Det hender jeg tar feil

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Nå ligger jeg i sengen og jobber. C sitter ute i stua og ser på ishockeykamp, og jeg skal snart subbe ut til han for å finne ut av hva vi skal spise til middag.

De siste dagene har jeg tenkt mye på rett og galt, på hvor mange forskjellige meninger det finnes og på hvor forskjellig vi mennesker er. Uansett hva jeg skriver så finnes det alltid noen som er uenig, og sånn er det med absolutt alt. På mange måter er det noe jeg kan irritere meg over, men noe som egentlig ikke er vits. For på en måte så er jeg jo ikke noe bedre selv! 

 

Det finnes liksom alltid noen som syntes at man er litt dum. Og det er en del av pakka. 

 

Uansett hva som diskuteres og tas opp kan man se saken fra to forskjellige sider. C er faktisk ganske flink til å stille meg spørsmål fra helt andre synsvinkler enn jeg selv klarer og det er jeg egentlig ganske glad for. 

Min blogg er samfunnsengasjert. Den er oppdatert og det er et sted man stort sett kan klikke seg inn for å finne ut hva som skjer, hva som diskuterer og et sted man kan klikke seg inn for å lese innhold. Det er hvert fall sånn jeg ønsker at det skal være. Av og til stiller jeg store spørsmål her inne og av og til er jeg faktisk uenig med meg selv når jeg skriver. Det hender til og med også at jeg tar feil. 

For meg er det viktig å av og til ha et glimt i øyet, tulle litt og være litt morsom. Men aller mest er det viktig å ha en seriøst, god og interessant plattform! Jeg har derfor tro på en blanding av humor og blodig alvor. 

Av og til skriver jeg ting som er feil, som blir oppfattet feil og som jeg til og med ikke er enig i selv. Men alt jeg skriver kommer rett fra hjertet, rett fra kverna i hodet og rett fra fingerspissene, og det er sånn jeg ønsker at det skal være. 

Bloggen min er ekstremt uperfekt, men den er ekte! 

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg hadde et behov for å si dette, men jeg følte på en måte at det var litt viktig og relevant. Hm. 

// Marty

 

1 kommentar

1 thought on “Det hender jeg tar feil

  1. Ble glad av å lese dette. Får titt og ofte inntrykk av at de samfunnsengasjerte innleggene du skriver kun handler om det å opptre så politisk korrekt som mulig, en trend som for øvrig har vært on the rise en stund nå, uten at selve argumentene og logikken og fakta og de ulike perspektivene virker særlig reflektert over… Det å forsøke å se flere sider av samme sak og å unngå å framstå som ekstremt belærende med forsøk på guilt trips i hytt og pine er bare positivt spør du meg. Da er det også lettere å ta noens argumentasjon seriøst. Lykke til videre, Martine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *