Bildet er lånt fra Pinterest
 

Jeg føler hver mandag byr på nye muligheter. Jeg føler at mandag er en grunn til å starte på nytt, bli enda bedre og prøve. For min del har det alltid vært unaturlig å starte på en torsdag, for da har det allerede vært “tapt”. Jeg skjønner hvor håpløst det kanskje høres ut, men mandag betyr liksom noe friskt og nytt. Det er sjeldent jeg syntes mandager er ille, og hvert fall ikke nå som jeg kan legge opp store deler av min egen hverdag. Begrepet “blåmandag” er vel kjent for mange, men for min del så kan jeg like godt ha en ganske så blå tirsdag eller fredag. Når jeg var liten så syntes jeg søndager var sikkelig unødvendig. Jeg følte at søndagene ikke ga meg noe, og at jeg bare gikk og ventet. Jeg hørte folk prate om søndagene som så avslappende og deilige, men når jeg var liten så klarte jeg overhode ikke å forstå hva de mente med deilige. Eller… Dette gjelder egentlig litt fortsatt, haha! Jeg prøver, og jeg forsøker å nyte. Søndager ER vanvittig deilig, og det er på en måte et avbrekk. Jeg tror ofte at grunnen til at jeg har hatt den følelsen jeg har hatt, er fordi jeg har gruet meg til å stå opp tidlig, og fordi jeg aldri har skjønt hvorfor jeg må gå og vente på mandagen… 

Mandager som tilbyr sol, deilig høstluft og en uthvilt kropp er hvert fall fantastisk. Jeg har kommet litt dit at vi faktisk velger mye selv, og at det faktisk er opp til meg hvordan jeg vil at dagen skal bli. Jeg er fullt klar over at det ikke nødvendigvis går som planlagt, og at det kan påvirke både humør og sinn. Men jeg liker å fortelle meg selv at det er opp til meg selv, for i bunn og grunn er det vel det? 

Goooood mandag til dere alle ♥ 

Marty. 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mandag

  1. Mine mandager har også lenge vært helt frie og opp til meg hva som skjer. Men nå går jeg på kurs, og har litt rutiner igjen. Noe jeg er veldig glad for, og forhåpentligvis får jeg meg en jobb igjen snart (:
    Det å starte uken med sol og en positiv innstilling er hvertfall noe jeg prøver på, og som jeg føler gjør hele resten av uken mye bedre ^^

  2. Elsker mandager som er som den i dag 🙂 Hærlig vær ute å kjenner høstlukta 🙂
    Ta en titt innom nye bloggen min å legg gjerne igjen et spor fra deg 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *