Når pappahjertet gråter

Categories Tanker 💭

Gjesteinnlegg fra pappa

I dag er jeg som pappa fortvila. Jeg er sint. Jeg er sikkelig sint. For hvordan reagerer man egentlig når man får telefon om at sin egen datter er overfalt? Jeg har spilt scenarioet i hodet mitt flere ganger før. Jeg har alltid fleipet med at jeg kom til å ta den personen som noen gang rører en av døtrene mine, men nå som det har skjedd føler jeg ikke på noe annet enn en enorm hjelpeløshet. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så kjenner jeg på en følelse av lysten på hevn som jeg aldri har kjent på før. 

Når dette skrives sitter jeg ved kjøkkenbordet i leiligheten til Martine. Jeg sitter og ser ned på åstedet der Martine ble overfalt, og tanken om at hun skal se ned på et av hennes største mareritter hver eneste dag den neste tiden er tøff. 

Det siste døgnet har det kommet enormt mange hyggelige meldinger. Det har kommet både oppfordringer, tips og støtteerklæringer. Dette betyr mye for meg, familien vår og for Martine. Samtidig har det også kommet noen kommentarer som ikke er fullt like hyggelige. Kommentarer som gjør at jeg som pappa blir enda mer fortvila. 

“Dette fortjente du”. Jeg som pappa kan ikke forstå at noen kan mene at min egen datter fortjener å bli overfalt, tråkket på og mishandla, eller noen andre sin for den saks skyld. Jeg kan ikke forstå at hun fortjener å få arr for livet, både i sjelen og på kroppen. Jeg kan heller ikke forstå at noen vil noen andre så vondt. 

“Dette er bare et PR-stunt, og du har sminket deg sånn”. Når jeg sa god natt til Martine i går kveld var den ene delen av ansiktet hennes dobbelt så stor som den andre. Hun ser så vidt ut av det ene øyet, og det er så vidt hun får presset ut noen tårer. Knokene hennes er røde etter selvforsvar, og i går hørte jeg henne ikke le én eneste gang. 
 

Det er mange som er opptatt av hvem og hvordan gjerningsmannen så ut. Politiet har bekreftet til VG at de har en mistenkt i saken, men utover det så vet vi ingenting. For meg som pappa spiller det nesten ingen rolle, for om mannen er hvit, mørk, blå eller rosa har det egentlig ingenting å si, for det som teller er at han har mishandla Martine, og at ingen god mann gjør sånt. Men det vi derimot opplever er at den lokale pizzarestauranten i kjelleren til Martine, som kun består av våre nye landsmenn har gjort det de kan for å finne den skyldige, noe vi også opplever at politiet har gjort. 

I dag skal jeg forsøke å puste, jeg skal forsøke å få Martine til å tenke på noe annet og jeg skal forsøke å trøste resten av familien. Hendelser som dette burde, og skal ikke skje. 

Martine velger å være åpen om det fordi det faktisk er et faktum at dette skjer nå, på våre gater og i våre hjem. Jeg leser også at mange tror dette kun skjer i Sverige, men les aviser folkens, få opp øynene og se hva som skjer. Dette skjer også på våre gater i Norge. 

Tusen takk til alle som støtter, hjelper og er til stede for oss. 

Med vennlig hilsen 

Pappaen til Martine 

Les også: Til deg som overfalt meg i går 

 

 

20 kommentarer

20 thoughts on “Når pappahjertet gråter

  1. Får helt vondt i hele meg av å tenke på hvor grusom denne hendelsen var. Sender mange varme klemmer og tanker❤️❤️❤️ Ta vare på hverandre!!!

  2. I går ble jeg sint og trist når jeg klikket meg inn her, i dag ble jeg varm om hjertet av å se en pappa som passer på datteren sin. <3

  3. Jeg blir helt skjelven:( håper det går bedre med deg Martine. Ingen fortjener å oppleve dette!! Heier på deg<3

  4. Forstår din frustrasjon, men hva med å tenke på hva man legger ut? Selvsagt INGEN skal bli overfalt! Selvsagt ikke! Han burde melde seg, men kanskje Martine burde tenke litt mer på ting hun legger ut? Ting går fort litt langt med noen av innleggene om andre mennesker :/ men uansett så er det ingen grunn å overfalle henne uansett! God bedring❤ håper det går bra med deg å at du ikke har fått helt skrekken av det! Selv om det er skummelt at dette skjedde så er du sterk!:)

  5. Hei.
    Kjenner det er bra du har lagt hevnen på hylla. Vær der for dattera og familien din❤ Så fikser politiet resten. Ønsker deg masse lykke til Martine, håper og tror at du fikser det😉👍

  6. Kjenner ikke dere annet enn at jeg av og til leser bloggen.
    Men, mine tanker går til dere. Ingen fortjener og bli overfallt av smålige folk uansett hva grunn måtte være. Som godt voksen blir jeg rett og slett forbannet over folk som skal gå så langt å tro at de bare kan ta seg til rette. Nei hev deg Martine over dette, synes ikke du skal gå rundt og føle redsel og utrygghet. Håper han/de får som fortjent noe de nok vil.
    Håper virkelig du kommer deg igjen, god bedring å stå på💖

  7. Fy flate for en drittsekk ho har hvert ute for. Håper hun har d bra etter forholda. Vet dere har en ekstrem vanskelig tid forran dere. Ingen burde bli utsatt for noe slikt

  8. Trist at det har blitt slike tillstander her i Europa.Men jeg syntes du er tøff Martine som tør stå fram.Tenk hvor mange det er som tier om overfall pga. redsel. Ikke hør på de som snakker dritt, de vil bare ha oppmerksomhet. God bedring, håper politiet får tatt drittsekken.

  9. De varmeste tanker går til deg i fra ei som du ikke aner hvem er. Dette er ufattelig trist og kan gjøre en skade for resten av livet… Det er brutalt, vulgært og rett og slett jævlig. Håper den skyldige blir tatt.
    De aller fleste er på din side… god bedring og de beste ønsker til deg ❤

  10. Tusenvis av gode tanker til deg vakre skatt <3
    Og takk og lov for at du har familie og venner rundt deg som tar vare på, støtter og gir deg masse kjærlighet. Sender masse kjærlighet fra Norge til Sverige. Ord blir rett og slett fattige her <3

  11. Hei dette er det helt tragisk og man blir sint å fortvilet…
    Har en datter selv som er 18, og hvis noen hadde gjort henne noe så hadde jeg tenkt akuratt som deg.
    Så stor respekt til dere som deler historien. Og krysser fingre på at gjerningsmann blir tatt raskt…
    Og masse god bedring og støtte til dere alle ❤️

  12. Fy flate for et mareritt..😥 Stakkars dere:( Jeg er selv mamma til 2 og kan ikke forestille meg om noe slikt skulle skjedd med mine barn.💕 Tenker på dere❤️❤️❤️

  13. Du ber jo om å bli overfalt når du går kledd som du gjør. Jeg lurer på når dere hvite, selvopptatte damer skal skjønne dette.

  14. Masse god bedring til deg, Martine! Du er sterk og det vil hjelpe deg videre. Godt du har familien rundt deg, finnes ingen bedre støtte enn dem.
    Til deg som skreiv innlegg over den, 11. 09.17, kl. 11.05. Når skal du skjønne at du bor i et land hvor vi jenter faktisk liker kroppen vår, og viser hud fordi vi er stolte av oss sjøl? Og fordi vi faktisk kan det! Problemet er ikke oss, men deg, du som ikke klarer å se hud uten å beherske deg, du kan ikke eie selvkontroll i det hele tatt. Hvis du absolutt har så mye i mot kvinner som viser hud, så kan du jo bare stikke ned til landene som forbyr dette. Ja, mange av de landene har krig, men slik jeg forstår deg, så vil du vel heller leve i et land med krig, dårlig økonomi, dårlig levestandarder osv. enn i et land hvor kvinner viser hud. Norge er et av verdens beste land å bo i, men folk som deg ødelegger landet vårt. Så enten bit tenna sammen og behersk deg, eller stikk fra Norge. Vi vil ikke ha folk som deg her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *