Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✗ Jeg syntes at det virket som at januar varte i evigheter, mens de første ukene i februar har forsvunnet på null komma niks.

✗ Jeg vet ikke om du fikk med deg gårsdagens blogginnlegg? Det handlet blant annet om en gutt som ikke fikk være med på en russebuss med kompisene sine fordi han hadde for få følgere på Instagram. (Du kan lese det HER) Hvert fall… Tenk at det er de som utestenger, rangerer og holder på som det der, som en dag skal ta over landet vårt, få sjefsstillinger, engasjere seg politisk, få kids i samme barnehage som meg og ja, du skjønner regla. Herregud, jeg blir helt svett.

✗ Jeg har hatt lyst til å gå til frisøren en god stund nå. Jeg har det siste halvåret lidd av “gult hår” etter at en frisør mislykkes totalt med sveisen min. Hun fikk kjeft og jeg fikk kronisk gult hår, og jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av de to tingene. Gult hår er ikke fett. I helgen gikk jeg og mamma forbi en frisørsalong i Sverige, og jeg skal være så ærlig å si at jeg på en ikke svak dag ikke hadde gått inn. Det lyste “jalla” av hele sjappa og skepsisen bruker vanligvis å slå inn, men av en eller annen grunn så gjorde den ikke det. Jeg bestilte en time og jeg har aldri blitt så fornøyd med håret mitt noen gang. Som jeg å mamma konkluderte med: “Don’t judge a book by its cover”. Klisje, men forbanna sant.

✗ GI MEG VÅR! Altså, jeg elsker når sola skinner, når veiene er bare og når kroppen fylles opp av energi.

✗ Jeg hørte en litt festlig påstand tidligere idag. Vi lar EL-biler ha et eget felt fordi de bilene er miljøvennlige, og så lar vi diesel og bensinbilene stå og stampe i kø, når det faktisk er de som forurenser. Personen mente at det derfor burde være EL-bilene som står i kø, mens de andre bilene kjørte og ble fort ferdige, så det ble mindre forurensing. Sikkert håpløst i følge noen, men det var jo et lite poeng der, eller? Haha.

✗ Jeg er veldig tilfreds om dagen. Nesten litt for tilfreds. Jeg går liksom bare og venter på at noen kjipt skal skje, for akkurat nå er det svært lite og klage over. Du kjenner deg kanskje igjen? Herregud, det er jo så teit. Jeg prøver å nyte og faktisk tillate meg og ha det bra.

✗ I helgen tok jeg to nye hull i ørene. Det har jeg hatt lyst til siden jeg gikk på ungdomsskolen og endelig fikk jeg rumpa i gir. Woho!

✗ Jeg tror aldri at jeg kommer til å forstå meg på de som skriver “hvem er dette” under en sak som omhandler en person, kun for å få likes på en kommentar på Facebook.

✗ Okei, jeg håper det er innafor med litt fotballprat her. Jeg er altså SÅ imponert over Solskjær. Det han presterer og får til er så heftig, og jeg har en enrom respekt for han. Jeg tror helt ærlig at en del trenere har mye å lære av han og måten han jobber på.

✗ I dag står det ytrefilet av svin, grønnsaker og stekte poteter på menyen til middag. Mr. X skal fikse, og jeg gleder meg. Mhmm…

Jeg håper at dere har det bra <3 Vær grei mot deg sjæl. Klem i fleng!

// Marty

10 kommentarer

10 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Herregud jeg er så enig! Vi trenger vår NÅ. Januar er virkelig årets lengste måned. Elsker forøvrig bloggen din, håper du har en fin kveld xx

  2. Heihei 🙂
    Denne kommentaren har egentlig ikke noe med innlegget å gjøre, haha. MEN guriii for en fin farge du har på håret! Elsker den! – kan jeg spørre om hva du gjør? Frisør, hjemmebleking? Stor klem til deg

  3. Ånei ånei. Jeg burde lest innlegget før kommentaren om håret… haha! Uansett. Fantastisk fin farge! ❤️

  4. Da er vi i hvert fall to (og sikkert noen fler) som er lei av vinteren og vil ha vår NÅ!
    Og helt enig i at februar flyger, så vidt fått med meg at den har begynt og nå er vi halvveis

  5. Enig med deg, og en gang jeg har hos frisøren så skulle jeg stripe det. Jeg har til vanlig ganske mørkebrunt hår, så jeg ville lysne det litt. Så kom tiden for å vaske ut fargen og jeg har midtskille, og frisøren så allerede det var for mye bleking en plass. Men, hun tenkte det ville ikke synes siden dette var jo midtskillen. Da jeg omsider fikk se resultatet selv ble jeg helt ferdig og jeg gråt, for denne flekken viste så altfor godt! Jeg klarte ikke roe meg ned, og ville hysterisk ringe søsteren min for å fortelle dette, men så langt kom jeg ikke. Jeg var så sur og sint at jeg tilslutt sa «jeg går ikke ut herfra slik som dette», og en annen frisør kom bort for å se hva som var galt, og det måtte de tilslutt ta en multicolor slik det kunne jevne seg ut.

    Så skjønner godt hva du mener angående skepsisen, men bra du fikk håret ditt slik du ønsket 🙂 Du er kul, Martine <3

  6. Pã håret sandvika ER sykt flinke frisører , på sandvika storsenter der fikk jeg endelig den kalde blonde fargen jeg Ville ha 🙂 et tips bare

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *