Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✗ Jeg ser nesten på for eksempel VG som en lokalavis, for stort sett så står det om saker fra der jeg har tilhørighet til og saker jeg engasjerer meg i. Jeg lurer på om det er noe man tenker over/irriterer seg over om man for eksempel bor på bygda, eller om det bare er jeg som av og til tenker over det.

✗ Jeg gleder meg så mye til juleferien at det kribler helt ned i lilletåa.

✗ Før helgen leste jeg en artikkel om en dame som hadde tatt fillers og at resultatet hadde blitt katastrofalt. Det viste seg at behandleren ikke hadde noe utdannelse, annet enn baker (😂). Hun som hadde gjort behandlingen gitt ut for å advare andre og kommentarfeltet bugnet over av folk som ikke kunne skjønne at man i det hele tatt ville se ut som en anderumpe i trynet. Jeg syntes at sånne kommentarer er så teite at det fortjener en egen tirsdagstanke. Det er et faktum at enormt mange mennesker tar fillers, og det kan vi gjerne mislike, men vi kan ikke stemple alle som gjør det som dumme og si at de fortjener det. Er det noen som er dumme her så er det de som utfører disse behandlingene uten kompetanse eller bakgrunn til å kunne gjøre det, og det MÅ man faktisk ha fokus på.

✗ Jeg har blitt en sånn som liker statuser på Facebook der man liksom skal stemme over om det er innafor å spise ribbe/pinnekjøtt før julaften eller ikke 🤗

✗ Vi runda serien «Skitten Snø» i helgen og jeg er enda berørt. Den fikk meg så sint, så engasjerer og så trist på en og samme tid. Man kan godt si at det bare er film, men nei, det skjer i virkeligheten hver eneste dag og det gjør meg så forbanna at jeg nesten sprekker. Det ble kanskje ekstra sterkt fordi jeg i forrige uke spilte inn en podkastepisode med en som kunne fortelle meg mye av det samme fra virkeligheten. Den kommer i romjula og serien finner du på NRK. Dæven altså.

✗ Jeg har egentlig vært ganske negativ til snø de siste årene, men etter en helg med snø i monitor så gleder jeg meg faktisk til skikkelig vinter. Jeg har til og med lyst til å gå på ski liksom. Kanskje jeg begynner å bli voksen? 😂

✗ Jeg har fått dilla på «Oppussing på en dag» på TV Norge. Familien til ungdomsskolekjæresten min (HAHA) var med, og etter det har jeg sett en haug av episoder. Ingenting slår når mennesker genuint ble glade og overrasket, og jeg sitter i sofaen og hopper mens jeg klapper i hendene hver gang.

✗ Jeg er overbevist om at landets barn/ungdommer hadde hatt det bedre om det ble servert et varmt måltid på skolen hver dag. Tenk alt det hadde vært bra for a!

✗ Jeg jobber med to veldig spennende prosjekter om dagen og jeg er egentlig litt satt ut, for tenk om jeg får det til. Jeg vet at dere hadde ELSKET det og det gir meg motivasjon herfra og til månen!

✗ Det er så grått og trist ute, så her hjemme står det taco og film på planen i kveld. Jeg trenger litt kos, hygge og god mat, spesielt på en ellers så ganske grå tirsdag☔

Jeg håper du ikke har regnet (eller snødd) bort i dag, og at du har det så fint som mulig.

Klem fra meg!

4 kommentarer

4 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Det med vg er så sant. Jeg bor langt uti bygdenorge og med tanke på at vg skal være en riksdekkende avis er det egentlig mer eller mindre en lokalavis for oslo/østlandet.

    Snakket en gang med ei som har vokst opp i Oslo, men flyttet til bygda. Det var nå hun forstod hvor lite viktig nyhetene i bygdenorge var når ingen av de store avisene viste et snev av interesse for det som skjedde utenfor oslo. Så vg er virkelig en lokalavis for østlandet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *