Vi trenger din hjelp 🌷

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei fine folk! Dagen i dag startet tidligere enn på lenge. Jeg var ute av døren før klokken hadde rukket å slå 06.00 og dagens første oppgave var å kjøre C avgårde til flytoget. Han har nemlig reist til Russland i dag og han blir borte resten av uken. For min del er det nesten deilig, for jeg har så mye på planen de neste dagene at jeg på en eller annen måte syntes det er helt fint at han ikke er her. Også er det alltid hyggelig å se hverandre igjen når man har rukket å savne hverandre litt 💘

Han hadde jo bursdag for noen uker siden og han fikk en ukes tur til et valgfritt sted fra meg. Vi har søkt, drømt oss bort og lett etter det perfekte stedet å reise til, men vi har ikke klart å bestemme oss enda. Det eneste kravet jeg hadde når jeg ga han turen var at det måtte være sol, bading og varme – Og avslapning. Men det må gjerne være ting å se på og oppleve i samme sleng… Kravstor si! 

Vi har snakket om steder som Florida, men det blir for langt med tanke på at vi ikke har mulighet til å reise bort lenger. Vi har også vært innom Hellas, Monaco, Frankrike… Ja, egentlig det aller meste. Jeg tenkte derfor at jeg skulle høre med dere, om dere har noen tips til hvor vi kan dra! Planen er å dra i midten av mai, men som de fleste vet går ikke nødvendigvis alt etter planen med oss to… 

Når jeg reiste til New York sist kjørte jeg en gjettekonkurranse om hvor vi skulle i kommentarfeltet, så jeg tenkte å kjøre det samme nå – Bare motsatt. 

Kom opp med noen digge tips i kommentarfeltet, så vinner den som foreslår stedet vi drar 5 sjokoladeplater! Deal? 

Jeg gleder meg til å høre hva dere har å foreslå ☀️ Pssst: Husk å legge igjen mailadressen din. Den er kun synlig for meg! 

// Marty 

58 kommentarer

58 thoughts on “Vi trenger din hjelp 🌷

  1. Lisboa i Portugal er helt nydelig, minner nesten om San Fransisco, og det er mye sol der også! Vet ikke hva prisklassen deres ligger på, men Venezia er også veldig koselig. Vil kanskje anbefale Lisboa mest 🙂
    – Marie

  2. Den franske riviera!! Det er finest der nå om våren, og så utrolig mange valgmuligheter og forskjellige steder å se<3 Marokko er også et veldig spennende reisemål🙌🏻

  3. Italia!! Romantisk, varmt, historie, mye å se på og fiine strender!! Og fine bilder og best is:p

  4. Makarska i Kroatia. Det er kroatias riviera og er helt fantastisk! Masse digg mat, oppvartning overalt, gode drinker uten alkohol. Vakre sandstrender og deilig vann.
    Solnedgangen der er verdt det i seg selv😍
    Perfekt get away for par som ønsker kvalitetstid sammen uten mas og stress og ikke altfor lang reise!

  5. Etter en uke på Riu Buena Vista (TUI) på Tenerife vil det være mitt førstevalg for ferie fremover. Treningsrom, 2 basseng (ett oppvarmet og ett infinitybasseng) med solsenger rundt, takterrasse med mulighet for å sole seg i stillhet, ministrand og all inclusive. Levende musikk hver kveld og show i egen showsal. Muligheter for dagsturer til Teide (3555 moh) og La Gomera (øy utenfor Tenerife) som er verdt å bruke en hel dag på! Dere vil få en ferie hvor skuldrene er helt nede og hvor dere kan slappe dønn av og nyte hverandre 🙂
    Uansett hvor dere ender opp; God tur!

  6. Nice er utrolig fint, og vis man ikke vil dra på en storby tur så er det utrolig mange nydelige og flotte småsteder like utenfor. Mange fine restauranter med mye forskjellig typer mat, fine strender, gater fulle av planter og generelt god stemning. Pluss ikke alt for mye folk.

  7. Portugal har jeg hørt mye fint om. Ellers anbefaler jeg Ungarn men der kan man ikke få garantert sol men for et fint land!

  8. Anbefaler Sicilia på det varmeste! Masse å gjøre, mye å se og oppleve og ikke minst mye god mat og is

  9. Hmm, har vært i over 40 land selv. Noen av forslagene over ville jeg nok ikke dratt til for bare en uke, etter personlig mening med tanke på reisetid.
    Kypros, sykt deilig sted! Kan minne litt om Thailand om du er heldig med stedet, fig tree bay er en søt by, med en kjapp liten taxi tur eller busstur inn til Ayia Napa hvor det er mulighet for tivoli og flere restauranter om man vil gjøre noe annet en kveld eller to.
    Sardinia i Italia er også helt nydelig, og har en god temp fra rundt 17 mai tider. Dessuten er jo maten i Italia helt amazing, og det er så mye små skatter rundt om å se.
    Likevel, med tanke på flyreise om dere bestemmer dere for å dra langt så er Orlando et bra alternativ, og er jo masse å finne på der 🙂 likevel kanskje ikke den typiske badeferie, men det går da 80% av hotellene er med basseng.
    Så vil jeg si, selvom det er mange ulike meninger om det. Cruise i middelhavet er noe eget, du får slappe av skikkelig. Mesteparten av mat og drikke er inkludert, du har massevis av mulighet for aktiviteter, soling og bading. Du får oppleve flere steder på kort tid, og prisen er ikke alt for gal syntes jeg.
    Håper dere finner noe som passer for dere❤️

  10. Kroatia! Stedene langs Makarska-rivieraen er helt fantastiske! Sol, bading og avslapping. Reiser dit for fjerde gang i år, og det er jo en grunn for at jeg alltid reiser tilbake. Om dere reiser via reiseselskap som Ving anbefaler jeg å bli med på turen til Mostar i Bosnia & Hercegovina. Eller eventuelt en dagstur til Split på egenhånd. Går også an å bli med på båttur til Hvar og Bol.

  11. Malaga! Storby og strand i samme pakke, men en mindre by en Barcelona så det er ikke like store avstander.
    Desenzano del Garda. En perle av en liten by ved Gardasjøen, nord i Italia. Nydelig område, god mat og mulighet for både bading og soling. Fly til Milano, Verona eller Venezia.

  12. Kroatia!! HELT klart vann, god tilgang på å leie båt og masse å gjøre i byene (feks Zagreb) <33

  13. hei gdansk i polen var der no fra lø-tir hærlig å fin by med my go mat å drikke:) eller krakow i polen en fantastisk by mye å oppleve å shopoe der 🙂

  14. Sardinia er en ekte perle. Vi har nå reist ned dit de siste åtte sommerne – og blir alltid fornøyd. Direkteflygninger (ca 3t +/-) fra Gardermoen til både Alghero (vår favoritt), Olbia og Cagliari (øyas hovedstad). Deilig italiensk mat, nydelige omgivelser og behagelig atmosfære er kjennetegn! Send gjerne en Mail hvis du vil ha flere tips!

  15. Jeg anbefaler dere å dra på cruise! Middelhavet har perfekte temperaturer nå, og cruise er undervurdert! Det skjer så mye på båten, samtidig som at det er rom for avslapning. Dro med Royal Caribbean for to uker siden, og personalet der behandler hver og en på båten som en konge. De fortjener skryt, og jeg har hatt tidenes ferie. Og maten der er et kapittel for seg selv!
    Så hopp på et cruise fra royal caribbean, dere kommer ikke til å angre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *