Få med dere dette 📽️

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

HALLA! Dere, nå kan jeg si hvorfor jeg har vært litt hemmelighetsfull angående kameraene som har dukket opp på Instagram og Snapchat de siste ukene! Noen har allerede skjønt hva det er etter å ha sett på TV 2 denne uken, men til alle som ikke har sett det (som for eksempel meg selv) kan jeg hvert fall dele det nå. Jeg er nemlig med i kveldens episode av TV 2 hjelper deg! Sammen har vi sjekket om størrelsene faktisk stemmer overens med størrelsesmerkingen og om enkelte kleskjeder avviker mer fra “normalen” enn andre. Og, GLED DEG til å se resultatet! 

Når Wanja fra TV 2 ringte og lurte på om jeg ville være med, sa jeg ja på flekken – Og jeg fikk med meg Karianne, som jeg digger! Makan til bra dame. Synd at det bilde her over ikke ble like bra som hu si! Haha. 

Jeg har syntes at dette lille prosjektet har vært veldig lærerikt, kult og ikke minst – Sjokkerende. Jeg har lært mye og jeg gleder meg til å vise dere resultatet! Jeg er både glad og takknemlig for at noen ønsker å sette fokus på dette, og at enkelte melder om endringer. Det gleder meg stort. 

Som dere vet kommer jeg ikke til å se på det selv, men jeg gleder meg til å høre hva dere syntes 👊🏻 Tune in TV 2 Hjelper deg 20.30! 

Vi snakkes 🤜🏻

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “Få med dere dette 📽️

  1. Heisann!
    Jeg har lest artikkelen på nett, har desverre ikke sett programmet. Grunnen til det er fordi jeg syntes det blir litt for mye fokus på én ting. At man får dårligere selvtilitt av å gå opp i størrelse på klær. Men det forstår jeg jo! Men det jeg derimot synes mangler i denne «kampen» som har utviklet seg i de siste årene om størrelser på klær, er noen som snakker ut om hvordan oss som opplever at klærne alltid er for store føler det. For med likhet til dere som syntes det er leit å gå opp i størrelse, syntes jeg det er ekstremt kjipt å må ned til xxs, xxxs. Før hadde jeg i bunn og grunn 3 butikker jeg kunne handle på uten at klærne blir for store. I artikkelen står det «Industrien burde lage klær til de menneskene som lever, og ikke de menneskene de har en ide om at skal finnes». Vi lever vi også. 30, 32, 34. Ikke alle synes det er fantastisk å bruke en topp i str 32. I likhet med godfølelsen av å gå ned en størrelse, er det for oss en godfølelse å gå opp i størrelse. Bik Bok har hjulpet meg med å føle meg normal, selv om jeg vet jeg var/er under gjennomsnittet. De har hjulpet meg, som har hatt spiseforrstyrrelse i flere år, å føle meg bedre. Jeg hadde nemlig aldri ett ønske om å gå ned i vekt. Jeg ville bare gå opp i vekt, noe som for mange er svært vanskelig. Og sånne butikker hjalp selvtilitten min, nettopp fordi der kunne jeg handle XS og S. Jeg synes selvfølgelig skal det finnes klær til all, store og små. Men ikke glem at vi også finnes.
    Jeg håper du forstår at dette ikke er ment som noe negativt mot deg, men derimot ment som konstruktiv kritikk. Du har en stemme som blir hørt av mange. Du er flink til å ta opp viktige tema, og jeg håper derfor du bruker stemmen din for oss alle. Hvis du tidligere har skrevet om akkuratt dette jeg snakker om her, så er det kjempebra, og da beklager jeg for at jeg tok dette på banen. Jeg har desverre ikke fulgt deg lenge nok til å ha sett alt som omhandler akkuratt denne saken.
    Ellers stå på videre!

  2. Ååh, Martine du er så sykt kul og står for så mange gode verdier! Jeg digger deg, stå på for du gjør en jævla bra jobb!!

  3. Jeg forstår deg Bodil! Har vært der selv. Har nå blitt en str 36 og kan velge og vrake, men det har tatt år av mitt liv med sykdom!
    Martine: du publiserer aldri innlegg hvor vi er uenige med deg! Du kjemper kampen for de store, som deg selv. Ikke fordi du er tykk, men høy og kraftig bygd. Mange innlegg handler om kropp, men alltid kropp er topp! Husk vi er flere slanke som også leser det du skriver! Jeg er helt imot free The nipple osv, og ha sex når og med hvem du vil. Men du kan jo publisere at vi ikke alltid er enige? Vi bruker av vår tid til å skrive til deg og vil gjerne nå frem.

  4. Jeg er en str M/L 🙂 men i buksene til Bikbok og Carlings kan jeg bruke S:) enkelte av toppene kan jeg også bruke i S/M
    så ikke alle plaggene de har er for små.
    Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelse og hadde et negativt tankesett når det kom til kropp, men str på buksa var ikke det største problemet jeg hadde, tror ikke at å gjøre klær større vil endre på så mye. Men for noen kan det sikkert være bra:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *