Jeg er nominert!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei folkens! I dag er jeg både ydmyk og stolt. Eller, jeg har egentlig vært det i hele ni dager – Jeg har bare ikke delt det enda. Jeg er nemlig for andre året på rad nominert til Jenteprisen. HVOR STORT ER IKKE DET? Jenteprisen deles ut av Plan International Norge på Jentedagen 11.oktober, i samarbeid med Costume. Formålet er å løfte frem en enkeltperson, organisasjon eller bedrift i Norge, som engasjerer seg i kampen for jenters rettigheter  enten i Norge eller ute.

Og tenk at jeg i år igjen er nominert? WOW. 

Jeg er både stolt og ydmyk, og det er en stor ære å bli nominert. Hver gang jeg skriver og formidler har jeg som mål å treffe noen. Det spiller ingen rolle om det er én eller 400.000, for så lenge én person føler at det jeg gjør gir noe, så er målet mitt nådd. Forhåpentligvis er det en av disse som følte at jeg fortjente det, og det er en stor ære. 

Jeg vil så mye og jeg er så sulten. Jeg vil gjøre forandringer og jeg vil se forandringer. Det at jeg kan bruke stemmen min til noe viktig betyr enormt mye og det som egentlig betyr mest er å få en bekreftelse på at den lille jobben jeg gjør er med på å gjøre en forskjell. 

Kampen for jenters rettigheter er fortsatt aktuell fordi likestillingskampen ikke er over enda, og fordi alle jenter fortjener de samme mulighetene som meg. Frihet til å tenke selv, ta egne valg og bli akkurat hva/hvem man vil. Vi jenter skal ikke være redde, vi skal ikke skamme oss og vi skal ikke gjemme oss. Per dags dato har vi enda en lang vei å gå, og jeg, sammen med mange andre sterke kvinner er villige til å ta den kampen. Og vi trenger at den kampen tas. Hver eneste dag. 

Det er en rekke andre fantastiske, dyktige og kloke damer som også er nominert og egentlig vil jeg bare si takk til alle som tar kampen, som står opp for oss alle og som gjør verden til et litt bedre sted. 

Skitt, snakker vi girl power eller? 💪🏻 Dette motiverer meg skikkelig. 

Tusen takk til alle som leser, deler og som heier. Til alle som sender meldinger, til alle som kjemper og til alle som står opp for seg selv, og andre. TUSEN TAKK!

// Marty 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg er nominert!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *