Det er et skjellsord å være feit og tidvis så virker det som at det er verre å være tjukk enn slem og at det er viktigere å være digg enn ålreit.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg vil mye heller ha en glad, sunn og fornøyd jente, enn en som ikke har det bra og som er opptatt av at alle andre skal syntes at hun er tynn nok, pen nok og deilig nok til en hver tid.

Gi nå litt faen i hva alle andre driver med og hvordan alle andre ser ut – Jeg lover deg at du får det bedre da 💪🏻 Og ikke være en kjip fyr som forteller andre hvordan de burde se ut. Det er bare teit.

// Marty

 

 

36 kommentarer

36 thoughts on “Ja, hun er flott!

  1. Takk gud for at det finnes fornuftige gutter som typen din og! Skikkelig fint innlegg 💫😘

  2. Jammen godt sagt. Du har fått en kjekk dame som samboer, naturlig 👍og seg selv. Så vi er nå enige.

  3. Og der kom tårene… Hilsen en som er OTROLIG glad for å se at fortsatt finnes slike gutter her i verden!👏🏻 Og for at jeg kunne ønske jeg klarte å være snillere med meg selv og gi litt mere faen i hva andre syntes om meg. ❤️

  4. Det var utrolig fint å lese! Jeg har ofte tenkt på min kropp iforhold til hva andre gutter vil tenke. Men det å få høre disse ordene fra en gutt, hva han tenker, fikk meg over på helt andre tanker. Det er så utrolig sant og fint det han skriver!
    Du er heldig Martine<33

  5. Fantastisk inleg. Er syn at det er nåke som må bli sakt, men veldig godt å lese.
    Å for ei Nydelig dama <3

  6. Tenk om alle kunne tenkte som denne fyrn da?! Heldig dame og heldig fyr ♥ Ikke noe som er så usexy som disse herrene/ damerne som bare ikke klarer å la vær å trykke på send knappen etter å ha tømt det merkelige som dukker opp i hodet. Hvorfor innser ikke disse nettbusemennene at denne oppførselen er patetisk? 🙃 #Bekind

  7. Hvorfor bruke du vippe exenstion men å bli slank det vil du ikkje ? Hvorfor vil du bare bruke fake ting i tryne men ikkje få finere kropp?

    1. Og du er mye bedre selv antar jeg at du tror? Du er perfekt altså? Trodde menneskeheten hadde kommet lengre enn dette, blir så oppgitt 🤦🏼‍♀️ Du er flott Martine! 🤩

    2. Håper du her forstår at alle skjønner at dette er noe du skriver kun for å få reaksjoner. Samme med han typen som sendte henne melding. Hvem som helst som har øyne på denne kloden ser jo at denne damen har en fantastisk fin kropp 🙂 så alle andre som sier noe annet er misunnelig eller ønsker å skape en reaksjon.

  8. Hvorfor bruke du vippe exenstion for å
    se bedre ut som alle andre gjøre
    Også men å bli slank det vil du ikkje ?

  9. Håper du vet innerst inne at både personen i kommentar feltet her, han som sendte deg personlig melding og alle andre som har noe annet å si om din kropp, enn at den er fantastisk vakker, er enten ute etter å skape en reaksjon, eller er misunnelige.
    Jeg har alltid sett opp til deg fordi du har sunne verdier, OG ser smashing ut!!

  10. Dessverre så ser vi at det er skrevet av deg dette innlegget. Ellers hadde det vært veldig bra.

  11. Martine, fy flate så fantastisk vakker, nydelig, ærlig, modig og inspirerende du er. Hadde vi alle bare vært like tøff som deg hadde verden vært et bedre sted. Stygg, ubrukelig og feit er du langt ifra. Hadde jeg hatt halvparten av din selvtillit hadde jeg vært dronningen i min egen verden. Fortsett det du gjør, fordi du gjør underverker og mer enn du tror for resten av oss <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *