Ti tanker på en tirsdag!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✗ I dag har jeg hatt besøk av NRK og etter hva jeg vet så kommer det på Dagsrevyen i kveld. Tema er netthets og tiltak! Jeg setter stor pris på at NRK setter fokus på det, for det er jaggu på tide at det blir gjort noe med all dritt som skrives på nett!

✗ Rett etter at NRK hadde dratt fra meg fikk jeg er skikkelig hyggelig melding fra en det betydde masse å få melding fra og jeg begynte rett og slett å grine. Tenk hvor lite tid den personen brukte på å gjøre meg så glad og rørt!

✗ Jeg snakker ofte om at jeg ikke er en råskinn på kjøkkenet, men vet dere hva jeg er et råskinn på? Jo, å koke poteter, haha! Jeg har fått helt dilla på kokte poteter om dagen og de blir nesten som det bestemor sine pleide å bli. Jaggu fint at jeg kan være rå til noe på kjøkkenet jeg også 😂

✗ Er det en ting jeg syntes har vært positivt med Dubai-debatten så er det at jeg har lært MASSE! Jeg er så takknemlig for alle som deler og informerer, sånn at jeg, og andre får kunnskap. Jeg er også glad for at det finnes organisasjoner som Amnesty som kan gi kunnskap og som gjør en forskjell! Kunnskap er makt💪🏼

✗ Jeg er alltid for en god diskusjon og en god debatt. Jeg forstår at jeg ikke alltid har rett og at jeg ikke alltid har sett alle sider av en sak. Det hender at jeg kan få kommentarer på bloggen under et innlegg som gjør at jeg både kan få et nytt synspunkt på noe, men også forandre meningen min. Jeg syntes det er synd at konstruktive tilbakemeldinger og kommentarer hos mange blir sett på som mobbing og hets. Det at noen er uenige eller syntes at noe ikke er bra eller riktig er jo helt fair! Jeg er helt enig i at det ikke er fett når noen er uenig med deg, men jeg tror det både er fruktbart og viktig at man kan være uenige. Jeg tror også at man av og til må innrømme at man har tatt feil, selv om det sitter langt inne hos mange (inkludert meg sjæl).

✗ I dag morges var jeg på trening (snitskryt) og det er altså SÅ mange spreke pensjonister. Det er så fett! De er så blide, glade, sterke og spreke, for ikke å snakke om inspirerende! Jeg håper at jeg er så sprek når jeg blir pensjonist.

✗ Hvor vanskelig er det egentlig å være ålreit mot andre? Det koster jo så sjukt lite! Jeg er overhode ikke feilfri her sjæl, men jeg vet hvor unødvendig jeg syntes det er hvis noen ikke er ålreit mot meg, så jeg prøver iherdig å være ålreit mot andre. Hvis noen snakker stygt om noen andre eller skriver noen stygt om noen andre så lurer jeg alltid på om den personen fikk det bedre meg seg selv…

✗ Jeg har fått helt dilla på kokte egg, kaviar og knekkebrød, mhmmm… Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal spise det.

✗ På lørdag har jeg bursdag og jeg har et skikkelig ambivalent forhold til bursdagen min. Jeg syntes det er skummelt å bli eldre, jeg vil egentlig helst hoppe over dagen, jeg gleder meg til å spise bursdagskake og være med familien min. Haha, er det bare meg?! 

✗ I dag har jeg skikkelig lyst på taco, så jeg tror jaggu det blir taco til middag i dag jeg.

Jeg håper at tirsdagen deres har vært bra og at dere har det fint. Snart lillelørdag 💗

// Marty

6 kommentarer

6 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag!

  1. Jeg skal straks lære deg en liten ting : Det er IKKE skummelt med bursdag og det å bli eldre! Det er skummelt å IKKE ha bursdager og få lov å bli eldre…
    Så, litt takknemlighet og glede for hver bursdag du får oppleve, er lurt 🙂 Ingenting er en selvfølge her i verden, nemlig. Så får du ha en feiende flott bursdag når den kommer.

  2. Hei vakre deg..
    Jeg har pasert 48 og alder er bare et tall.
    Vært mye syk oppgjennom og mistet mye familie.
    Jeg har vært så heldig å fått barn. Har 2 flotte voksne gutter. Livet er ikke en selvfølge,og husk at det kommer heller aldri i reprise.

    ❤❤❤

  3. Har aldri kommentert bloggere. Leser aldri hva som skrives der, er vel ikke akkurat min hobby.

    Men jeg så deg på NRK (. No). Med overskriften “gråter hjemme”…

    Og da måtte jeg bare kommentere, for det er helt latterlig at noen skal måtte gjøre det fordi noen ramser ut en meningsløs meining på noe dem ikke aner om.

    Så stå på, du er tøff og ikkeminst har du mot til å si sanningen slik den er!!

    Og for all del, ikke offer deg en tanke om hva negativt som skrives i kommentarfelt 😉 men heller ta med deg nyttige visdomsord på reisen igjennom alle bursdagene du har fremfor deg.

    Lykke til og stå på. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *