Dinner & talk

Categories Inspirasjon

Hallo, solen skinner her og det er så deilig! Akkurat nå sitter jeg inne for å poste dette innlegget, men jeg kom akkurat inn etter en litta trimtur ute. Jeg hadde mamma på tråden hele turen, så det var veldig hyggelig. Så fort jeg kom hjem ringte jeg lillesøster på facetime, og jeg må si det er rart at de er såpass langt unna. Det er liksom ikke bare å stikke hjem en tur, og det er veldig uvant. Blir nesten emosjonell av å bare tenke på det. Skitt au. Det er vel sånn livet er! 

Jeg poster svært sjeldent noe med mat, oppskrifter eller hva jeg putter i meg her på bloggen. Mest av alt fordi det sjeldent er så veldig delikat når jeg først er på kjøkkenet, men også fordi jeg ikke er spesielt inspirerende og kreativ når det kommer til mat. Det er faktisk C som er den flinke på kjøkkenet her i huset, men han lager allikevel minst mat…. Hvert fall! Jeg prøver å spise masse god, næringsrik og fargerik mat. Når jeg var yngre spiste jeg aldri salat eller grønnsaker frivillig, mens jeg nå elsker det. Jeg lærte meg egentlig først å like det når jeg skjønte at kroppen trenger mer enn pasta, hehe. Samtidig som jeg har en økende (noen ganger litt ufrivillige) interesse for grønnsaker, så syntes jeg at det er litt vanskelig å få i meg nok. Så hvis du er like rådvill som meg, men likevel behøver litt digg, enkel og kjapp mat så anbefaler jeg retten under her. (Den er også like god (og billig) etter en natt, eller tre i kjøleskapet = Hot matpakketips)

Kutt grønnsaker. Du kan selvfølgelig tilsette hva slags grønnsaker du vil! Paprika og løk er også veldig digg til. 

Stek kyllingfilet. Det diggeste er å skjære kyllingen i litt mindre biter enn det jeg gadd, hehe. Det er også veldig digg med strimla svinekjøtt!

Bland grønnsakene sammen med kyllingen og wok i vei! 

Tilsett a little bit crème fraiche! (Tror egentlig ikke det skrives sånn på boksene i Norge)

Smud hæ?

Kok opp ris og på 1-2-3 kan du skryte på Instagram over hvor flink du er, samtidig som du kan spise, chille og ha en digg matpakke dagen derpå. 

You’re welcome.

 

// Marty

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *