Middag og brannalarmen som går

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️, Inspirasjon

Det er vel kanskje ingen hemmelighet at jeg ikke er et råskinn på kjøkkenet. Jeg liker å fortelle meg selv at jeg egentlig er ganske flink på kjøkkenet og at det er motivasjonen det står på, men jeg er sannelig ikke sikker. Jeg vet hvert fall at man ikke blir god hvis ikke man øver, såpass selvinnsikt har jeg. Av og til hvert fall.

Det er ikke sjeldent at søkeloggen min ser ut som dette:

Det hender også at jeg etterlyser middagtips fra dere på Instagram, og jeg får alltid gode forslag. Jeg tenkte derfor at jeg skulle dele noen av mine go to-forslag idag! Sånn for å ta og gi litt si.

Han jeg bor med er jo toppidrettsutøver og det er ikke til å legge skjul på at det går MYE mat her. Derfor er det, til tross for mangel på motivasjon og inspirasjon, viktig med næringsrik og god mat. Det er også viktig at det er så enkelt som mulig og at det går fort.

Kjapt, enkelt og når ingenting annet frister:
🍽

– Kyllingpølser, fullkornspasta & dolmiosaus (genialt å oppbevare i kjøleskapet)

– Fullkornspasta, kyllingfilet, champignon, bacon, matfløte

– Ris, wokgrønnsaker & strimlet svinekjøtt (digg lunsj dagen derpå)

– Grove pannekaker (Lag ekstra røre og stek opp i løpet av uken. Digg til alle måltidene i løpet av dagen. Jeg følger cirkabirka denne oppskriften. Jeg har også lært at jeg kan fryse ned røre, og det er genialt!)

– Kyllingsalat (DIGG)

– Grove pitabrød, kyllingkjøttdeig, salat, ost

Ja, også lager vi ofte alt på en gang – Og det ender like ofte opp med dette som resultat:

Jaja, sånn kan det gå. Mat blir det uansett, haha!

Kos deg, spis ofte og nok og lag litt ekstra er hvert fall noe jeg har lært meg🍒

Hva lager du når du ikke har noe inspirasjon?

// Marty

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *