Når kjæresten skal på julebord

Categories Tanker 💭

I går ringte en venninne meg. Hun var fortvila fordi kjæresten hennes skulle på julebord. Kjæresten hennes hadde fortalt at planen var at de skulle ta noen pils, spise en bedre middag og feire et vel gjennomført år med gutta på jobben. Venninnen min var helt fra seg og hun lurte på hvordan i alle dager julebordet skulle gå. Hun fortalte om alle mulige scenarioer som kunne gå gærent og hun var nærmest på gråten for at han skulle ut, fordi hun ikke visste hundre prosent hva skulle og hun kunne faktisk ikke fatte og begripe at kjæresten hennes absolutt måtte være med på julebordet. 

Og som jeg sa…

“Men kjære vene, kvinne”. 

Som kvinne og som venninne anså jeg det faktisk som min oppgave å be venninna mi skjerpe seg. For ærlig talt! SELVFØLGELIG skal kjæresten hennes få dra på julebord, selvfølgelig skal ha få henge med gutta på jobben og selvfølgelig skal han få være litt i fred. Selv om man er i et forhold, så trenger man faktisk ikke alltid å være sammen og man har da jaggu godt av å gjøre litt ting på egenhånd.

Og hva er egentlig det verste som kan skje? 

Joda, selvfølelig kan kjæresten hennes både være slem og utro, men da er han vel ingen verdens ting å spare på uansett. Så da er det vel kanskje like greit? 

Jeg er så lei av å se fortvila damer på Facebook som diskuterer i lukkede grupper når mennene deres må komme hjem fra byen, at de er så engstelige når kjæresten er på guttetur og at de ikke klarer å slappe av mens kjæresten er på jobbreise. I disse dager diskuteres det flittig rundt utroskap på julebordet og det er ikke måte på hva som tas opp. Det virker liksom litt som at mannfolka skal følge alle regler her i verden, mens vi damer skal få gjøre akkurat som vi vil. Det virker liksom litt som at noen damer mener at de skal få lov, men ikke mannen… 

Men hallo. Vi må da la mannfolka gjøre litt som de vil, de må da få lov til å ha det litt gøy og få lov til dra på julebord med jobben! Det handler ikke om å få lov en gang, for det burde være den største selvfølgen i verden. Vi kan da ikke sitte som sure, bitre og grinete kjerringer hele gjengen og klage! 

Og hvis vi skal sette det helt på spissen her: Det er faktisk noe som heter at du ikke skal sende din mann sulten ut av døren. For vi vet alle hvordan det er å gå på butikken når man er sulten. Da hiver man seg over alt man ikke burde, bare for å stagge den verste sulten. Sørg for at mannen din er mett, så slipper du å begi deg ut på både surmuling og grining i etterkant. Det kan faktisk hende at mannen trenger en pause fra sladring, dietter og fjas, og det kan vi faktisk ikke klandre dem for. Jeg tuller litt. Men poenget mitt er at det er viktig å ta og gi, gi hverandre rom og spille hverandre gode! Og ja gutta, det gjelder det samme andre veien. 

For det første så er det jaggu deilig med litt alenetid. For det andre så får man jo fjernkontrollen for seg selv og for det tredje så kan man spise hele boksen min is uten at noen bryr seg. Så damer, hold kjeft, senk skuldrene og spis is. 

Nyt freden og roen, de kommer tross alt stort sett krypende tilbake før man vet ordet av det. OG! Som jeg har sagt før og som jeg sa til venninnen min… Det er vel ikke så veldig sexy med hysteriske damer som lager innetid for mannen sin…

GODT JULEBORD! 

Facebook HER – Instagram Martinehalv – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on “Når kjæresten skal på julebord

  1. Helt enig med deg. Å bekymre seg for sånt er helt unødvenig, og hvis man ikke kan stole på at den andre ikke skal være utro så synes jeg man må vudere hva som må gjøres med forholdet!

  2. Kontrollerende kjærester er ikke noe man orker i lengden, det føles frihetsberøvende. Hvis man ikke lar partneren ta valg for seg selv, eller blir fra seg av engstelse og sjalusi- ja da bør man faktisk ikke være i et forhold. vurder heller å være singel en periode og jobbe med dette kontrollbehovet.
    Det må kjennes ut som en tvangstrøye å ha en kjæreste som aldri lar deg gjøre ting alene (eller med egen vennegruppe)
    Tenk hvis partneren slenger ut en kommentar som stikker deg med dårlig samvittighet (i det du i finkjolen/ dressen går ut av døra), slik at man faktisk har det kjipt under julebordet. Dette er ikke kjærlighet i det hele tatt.
    En skal ikke gradvis miste egen identitet ved å være i et parforhold. Har vært vitne til slike parforhold, det ender med at gnisten i øynene forsvinner- og etterhvert eksploderer innebygget bitterhet ut i masse krangling.
    Det er selvfølgeliv ikke så alvorlig i eksempelet over da, må virkelig understreke det😂 Et godt tegn er at venninnen ringte for å dele tanker og dermed få ærlige råd. Da kan man reflektere over sin egen atferd.
    Inviter jentegjengen hjem til deg i mens typen er på julebord- kos dere med vin og skru opp musikken👍🏻 Eller ta en rolig kveld med full råderett over fjernkontrollen. Bare ikke sitt våken med et bebreidende ansikt når kjæresten kommer hjem😂😅

  3. Amen! Som jeg alltid sier til min kjæreste før han reiser på noe; Kos deg og send mld når du er hjemme, så jeg vet han lever ihvertfall ! :))

  4. Kontrollerende damer er like toxic som kontrollerende menn, og det er faktisk ikke greit å guildtrippe eller tvinge kjærestene sine til å gi avkall på noe de har veldig lyst til å gjøre (med mindre man har barn sammen og det er ofte og slike grunner).
    I dag skal samboeren min på julebord og jeg GLEEDER meg! Jeg skal med glede kjøre han bort og hente han i kveld, for jeg ser såå fram til å ha en frikveld med musikaler, høy sang, chips, godis, middag og brus for meg selv <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *