Når storesøster dør

Categories Podkast 🎧

Thea & Tonje

Lillesøsteren min er min bestevenn. Vi kan snakke om absolutt alt og vi har alltid forståelse for hverandre. Faktisk så trenger vi ikke alltid å snakke sammen en gang, vi kan bare se på hverandre, så skjønner vi hva den andre mener – Eller hvordan den andre har det.

Hver gang jeg treffer noen som kjenner henne, så kommenterer de hvor like vi er. Når de sier at jeg likner på henne, så er jeg alltid raskt ute med å kommentere at det faktisk er hun som likner på meg. Jeg er jo tross alt eldst. Samtidig så tar jeg det som et gedigent kompliment, for hun er jo helt rå.

Ja, bortsett fra når hun låner klærne mine uten å spørre om lov, når hun er så vimsete at det tar timesvis å svare når jeg ringer eller når hun låner spotifyen min mens jeg bruker den. Men, det er jo det som gjør henne til den hun er. Den jeg er så glad i og som jeg ser opp til. Ja, selv om jeg er eldst. 

Jeg hadde gjort alt for henne, uten å nøle. Hun vet hun kan ringe med når som helst og hun vet at jeg aldri ville tillat at noe skjedde med henne.

Men hvordan hadde det vært om jeg ikke kunne gjort noe? Om jeg var helt hjelpesløs? Om hun ble rammet av en sykdom som jeg ikke kunne ha kontroll over? Om det ikke hjelper at jeg fortsatt er sterkere enn henne, at jeg er ekspert på å kjefte eller at jeg har et par sko hun kan få låne.

17.juli 2016 døde Thea Steen av livmorhalskreft. Og igjen satt blant annet lillesøster Tonje. I dagens episode prater jeg med Tonje om hvordan det var da Thea ble syk, om hvordan det er å miste en man elsker til kreften og livet etter.

Både Thea og Tonje har mint meg på at livet er det fineste, at det er viktig å ikke ta noen ting for gitt og at det er viktig å sjekke seg.

Du finner episoden der man finner podkast ved å søke etter ‘Sykt Ærlig Med Martine’ på feks iTunes, Spotify eller i podkastappen (kan lastes ned for de med Android eller andre mobiler)🖤 Abonner gjerne på podkasten!

Nå skal jeg ringe lillesøs, og fortelle henne at jeg er glad i hun.

4 kommentarer

4 thoughts on “Når storesøster dør

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *