For tykk til å trene?

Categories Tanker 💭

Svetten renner, jeg har kun tre minutter igjen av treningsøkten og musikken dunker i ørene mine. Telefonen ligger fremfor meg og jeg løper ekstra fort nå. Det gjør jeg alltid når det bare er litt igjen. I disse siste minuttene føler jeg meg alltid udødelig. Det er som om jeg kunne løpt sånn i en evighet. Jeg stopper likevel opp når de tre minuttene er over, og det første jeg gjør er å sjekke telefonen min. Jeg dokumenterte treningsøkten får jeg slang meg på tredemølla, og åpner nå spent svarene jeg ser har kommet inn. 

Jeg måper. Grøsser, og går rett i kjelleren. Jeg ser ned på armene mine i den gule singleten, som jeg egentlig følte meg ganske sporty i. Jeg går av tredemølla, og subber inn i garderoben. Jeg blir sittende, og lure på hva i alle dager jeg skal svare. 

Jeg har summet meg litt nå, og jeg har klart å legge det bak meg. Samtidig som jeg aller helst har lyst til å kaste singleten min. Jeg lot være å svare, og det er jeg egentlig glad for. Personen ble selvfølgelig sletta, for hvem i alle dager har rett til å si noe sånt til meg? Eller til noen andre? Jeg er så lei av at vi rakker ned på andre på den måten, ser ned på andre og i det hele tatt er villige til å si sånt til andre. 

Må man være en viss størrelse for å kunne bruke singlet? Jeg kan ikke fatte at man skal le, se ned på og snakke nedlatende om mennesker som befinner seg på et treningssenter, uansett hvilken størrelse man er. Har man ikke allerede nådd et mål, når man har kommet seg over dørstokkmila med joggesko? 

Uansett, her har du et til bilde av meg og min gule singlet 🙂 

 

Følg meg gjerne: Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 
 

53 kommentarer

53 thoughts on “For tykk til å trene?

  1. For en kommentar! Du er perfekt akkurat som du er, og selvfølgelig kan du trene med singlett<3 Ha en fin søndag

  2. Hei!
    Martine, du er aldeles fin og flott i din gule singlet 🙂 Du er en vakker kvinne, om andre er uenig i det har de ikke peiling! Heia Martine!
    Mvh. Fredrik 🙂

  3. Det er treningsantrekket (singleten) avsender kommenterer, ikke at du er for tjukk til å trene, dette har jo noe med at man kler seg etter den kroppen man har. Man fremhever det man er fornøyd med og skjuler det som er mindre bra. Og i dette tilfelle er vi vel alle enige om at det er penest med veltrente armer hvis man skal gå offentlig i singlet.

  4. Man skal vell få lov til å trene i hva f man vil?? Ingen andre mennesker har noen som helst rett til å kommentere eller bestemme over andre. Jeg syntes at Martine kledde denne singletten kjempe bra!! Stå på Martine❤️

  5. Helen: Wow…så mennesker som ikke har det du legger i “veltrente armer” skal i følge deg skamme seg når de går med singlet? For et trangsynt, kjip og kjedelig holdning du har til utseende og andre mennesker. Og nei…ikke alle er enige i at man må ha veltente armer for å få lov til å gå i singlet offentlig.

  6. Stå på Martine!
    De som rakker ned på andre har det vondt med seg selv.
    Det trenger ikke vi å ha! 🙂 🙂

  7. Kjente jeg ble ordentlig lei meg av kommentaren du fikk 🙁 Også du som har vært på Sykt Perfekt på tv og snakket om dette presset.. Og du har skrevet om spiseforstyrrelser i familien. Håper du aldri lar sånt gå inn på deg <3 Visste heller ikke at det fantes regler for vekt og singlett!? wtf

  8. Den kommentaren sier mer om vedkommende som sendte den enn den sier om deg. Du er bra nok som du er, og selvfølgelig kan du trene i din gule singlet. Fin var du!

  9. Jeg pleier ikke å kommentere blogger men nå måtte jeg bare! Fantastisk godt skrevet og et kjempe godt poeng 🙂 Folk som rakker ned på andre synes jeg er helt forkastelig! Stå på! 🙂

  10. Asså det skremmer meg at det finnes mennesker med slike holdninger. Det er så viktig at du viser fingeren slik som du gjør her! Jeg husker selv en tid der jeg ikke turte å trene i singlet, brukte alltid stooore t-skjorter for å skjule meg. Har gått ned endel kilo, men er vel fremdeles verken “tynn” eller har synglig veltrente armer – men samma faen! Singlet skal jeg faen meg trene i! Er så lei av at alle skal bestemme hva som er lov å ikke og at folk er så jævla opptatt av hvordan andre ser ut. Du er vel på trening for å trene – ikke for å dømme ei som trener, er sunn og frisk selvom de armene kanskje ikke er synlig trente i den singleten så er de armene gode nok som de er! Stå på videre, og hold hodet hevet 🙂 det er ikke du som er problemet, det er de som har et problem!

  11. Folk burde skamme seg! Man må bare tenke at de som faktisk skriver sånn er de som virkelig sliter med dårlig selvtilitt 😉 Blir helt satt ut. Folk har lov til og gå med akkurat det de ønsker. Du ser fantastisk ut 🙂

  12. Skulle vi fulgt den logikken, hadde kanskje 5% av treningssenteret mitt kunne bruke singlett. Herregud, tydelig at hun eller han må kompensere for sin egen usikkerhet. Du er heit, Martine! 😀

  13. Kjenner jeg koker her jeg sitter du ser faktisk svært bra ut. Du har også fine armer og skuldre. Det er ikke noe mål og se ut som marit bjørgen for og gå i singlet. D er normalt og gå i treningsklær faktisk. Så den fingern var som fortjent😉

  14. Hva ellers skulle du gjort, trent i langarmet t-skjorte? Hadde blitt alt for varmt da, hvis du løper.

  15. Syns du var kjempe fin i singlet. Person som mente du ikke burde bruke den er antagelig sjalu. Stå på videre og kle deg i det du føler deg komfortabel i.
    Veldig bra innlegg foresten 🙂

  16. Du er flott i singlet. Så lenge det er hygienisk må alle trene i det de selv syns er behagelig

  17. Du er helt fantastisk❤ Du er virkelig en person å se opp til❤ Pluss at du ser sykt fin ut i den singleten👍

  18. For en kommentar! Jeg var tykk og trente i singlet og tights. Enkelt og greit. Ble altfor varm og “kvælt” av t shorte og løse bukser. Jeez hva folk skal bry seg om ass! Trening skal være komfortabelt for meg og da går jeg i det JEG føler for! Andre får dra til seg øya da 😛

  19. Nå ble jeg faktisk sykt skuffa.. skuffa over at folk bare tar seg friheten til å snakke dritt til andre som OVERHODE IKKE fortjener det! Digger deg like høyt som det høyeste fjellet, og du kan vel gå i hva faen du vil?!
    Akkurat som vedkommende som skrev det kan det, jeg kan det, kongen kan det, ALLE KAN DET.
    Masse hurra og klapp for deg som tar detta opp!! Du er super duper flink 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *