Jeg har det siste halve året blitt utredet for noe som heter endometriose, etter å ha slitt med kraftige mensstrasjonssmerter siden jeg fikk mensen for første gang. Jeg har det siste halve året testet forskjellige medikamenter og prevensjonsmidler i håp om at tilstanden har skulle blitt bedre, men ingen ting har hjulpet mot smertene.

På tirsdag satt jeg derfor inn en hormonspiral, i håp om at jeg de neste årene skal slippe voldsomme smerter og kunne ha det så bra som mulig. Etter innsettingen besvimte jeg og smertene har økt for hver time som har gått. Jeg kaster opp fordi jeg har så vondt, bekkenet mitt er låst og krampene i magen er nærmest uutholdelig.

Jeg har derfor oppholdt meg på sykehus både i går og i dag og det eneste som hjelper er nok smertestillende. Det er selvfølgelig et alternativ å ta ut spiralen, men med tanke på tilstanden min så er det for meg den aller siste utveien. Den ligger som den skal og det er i utgangspunktet smertene som er problemet.

De siste dagene har med andre ord vært fryktelig kjipe. Eller, skikkelig dritt for å være ærlig. Men, jeg håper at jeg får det litt bedre snart og at jeg snart kan le av meg sjæl her jeg ligger og vrir meg. Herregud som jeg hater det her. 

Jeg har forresten fått med meg at noen har skrevet på Jodel at jeg er innlagt på sykehus. Akkurat nå, om jeg er hjemme eller på sykehus så er jeg bare Martine og Martine har det forbanna dritt akkurat nå. Jeg setter derfor stor pris på om sladrehanker kan ta hælja.

Jeg kommer tilbake med et brak før dere vet det.

Jeg håper at dere får en skikkelig fin helg. Ta vare på dere selv og de rundt dere💖

Stor klem fra meg!

 

30 kommentarer

30 thoughts on “Jeg er på sykehus

  1. Uff, så utrolig kjedelig! Har flere venninner som også har fått veldige smerter når de satte inn spiral, men som har gitt seg etter 5-6 dager, så får håpe det gir seg helt for deg og<3 skikkelige mensensmerter er helt grusomt, håper du blir fort bedre<3
    Masse god bedring!

  2. Ønsker Deg ei fin helg. Og go bedring 🌻🌷. Husk du gir mye av deg selv med det du er åpen om.
    Hilsen en som for første gang må ta antidepressiva 😊.

  3. Masse god bedring 🧡Håper virkelig de finner ut av det 🧡Det er ikke måte på hvor mye vi damer skal tåle 🧡Sender over mange styrkeklemmer og mange gode tanker 😘

  4. P.sprøyte hjalp meg. Men det får man kanskje ikke før man har fått barn? Er ikke sikker selv. Jeg fikk endimetrose etter jeg fikk mitt andre barn for 17 år siden. Tatt sprøyte hver 3.mnd siden da og det hjelper. Har ikke mens i det hele tatt. God bedring til deg. 🙂

  5. P.sprøyte hjalp meg. Men det får man kanskje ikke før man har fått barn? Er ikke sikker selv. Jeg fikk endimetrose etter jeg fikk mitt andre barn for 17 år siden. Tatt sprøyte hver 3.mnd siden da og det hjelper. Har ikke mens i det hele tatt. God bedring til deg. 🙂

  6. Jeg har ikke endimetriose, men slet med det samme som deg ved insett av hormon spiral. Jeg hadde den inne i et halv år og endte til slutt på legevakta fordi jeg trodde jeg hadde bekkenbetennelse. Legen der rådet meg til å ta den ut, noe jeg også gjorde. Smertene forsvant i samme sekund den ble tatt ut . Jeg levde i et Smertehelvette i seks måneder. Jeg blødde konstant, bekkenet mitt brant og kroppen prøvde å støte den ut. Kunne ligge i fosterstilling og skrike så vondt var det. Jeg håper du blir bedre eller tar den ut. God bedring ❤

  7. Jeg har endometriose og vet hvor vondt det er. Jeg kastet opp i smerte, besvimte og var sengeliggende. Nå bruker Zoladex som er et implantat som settes hver 10-16 uker. Jeg har INGEN smerter m dette og har brukt det siden 2010. Bruker Livial i tillegg, for å opprettholde hormonbalansen.

  8. Masse god bedring Martine . Sånne smerter er ikke noe godt . Har vært borte i det selv . Håper du får hjelpen du trenger og at du er tilbake i hverdagen snart . Sender deg en klem ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *