Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✗ Nå har jeg kommet dit at jeg innbiller meg at det er vår ute. Jeg våkner opp om morgenen og forestiller meg at våren har ankommet for lengst, og det gjør at jeg blir trist hver gang jeg ser ut. Bare gi meg vår a, så slipper jeg det. Jeg kler meg til og med som at det er vår og 15 varmegrader.

✗ Jeg storkoser meg i den nye leiligheten! Eller, i leiligheten til C. Nei, nå kan jeg vel offisielt kalle det vår leilighet? Nå er hvert fall det aller meste på plass her, jeg pusler med småting, holder på og koser meg skikkelig. Det er rart å ha vinket farvel til leiligheten min, men sånn er’e av og til.

✗ For dere som følger meg på Instagram (der heter jeg @Martine.halvs) så fikk dere kanskje med dere at jeg klagde på at bilen min er full av hockeyutstyr i går? Hele baksetet er fullt av utstyr som har ligget der i snart to uker. Jeg fikk beskjed om at det skulle tas for en uke siden og i går fikk jeg beskjed om at det skulle tas i dag. Tror dere det er tatt enda? Neh. Er jeg overrasket? Neh. Kanskje jeg burde selge det? Så viktig kan det jo ikke være🤪

✗ Jeg har fått dilla på pasta carbonara, og det er dumt av tre grunner:

  • Jeg stiller meg ikke på kjøkkenet og lager det, for det blir ikke like bra som fra restauranten borti lia her.
  • Det vanker mange kvelder alene hjemme de neste ukene.
  • Det er litt for enkelt å ringe og bestille det.

✗ Hehe, jeg må le litt av meg sjæl. Jeg skrev jo nettopp at jeg baaaaare storkoste meg i den nye leiligheten, men så kom jeg på at jeg hadde et øyeblikk i panikk her i går kveld. C spilte kamp, jeg lå på sofaen, jobbet og så på kampen. Det ringte plutselig på døra, øverste nyhet på VG var at det hadde vært knivstikking i nærområdet, med beskjed om at man måtte holde øynene åpne, jeg klarte ikke å skjønne hvem det skulle være som ringte på og ut av det lille vinduet ved døren klarte jeg ikke å se hvem det var. Jeg var derfor helt på tuppa, ringte pappa og kvinnet meg til å åpne opp. Stakkaren som sto der skulle jo bare selge meg billigere strøm, men endte opp med å si “jeg er ikke noe farlig altså”. Han må jo ha sett frykten i øynene mine.

Jeg må slutte å se skumle ting på TV. Haha!

✗ Lillesøster hadde bursdag på søndag, og da spiste vi masse digg kake. Hun sov hos meg fra søndag til mandag, og vi tok derfor med oss restene fra kaken. Jeg har ikke plass i kjøleskapet, så jeg satt kaken ute på terrassen (jada, det går bra). Jeg prøver jo å holde meg til godis og søtsaker i helgene, men jeg sliter med den kaka på terrassen altså. Jeg kan jo ikke kaste den heller?! Æsj. Den må kanskje bare stå der til den ikke er spiselig lenger. Sånn ser det ut forresten:

Helt normalt. 

✗ Jeg lurer på hvor Paradise Hotel-deltakerne får selvtilliten sin fra. Tenk om alle kunne vært like høye på pæra som de. Eller kanskje ikke, haha!

✗ Jeg syntes det er skikkelig teit med skjønnhetssalonger som legger ut bilder på Instagram der de reklamerer for kosmetiske inngrep eller plastisk kirurgi og skriver #beautygoals.

✗ Jeg burde vasket bilen min. Jeg burde vasket bilen min. Jeg burde vasket bilen min.

✗ Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på fotballtrening etter å ha vært helt slått ut med sykdom i to uker. Jeg gleder meg skikkelig til alt bortsett fra at jeg sikkert kommer til å få kjenne på kroppen at det er to uker siden sist i morgen. Ja, eller for så vidt allerede i kveld.

Jeg håper dagen er grei mot dere 💋

// Marty

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *