Vi kjenner vel alle til det å bruke altfor mye penger på mat, og irritere oss over forbruket vårt. Jeg gjør hvert fall det! Jeg hater å kjøpe mat jeg ikke får spist og som bare blir liggende og mugne, og gå ut på dato. Det er fryktelig unødvendig! C og jeg bestemte oss, eller rettere sagt, jeg bestemte oss for at vi skulle skjerpe oss på den fronten, haha! Det er vanskelig å handle inn og planlegge, og det er ikke alltid det går. Det hender det dukker opp uventede ting som gjør at matplanene kræsjer, at du ikke er så fristet til å lage den avanserte middagen du egentlig hadde bestemt deg for på akkurat den dagen eller helt andre ting. Vel, jeg liker hvert fall å gjøre det veldig enkelt og greit. Det trenes veldig mye her, og det spises mye mat. For oss holder det overhode ikke å følge en plan etter hva som er anbefalt for to personer. 

Jeg har ett mål, og det er at vi skal holde oss til planen hvert fall mandag-fredag. Dette er for å slippe og dra på butikken unødvendig og for å ha en plan. Det er sjeldent jeg og C får spist middag til normale middagstider, og som regel spiser vi middag mellom 20-23. Jeg skal ærlig innrømme at det frister lite og lage mat så sent, men mat må man ha – og gjerne noe enkelt! 

Dette handler jeg ALLTID når vi ukeshandeler:

♥ – Sitron: Jeg drikker alltid vann med sitron. Det renser kroppen og det gir litt ekstra smak! Jeg drikker MASSE vann, og da er det alltid deilig at det er friskt og godt. 

♥ – Grønnsaker: Grønnsaker er noe jeg alltid kan bruke, og om det blir noe til overs så er det veldig enkelt og mikse alt sammen, og ha en egen rett bare med det som blir igjen! 

♥ – Frukt: Her i huset spises det MASSE frukt. Jeg spiser kanskje ikke anbefalt fullt 5 om dagen, men det er ikke langt i fra. Det er sunt og veldig godt! 

♥ – Pepsi Max: Hmmm…. Den sliter vi med å droppe. Men hallo, noe må da være greit! Vi prøver å være flinke til og kjøpe brus når vi er i Sverige, og det hjelper mye på ukesbudsjettet. 

♥ – Kyllingfilet: Dette pleier vi også å være flinke til å handle når vi er i Sverige. Men vi spiser veldig mye kylling og jeg bruker kyllingfilet i omtrent alt som er! 

♥ – Frosne bær. Firstpriceposen til 11,- mener å huske at det er det den koster, er genial! Jeg elsker smoothie, og det er både sunt og forfriskende. 

♥ – Yoghurt. Vi spiser mye yoghurt til frokost. Vi bruker det i smoothie, blandet sammen med havregryn og biola og sammen med frukt. 
 

______________________________________________________________________________________________________________________________

Middagsplan:

Mandag – Wok 

Tirsdag – Spagetti og karbonadedeig. Dette er kampdag for Christian, og da blir det middag egentlig rundt lunsjtider, og gjerne rester eller noe veldig enkelt etter kamp! 

Onsdag – Tikka Masala. Jeg er ikke hjemme på kvelden, men da spiser vi bare hver for oss og da er dette veldig greit å lage på forhånd! 

Torsdag – Kyllingfilet, løk og nudler. Dette er også kampdag for Christian og han skal til Kongsvinger, så da gjelder det samme som tirsdag. 

Fredag – TACOOOOO 

___________________________________________________________________________________________________________________________

Nå skal jeg ut og handle, og har planen klar! Jeg har lovet å poste både favorittsmoothien min og søtpotetpizzaen jeg stadig poster på snapchat….. Det kommer 🙂 

Marty. 

5 kommentarer

5 thoughts on “Ukeshandel

  1. TUSEN takk for tipps for dette begynner vi med her hjemme om 1 uke 🙂 Sparer visst sykt mye sier de 🙂
    Ta en titt innom nye bloggen min å legg gjerne igjen et spor fra deg 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *