Nå er det trendy med hår «der nede»

Categories Tanker 💭

I sommer kunne amerikanske Vouge melde om at hår i underetasjen er hot igjen. Jeg skal ærlig innrømme at denne artikkelen dessverre hadde gått med hus forbi, før Dagbladet tipset meg om den etter en bra tekst fra en av deres journalister. Det er visst ingen tvil om at helbusk er trendy igjen og noen av oss syntes vel at det er all grunn til å juble. Hvert fall hvis vi er en av de som kun følger det som er trendy og ikke tar egne valg om hvordan for eksempel underlivet vårt skal være stylet, eller ikke stylet. 

Vouge melder at helbusk er den nye brasilianske voksen. Vidre gir de oss noen tips til hvordan vi kan håndtere et hårete underliv som profesjonelle. For du? Du håndterer vel ikke underlivet ditt uproft vel? Ha! Det hadde tatt seg ut. 

Vouge skriver blant annet at for å kunne håndtere et hårete underliv behøver jeg gå til innkjøp av:

  • Et minispeil
  • En fintagget kam
  • En liten stussesaks
  • Økologisk barberskum
  • Heksehassel-ekstrakt (vet da søren hva det er) 
  • Tissehårolje (Emma Watson sverger visst til den. Det skal visst være druestein, jojobaolje og sitronduft i den) 
  • Tissehårolje. (Jeg måtte bare gjenta det en gang i håp om å forstå det) 
  • Skrubb til underlivet (helst den Vouge anbefaler med kokosnøttolje og antibakteriell myrt) 
  • Såpe med riktig Ph-verdi (ja, det er jo kanskje ikke så dumt – Hår på tissen eller ei). 
  • En tørrbørste 

Jeg fant ut at en tørrbørste er en sånn:

Den kan bidra med at du får i gang blodsirkulasjonen. Ja, der nede. Vouge sier jo egentlig at: DAMER! Rock underlivet ditt, men for all del… Ikke glem sitronduften og kokkosnøttolja. 

Vi må jo for guds skyld ikke finne på å la busken gro hvis ikke vi har en liten stussesaks tilgjengelig. Underlivet vårt skal jo hvert fall ikke få være i fred og det skal helst lukte litt sitron. Nei, dra meg baklengs ned i fuglekassa. Og fra halvveis spøk til alvor. HVORFOR I ALLE DAGER? Hvor finner jeg alt dette? Herregud, jeg blir helt svett av alle disse tipsene og triksene jeg. Og kan ikke underlivet vårt av alle ting få lov til å være i fred? 

Jeg må ærlig innrømme at det gjør meg litt stressa med alle lister om hva jeg burde og ikke burde ha. Vi skal ha haugevis av ting for hver eneste kroppsdel, og for det første så har jeg ikke tid til å holde på med alt disse artiklene sier at jeg burde og for det andre så har jeg ikke plass til alle disse tingene.

Tro meg… Det er fullt (ja, jeg bruker kanskje 4 % av denne skuffen):

Jeg blir stressa over at absolutt alt skal være på stell hele liten, at man skal følge det som er trendy og hvem i alle dager bestemmer egentlig hva som er trendy? Eller, hvordan underlivet til folk burde se ut nå? En journalist? En kjendis? En ekspert? Jeg lurer hvert fall på om disse som anbefaler dette gjør alt dette selv. Da er det jo egentlig rart at de har tid til å jobbe i det hele tatt. Hvert fall hvis de skal drive å holde i gang blodsirkulasjonen nedentil. 

Jeg og min barberhøvel på bildet øverst får det hvert fall stort sett til å fungere ganske så fint. Til og med uten økologisk barberskum og heksehassel-ekstrakt (???!). Og du? Vi driter i hva som er trendy eller ei. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

12 kommentarer

12 thoughts on “Nå er det trendy med hår «der nede»

  1. Du er så befriende morsom, og jeg har heiet deg opp på blogglisten leeenge. Når jeg ser det kommer nye reality blogger til, da vet jeg ikke hva jeg skal si eller tenke. Det er blitt en horribel verden, jeg er utenfor fatteevne. Takk for at du er motvekten til galskapen.

  2. Siden voque og dagbladet sier det, så MÅ det jo være trendy. Viktig å følge flokken i den retning gjeterne vil.
    Blir mindre oralsex fremover ihvertfall.

  3. Er da frivillig om man vil ha det hårløst,litt hår,akkurat passe med hår eller en skog…
    Jeg liker lite eller intet hår på samme måte som damen min liker at jeg også gjør det samme. Så er hun hårlø så er jeg det for eksempel

  4. Det er bra at hårløstrenden er på vei ut. Det er jo en grunn til at de fleste av oss er utstyrt med hår der nede fra naturens side… Det er dessuten hår der nede som skiller mellom voksne og barn, kanskje verdt å legge merke til når man leser om så mange tilfeller av overgrep mot barn…? Personlig er jeg ikke i tvil om at kvinner med naturlig behåring der nede er langt mer spennende enn de glattbarberte selv om alle selvfølgelig må få gjøre som de selv vil… og jeg gjentar; selv vil, og ikke noe andre eller trender krever av dem…

  5. Takk for en morsom blogg! Jeg for min del sverger til smult (stort sett merket Flott) der nede for å holde orden på krøllene. Det gjør liksom håret mer naturlig og levende, og smører huden. Kan anbefales.

  6. Jeg synes at de mest frigjorte kvinnene tillater at mannen slipper å få hår i munnen.. Så man må bruke høvelen med måte…

  7. Du har gått glipp av hele poenget. Syns du er litt vulgær som fokuserer bare på “der nede”. Du har gått glipp av hele poenget. Du skal slutte med alt og la håret vokse, overalt. Gleder meg til å se ansiktet ditt når trenden er over.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *