Din mening er viktig!

Categories Blogg

Annonse

Vet dere hva noe av det beste jeg vet er? 

Det er når jeg har muligheten til å påvirke noe i en positiv eller god retning. Jeg elsker når jeg faktisk kan snakke, skrive eller mene noe om noe som står meg nære, eller om noe som jeg har på hjertet. På en måte så er det jo det jeg liker så godt med bloggen min! 

Jeg tenkte derfor jeg skal presentere en måte for dere som gjør at dere kan være med å påvirke!


Her har du en enkel illustrasjon av meg. 1 = Jeg som sier HEY til dere. 2 = Jeg som er strålende fornøyd med å påvirke enda mer. 3 = En fin og fornøyd selfie etter å ha fullført hele tre undersøkelser på rappen! 

Du har kanskje hørt om MeningsTorget? Du har kanskje sett det dukke opp på Facebook, blitt invitert på mail eller hørt noen venninner snakke om det?

Hvert fall:

MeningsTorget har betalte spørreundersøkelser i hele 32 forskjellige land. For å benytte deg av siden er du nødt til å ha fylt 18 år. Vi (forbrukerne, som det heter så fint) svarer på spørreundersøkelser for å forbedre produkter, eller bidra til forskning. Vi vet jo alle hvor viktige spørreundersøkelser faktisk er, men hvor mange av oss kan rekke opp hånden og si at de har deltatt i noen frivillig? Jeg tar meg dessverre sjeldent tid til det, til tross for at jeg vet at det faktisk har en effekt! 
Men nå, har jeg og vil jeg faktisk bli flinkere.

MeningsTorget gir en takk til alle som bidrar. Dette betyr at forbrukeren (så fancy) tjener poeng etter hver fullførte undersøkelse, som igjen kan veksles om til penger eller gavekort i en rekke butikker. Dette betyr at det faktisk ikke er komplisert i det hele tatt, og i stedet for å jage etter Pokémons, sjekke Instagram for 14. gang eller sjekke hvor vennene sine er på Snapchat-kartet kan man faktisk påvirke og ikke minst få goder ut av det. 

Vi kan faktisk gjøre en forskjell! 

Nå har MeningsTorget ute flere undersøkelser som omhandler valget. De har også kjørt to stykker fra før som har fått følgende resultat:

Jeg er jo en av de som VIRKELIG har lyst på digitalt valg, så jeg håper og tror at undersøkelser som dette kan være med på å gjøre at vi får gjennomslag for det. Valget i Norge kan enda utvikles, så stikk innom å svar, vær med på å utvikle og ta del du også. 

Forresten! Noe av det jeg syntes er best er: 
Selvfølgelig at du tjener noen kroner… MEN! MeningsTorget donerer penger til en av tre veldedige organisasjoner som du ønsker å støtte! I tillegg trekkes en vinner av 35 000,- hvert kvartal for alle som deltar i spørreundersøkelsene. 

HOW NICE. 

I morgen er det valg, så hvis ikke du har stemt enda – Ta deg den lille tiden det tar, og påvirk! 

// Marty

4 kommentarer

4 thoughts on “Din mening er viktig!

  1. Alle vet at denne siden ikke funker, så hvorfor er du også blitt en av de bloggerne som reklamerer for denne siden som om den er fantastisk? Den er alt annet enn fantastisk, jeg har selv prøvd den ut og ikke fått noe ut av den. Man får ingen penger (vell kanskje 1-10 kr) og man får aldri nye undersøkelser + det tar veldig lang tid. Gå tilbake til da du gjorde troverdige annonserte innlegg, Martine, for dette blir for dumt.

  2. Åå, skulle ønske du droppet meningstorget.. det er bare tull, og man ender opp med så og si ingenting utenom masse Mail….
    Uansett håper det går fint med deg<3

  3. Hei!
    Jeg bare synes ikke dette innlegget tar med i regningen av ved digitale valg er det lettere for andre å påvirke andres stemme i forhold til sikkerhet og lignende.
    Hva med noen som f.eks har kontrollerende familie eller lignende. Tanken med at man må stå inne i en valgbod er at ingen ser, eller kan fortelle deg hva du må stemme.

  4. er det ikke litt spesielt å plutselig legge ut en annonse i kjølevannet av at du ble angrepet for noen dager siden? hva med å heller komme med et innlegg om hvordan det går med deg for alle de tusen som har sittet nysgjerrige og bekymret? her virker det jo som om alt er tipptopp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *