Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✘ Okei, dette tenker jeg på cirka hver eneste dag, men i dag har jeg tenkt litt ekstra mye på det. Hvorfor er det noen folk som nesten nekter å heie på andre? Det er som at de er livredde for å si noe positivt til noen andre og at de hater at noen andre får til noe bra. Men som jeg har sagt før: Det er jo ikke sånn at jeg ikke kan få til noe, fordi du har gjort det. Hmm… Jeg syntes det er fett å heie på hverandre jeg. 

✘ Dette er kanskje litt rart, men det er noe jeg har tenkt mye på i det siste. Også idag. Jeg har aldri kontanter på meg lenger og jeg tror kanskje aldri at jeg kommer til å ha det igjen heller. Jeg skal ikke fremme tigging på gata på noen som helst måte, men jeg har faktisk tenkt litt på disse som tigger i det siste. Før i tiden (ja, måtte bare prøve å si det) kunne jeg finne på å gi det jeg hadde i lomma, men nå som jeg aldri har kontanter på meg så skjer jo ikke det. Jo, de kan jo ta vipps (og det ser jeg at mange gjør), men da er jeg så sær at jeg aller nødigst har lyst til å gi bort telefonnummeret mitt til en fremmed av diverse årsaker. Og det er jo faktisk sånn at hvis jeg først vippser til noen, så kan denne personen be om penger automatisk på et senere tidspunkt. Hmm… 

✘ Hvorfor er det sånn at noen mennesker bare braser inn på toget når det stopper, selv om de som er på det ikke har rukket å gå av? Altså, jeg bare lurer… ​Hvem er disse menneskene og hva tenker de egentlig på? 

✘ Forrige uke fikk jeg endelig kjøpt meg vaser til orkideene mine som har stått på kjøkkenbenken siden boklanseringen. Jeg dro pottene med meg i farten mens jeg var på butikken, og jeg målte sånn halvveis med en orkide som sto i butikken for å se om den passa. Den passet i butikken, men ikke helt med mine hjemme. Men hey… Det får bare være. Det skjer ikke at jeg kjøper nye hvert fall 😂

Strålende! 

✘ Jeg sjekket faktisk opp om jeg faktisk har tatt alt som skal av HPV-vaksina tidligere i dag. Jeg hadde det, og jeg visste egentlig det – Jeg ville bare være på den sikre siden. Hvis du har født i 1991 eller senere og ikke har tatt den så anbefaler jeg deg å få finger’n i gir hvis du ønsker den gratis. Den er nemlig gratis frem til desember. Du må altså ha tatt den første dosen i desember og du kan ta den siste (den tredje) frem til 1.juli 2019. DO IT! 

✘ Det bugner av konkurranser på Facebook og Instagram om dagen, og jeg har skikkelig lyst til å delta på alt. Eller, delta har jeg egentlig ikke så lyst til, men jeg har skikkelig keen på å vinne – Og da må jeg vel nesten delta. MEN! Jeg har omtrent sluttet å gidde det, for jeg opplever at jeg ikke kan vinne konkurranser på Instagram (feks) fordi jeg har en del følgere. Det skjedde én gang og da var det så mange som gikk rett i klikk fordi de mente at det var planlagt, noe det selvfølgelig ikke var. Jeg vil også vinne 🙁 HAHA! 

✘ På lørdag brukte jeg sort strømpebukse og jeg har fortsatt lo, stoff, you name it under den ene tåa. Altså, hallåååå? Haha. Jeg får det ikke bort. 

✘ I dag har jeg en gammel barndomsvenninne som har bursdag, og jeg tror faktisk at jeg kommer til å huske bursdagen hennes til jeg dør og at jeg alltid kommer til å tenke på henne 20.november. Jeg kan fortsatt mobilnummeret og hustelefonnummeret hennes også, men med nye venninner trenger jeg liksom ikke å huske sånt – For det er så tilgjengelig og enkelt å finne ut av. Tiden flyr og ting endrer seg altså…. Haha. 

✘ I dag var det en fyr på butikken som kalte meg vennen. Jeg vet ikke jeg altså, og han prøvde helt sikker BARE å være hyggelig – Men jeg følte at det var skikkelig nedlatende. Jeg skvatt liksom litt. Er det bare meg?! 

✘ Nå har jeg gnåla om jula i fire uker, og jeg tror jaggu at jeg har bestemt meg for at jeg skal pynte til jul på søndag. Det får bare være innafor. Jeg må ha jul, desember og ro i sjela. Og pepperkaker, julemusikk og jule-TV. Jeg kan rett og slett ikke vente lenger. 

// Marty 

1 kommentar

1 thought on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Jeg går som regel med tanker og spørsmål selv …..Vi bør heie på hverandre helt klart og særlig om personen trenger en oppkvikker…..
    jeg heier på deg og andre bloggere som gjør det de kan for å holde liv i oss…
    Jeg vet ikke hvorfor man ikke har tid å vente til folk har kommet seg av buss,trikk,tog og ja ikke minst båt.
    Ja så er det disse tiggerene som visstnok ikke eier så mye,men de eier en mobil og ikke minst så må de ha mobil nett…har sett de har holdt på med mobilen sin.
    jeg har også orkideer men jeg har aldri fått meg en potte eller vase til den…mener den skal være gjennomsiktig.
    Ja snart er det hundrevis av kalender konkuranser på FB…jeg har vært med på mange men så hender det at jeg gir F…jeg vinner jo aldri…
    Du er sikkert ikke alene om å begynne på å tenke litt på jula.
    Kanskje litt artig å pimpe leiligheten sin….jeg bor i et hus med flere rom som jeg så gjerne ville ha tømt….vi har så mye gamelt RÆL.
    Pynt og kos deg Martine…..Husk å dele det med oss da!
    mvh Vpettersen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *