Nei, det går ikke så bra

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

De siste årene har jeg ofte fått høre hvor “goals” forholdet mitt er. Hvor perfekt alt ser ut, hvor lykkelige vi virker å være og hvor forelska vi er. På mange måter har det vært fint å høre, for det har vært en bekreftelse som har vært fin å få. Spesielt når ting egentlig har stått på hodet, når jeg selv ikke har ant hva jeg egentlig føler og når ja, ting ikke har gått så veldig bra. 

Nå i sommer bugner det av lykkelige kjærestebilder på sosiale medier, og det er kjæresteferier, frierier og kliss – Og enda mer kliss. Det er fantastisk hyggelig, så du må ikke misforstå meg. Men selv har jeg flere ganger sittet med en bismak i munn, ikke fordi at det ikke er noe flottere enn at kjærligheten blomstrer eller at folk har det bra – Men fordi jeg har følt at jeg har vært med på å juge om hvor fantastisk alt er hele forbanna tiden. Hvor romantisk og flott absolutt alt er. 

For nei, vi har ikke vært på ferie uten å diskutere så busta fyker. Både om de små tingene som hva vi skal gjøre, men også de store tingene som økonomi. 

Vi har ikke vært kronisk lykkelige i hele hele år. Faktisk har det til tider vært ganske så kjipt. Så kjipt at vi flere ganger har lurt på om det er verdt det. 

Ofte så går jeg rundt og lurer på om vi er de eneste som ikke er #lykkelige hele tiden. Om vi er de eneste som tidvis går lei av hverandre, som irriterer oss over alt hva den andre gjør eller som rett og slett lurer på hvorfor alle andre får det til, og ikke vi. Hvorfor vi diskuterer de samme tingene hele tiden, hvorfor det er enkelte ting vi aldri kan komme til enighet om og om vi egentlig er de rette for hverandre. 

Det å skulle forelske seg og være i et forhold er ikke bare, bare. Det er så mange valg som skal tas og det er så enkelt å sammenlikne seg med hvor lykkelige alle andre er og hvor fint alle andre har det. 

Jeg har ikke et fasitsvar på hvordan ting skal fungere, men jeg kan hvert fall velge å være ærlig på at mitt eget forhold er langt i fra så perfekt det kanskje virker og at vi også har vårt – Noe jeg tror absolutt alle andre også har. 

Så. Hvis du er en av de andre som i sommer, eller ellers kan lure på om du og kjæresten din er de eneste som ikke er lykkelige hele tiden, om dere er de eneste som ikke alltid får til alt eller om dere er de eneste som kan ha den samme diskusjonen gang på gang, så er du ikke alene. 

Det kan jeg love deg! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

19 kommentarer

19 thoughts on “Nei, det går ikke så bra

  1. E det slutt da? Eller hva er greien? Hang ikke med på hvor ståstedet deres er.. og hvor lenge har dere vært sammen?

  2. Skjønner veldig godt hva du mener! Har følt det samme flere ganger, og vil tro at det faktisk er helt normalt. Alle viser jo bare en fine siden av et forhold. Syntes det er bra du skriver dette og får frem det som ikke alltid kommer frem i sollyset.

  3. Veldig deilig at du er så ærlig! Har følt meg så alene om dette, føler lissom at alle andre par er lykkelige og stormforelsket HELE tiden… haha takk for at du deler 🙂

  4. Jeg og kjæresten min har det superfint sammen- bildene jeg legger ut gjenspeiler faktisk forholdet vårt veldig fint, altså ikke noe «jug.» Selvsagt kan man ha småkrangler og slikt, men den kjærligheten vi føler på overgår alt slikt småtteri! Så dette er nok noe som varierer fra folk til folk.

  5. For et godt innlegg. Trur det er så mange føler på det samme, også når det gjelder venner! Så kanskje vi ikke burde ligge ut bare det positive? Men igjen man skal jo heller ikke henge ut noen på sosiale medier

  6. TAKK, Martine!!! Herregud, meg og kjæresten har også diskutert i ferien om alt muuuulig!!!! Åh, du altså!! Du er så bra, så ærlig og så direkte!!!! Ferie er ikke så perfekt som folk skal ha det til! Fuck sosiale medier av og til!!

  7. Martine.. du er litt for opptatt av instagram og facebook bilder.
    Kanskje det er fordi du er blogger.
    Men hvis du faktisk tenker over forholdene til venninnene dine for eks så vet du at ingen forhold er knirkefritt.. slike forhold varer ikke lenge uansett tenker. Jeg tror de aller fleste liker å bli utfordra.. altså at alt ikke er så komfertabelt hele tida.. og knirkefritte forhold er jo akkurat det.. komfertabelt.
    Jeg tenker at de negative sidene ved et forhold er mellom to mennesker i den forstand at man kanskje med sine nærmeste om det men ikke de 100vis,1000vis ++ følgerne sine på sosiale medier.
    Da skal folk ha en mening og si sine tanker om DITT forhold.. og hvem vil at alle mulige bekjente, alle venner og familiemedlemmer skal ha en mening om ditt forhold? Eks dine og kjærestens svakheter i forholdet, hva er negative og positivt? Hva må jobbes med?
    Mitt forhold er skjeldent knirkefritt. Men ting blir bedre og endrer seg etterhvert. Kjæresten min har en varig depresjon.. eller kronisk depresjon kan man si.. som har vært der i ca 3 år ish. Og vi har vært sammen i ca 6 år. Så da kan du tenke deg.
    Men jeg digger deg og bloggen din. Stå på!!

  8. Du er ei sterk ei! Stå på og så flink du er som står for ditt og er ærlig!
    Veldig viktig å være ærlig med både seg selv og til andre/ med andre! <3
    Du har helt rett , forhold er ikke ALLTID like perfekt og det vil alltid være moments hvor man tenker om ting er verdt det eller ikke!!
    Heier på deg!! <3

  9. Min første tanke var når jeg leste dette er at hvordan vet man at man er lykkelig om man aldri ikke er det? Det hadde jo blitt utrolig kjedelig i lengden om man aldri hadde krangla eller vært uenig.. Tror det er helt normalt og gjør at man verdsetter de gode dagene enda mer.. Bra det er noen som deg der ute som setter ord på det jeg tror 99% av oss faktisk opplever

  10. Godt å høre at flere er i samme båt! Slike perioder som dette er helt 100% NORMALT.
    Jeg og madammen har vært sammen omtrent 5 år nå, og har 2 Kids..
    Tro meg, vi har hatt noen tunge perioder.. Uten at jeg skal gå videre inn på detaljer akkurat der, så har det vært på det punktet at vi og vurderte om det var verdt det, og vel så det.
    For å komme til poenget mitt da..
    “What does not kill you, makes you stronger”
    Need I say more? 😉

  11. Vi har vært sammen i 15 år og har et eldre barn. Mannen har stått ved min side alltid. Men jeg har så mye plager og det reflekterer forholdet denne sommeren. Det er så trist! Vi har begynt å krangle daglig. Jeg har aldri vært alene, og er redd han ska gå. Takk for at du tar opp et viktig tema,, det er en grunn for at jeg ikke er på sosiale medier. Spiller ikke spill for galleriet.

  12. Og så normalt det egentlig er! Jeg og mannen er på sjette året sammen og straks har vi tre års bryllupsdag. Og noen dager, noen dager gir vi opp. Vi sier at den andre er teit og vi orker ikke mer. Men så gir vi oss ikke likevel, og etter mye jobb kommer gode perioder hvor vi ikke fatter at vi i det hele tatt tenkte tanken på å gi opp. Vi er to individer som skal leve sammen som ett, det blir intenst, og noen ganger smeller vi sammen. Sånn er det, og sånn vil det være resten av livet. Samtidig så tenker jeg at det er det vi vokser på og lærer av. ♡

  13. Såå godt å høre at man ikke er alene. Jeg og kjæresten min har vært sammen i litt over 2 år, og han er en person som jeg ikke kan leve uten. Men samtidig er han den personen som irriterer meg mest her i verden! Av og til er jeg nødt til å ta litt avstand, for det kan bli for mye.. Takk for at du er så åpen❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *