Så ofte burde du kaste trusene dine!

Categories Inspirasjon

Girl with her briefs down
Licensed from: gemenacom / yayimages.com

Jeg må ærlig innrømme at man finner mange gamle truser i truseskuffen min. Alle er nyvasket, og alle er godt brukt. Jeg har en venninne som er ekstremt opptatt av bakterier, og hun fikk bakoversveis når jeg fortalte at jeg nesten aldri kjøper nye truser og fortsatt tyr til de samme som jeg gjorde på ungdomsskolen. Hun sendte meg tidligere i dag en lenke med hvor ofte man faktisk burde kaste trusene sine. Og, jeg fikk faktisk litt panikk… 

Jeg tror jo at det holder i massevis å vaske trusene godt og kaste de hvis de blir ødelagte. Det viser seg at truser har en best før dato, og jeg må ærlig innrømme at mine 6 år gamle truser i truseskuffen nå skal kastes…

Det er visst nemlig sånn at hvis man beholder trusene for lenge får både E.coli-bakterier og midd grobunn og dette kan faktisk før til urinveisinfeksjon, utslett og ikke minst irriterende og sviende soppinfeksjon! 

Selvom vi vasker trusene våre og tror at vi drar på oss rene truser (som er over ett år gamle) kan vi faktisk ønske over 10.000 levende bakterier velkommen – Og det er rett og slett ganske ekkelt. 

Så, farvel til mine gamle truser…

Jeg slenger forresten med litt trusetips fra min kloke mamma…:

 

👧  Stringtruser er fint det… Men det samler seg opp masse bakterier. Derfor er det lurt å variere fra tid til annen… 

👧  Bytt truse etter trening, for bakterier elsker fukt og svette… 

👧  Små størrelser er aldri digg… Og det er større sannsynlighet for infeksjoner hvis trusene er for små! Lager de merker burde man kjøpe en størrelse større. 

👧 Parfyme? Jeg sverger til helt nøytrale og simpel skyllemidler, for hvis det er noe fancy som parfyme i skyllemiddelet kan det fort gi en grusom kløe – Og det er kjipt. 

👧  Gå uten 😉 

 

Facebook HER – Instagram Martinehalv – Snapchat Martinehalvs

// Marty

1 kommentar

1 thought on “Så ofte burde du kaste trusene dine!

  1. Ååh ingenting slår å gå uten truse! Det første jeg gjør når jeg kommer hjem etter en lang dag er å kaste alle klærne av meg (bor riktig nok alene).
    Men æsj, det med gamle truser visste jeg ikke. Så fort jeg får råd skal jeg fornye trusesamlinga mi!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *