-20% på restylane

Categories Tanker 💭

 

Her om dagen kom jeg over en blogger som reklamerte for -15 % avslag på restylane, så jeg tenkte at jeg skulle gi dere -20 %. Jeg kan nemlig gå til de aller fleste kosmetiske sykepleiere å skaffe en slik rabattkode, men velger å la være.

For det første: Så gjør jeg ikke slike behandlinger. 

For det andre: Så syntes jeg at de som utfører slike behandlinger burde betale for det selv.

For det tredje: Så syntes jeg det er helt på trynet å annonsere for at noen skal gå å endre på seg selv.

Jeg forstår at plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep har kommet for å bli. Uansett hvor vondt det gjør i hjertet mitt så skjønner jeg hvor populært det er, og hvor mange som tar det. Jeg syntes det er dumt at så mange ønsker å gjøre både små og store endringer på seg selv, men jeg syntes det er enda dummere at man oppfordrer andre til å gjøre det samme. Og at man antakeligvis gjør det for å få det gratis selv. 
Samtidig så må jeg påpeke at jeg ikke har noe med at folk gjør det, men at man oppfordrer andre til å gjøre det samme. 

Jeg lurer på hvorfor vi ikke har enda klarere regler for reklamering av sprøytestikk og større lepper. Hvorfor vi ikke har enda klarere regler for konkurranser som inneholder rynkefripanne og lite mimikk. Hvorfor vi ikke har like stramme retningslinjer rundt reklamering for kosmetiske inngrep som alkohol. 

La oss slippe å friste av rabattkoder og konkurranser, la de som ønsker å gjøre disse inngrepene betale for seg, la de holde kjeft om hva de endrer på seg selv og la oss andre være i fred mens vi også kjemper kampen om å akseptere oss selv, eller som rett og slett er fornøyde med hvordan ting er. 

Mange av oss bloggere har tatt avstand, mens altfor mange velger å la være. Jeg har ingenting med hva de gjør på privaten, men jeg har noe med det når lillesøsteren min sender meg snap å spør om hun har store nok lepper nå, med et påklistret Snapchat-filter. Fordi de har diskutert det i jentegjengen. Fordi de konstaterte at hun hadde vært finere med en litt større overleppe. 

Jeg skjønner at jeg må akseptere at noen ønsker å endre på seg selv, men jeg vil ikke være med på å akseptere at man snakker om det som helt vanlig skjønnhetstips, at man deler ut billigere behandlinger og deler hver minste detalj.
Jeg håper at rammene rundt reklamering av kosmetiske inngrep og plastisk kirurgi blir strengere, for jeg skammer meg når noen deler ut muligheter til å endre på seg selv som om det er like vanlig som å skifte truser. 

Vi bloggere har ikke alt ansvar, men det gjør ikke at vi kan fraskrive oss det ansvaret vi har. Gjør hva du vil med kroppen din, men slutt å informer om det og slutt å tjen penger på det. 

Jeg syntes vi skal stramme inn reglene for reklamering og informasjon rundt inngrep som dette.

Syntes dere det er greit at det postes sponsede inngrep eller syntes dere det burde være forbudt? 

Jeg syntes nemlig ikke det hjelper å si hvor mye du har i hver pupp, samtidig som man sier at alle andre er fine og ikke trenger. 

Hvis du lurte: Ja, rabattkoden var tull. VELDIG TULL.

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

 

// Marty 

 

(dette er ikke en diss til bloggeren)

 

12 kommentarer

12 thoughts on “-20% på restylane

  1. Bra innlegg, liker! Det er ikke lov å oppfordre til botox når man selv har fått behandling gratis. Husker SE fikk pes for det noen år tilbake

  2. Det er neppe meningen at europeere og asiater skal ha ” afrikanske” lepper. Afrikanerne kler det, men andre ser jo tåpelige ut. Gakkgakk!
    Men bevares..folk bestemmer selv. Det er bare utrolig merkelig at man lager seg kjempetykke lepper og altfor diger ræv…sånt som er naturlig på visse andre folkegrupper. En merkelig mote, får man si. Jeg er så gammel at jeg husker modellen Twiggy…grøss og gru. Etter henne kom anorektikerne på samlebånd. Så det er ikke noe nytt at mange ønsker å se annerledes ut,- det som er nytt, er kanskje at så mange ønsker å endre utseendet. Mye usikkerhet og dårlig selvtillit i mennesker? Ikke vet jeg…

  3. Helt enig! Så at Eileen fra fjorårets Paradise Hotel hadde en konkurranse hvor man kunne vinne gratis restylane-behandling.. :/ Synd det har blitt så vanlig med kosmetiske inngrep.
    Blir også litt irritert når gutter alltid sier at de liker naturlige jenter, men så liker de jenter som feks Eileen fra PH (som forøvrig virker som en veldig fin person, men hun har jo både silikon og restylane, dessverre..), og kjendiser som Scarlett Johansson (som har silikon og operert nesa), Megan Fox (som har operert nesa, forstørret leppene osv) +++ (nesten alle kjendisene i Hollywood :p)
    Begynner jo noen ganger å tenke selv at jeg kanskje skulle tatt restylane for å få fyldigere lepper og silikon for å få litt større pupper. Men så kommer jeg alltid frem til at det er bedre å jobbe med seg selv og prøve å akseptere seg selv som man er. Tenker at man ikke er noe godt forbilde når man selv feks blir mamma og skal fortelle barnet sitt at det er fint nok som det er, og så har jeg man tatt kosmetiske inngrep selv.
    Bra du tar om dette viktige temaet, Martine. Du er et godt forbilde 🙂

  4. Syns det er ganske ironisk at du skal gå frem som et godt forbilde, men alt du gjør er å ”rakke” ned på folk som har tatt plastisk kirurgi, botox, restylane o.l.
    Skjønner at du har dine egne meninger, fult forståelig. Men du må og forstå at det er folk som fikser på seg elv fordi de ikke liker seg selv, eller bare vil gjøre det. Og det er da fult lovlig er det ikke det?
    Istedenfor at du henger deg så mye opp i hva alle andre gjør så burde du heller bruke tiden din på noe annet.

  5. Jeg må si selv som 16-åring som drømmer om botox, restylane og masse annet i både lepper og bryst. Dette er ikke fordi jeg ikke klarer å like meg selv, men for at jeg skal føle meg bra. – Jeg er en blogger selv, og om jeg om noen år velger å gjøre dette vil jeg også at mine lesere skal få dette med seg for det handler om å være en ærlig blogger. Leppene vokser ikke bare pluselig av seg selv, og puppene blir ikke dobbelt så store over natta.
    Det er også sånn når man gir ut rabatt koder som en blogger at man henvender seg til den spesielle målgruppen som ønsker å utføre dette – alle andre kan vell bare lese eller ikke lese og gi f***.😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *