Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✗ I dag er jeg meg selv igjen. I går var jeg rett og slett helt tom, men etter litt frisk luft, en god nattesøvn og god mat innabords kom jeg til meg sjæl igjen. Håper det blir lenge til neste gang! 

✗ Håper sommeren er keen på å komme på besøk snart.

✗ I dag tenker jeg faktisk litt på mamma og pappa som flyr rundt på de forskjellige postkontorene på Nesodden flere ganger i uka.  For meg. Jeg har fortsatt adresse hos de av flere grunner, og jeg skammer meg omtrent hver gang jeg sender de en ny hentemelding. Jeg håper jeg blir halvparten så bra som de den dagen jeg får barn. 

✗ Hva er greia til folk som ikke svarer? Jeg kan våkne opp midt på natten fordi det går opp for meg at jeg ikke har svart noen som venter på svar fra meg. Enten om det er på en mail, en invitasjon eller en venninne. Jeg har aldri skjønt meg på folk som heller velger å ikke svare, fremfor å si for eksempel nei. Det er jo dødsirriterende for den som sitter og venter på svar!

✗ Jeg mistet en venninne på barneskolen og da tipset helesøster meg om å lese en bok. Jeg husker ikke hva boken het, men den handlet om sorg, hvordan man kunne være en god venn og hvordan man kunne være en god venn for seg selv når man hadde det vondt. I dag har jeg tenkt på hvor ofte noen spør meg (og for så vidt andre) om hvordan man har det, uten å bry seg. Det er liksom bare ren høflighet å si ‘går det bra’, uten at det betyr noe som helst. Den boka jeg leste da jeg var 11 år gammel lærte meg blant annet at jeg heller skal spørre ‘hvordan går det’ i stedet for ‘går det bra’, for da må man faktisk svare noe annet enn ja eller nei.

✗ I sommer skal jeg være flinkere til å bruke farger. Jeg skal, jeg skal, jeg skal! Jeg begynte med neglene mine idag. Snakk om å gå ut av komfortsone a:

✗ Jeg lurer på hva som gjør at folk velger å begynne og røyke i 2019, når man er klar over hva det faktisk kan gjøre med oss. Det spiller ingen rolle for meg hva folk velger å gjøre meg seg selv, men det er en tanke som slår meg hver gang jeg ser et ung og fresht menneske som sigger på en tirsdag 10.53.

✗ Jeg har innsett at jeg ikke er den kule i forholdet mitt. Når C treffer på en av naboene hilser de, slår av en prat og lar han knapt slippe unna, mens når jeg treffer på naboene er det bare et kort ‘hei, hei’. Det skal sies at jeg kan og bruke det til min fordel, for sånn som når vi måtte låne noe av den ene naboen her om dagen så måtte selvfølgelig han gå. Ja, og jeg rakk jo omtrent å hoppe i badebalja, lagde middag og ta en powernap før han kom tilbake.

✗ Det er en bikini jeg har litt lyst på og jeg prøver å kvinne meg opp til å dra og prøve den i morgen. Det sitter svært langt inne. Jeg tror hvert år at det skal bli litt kulere å dra på bikinishopping enn det var i fjor. Det blir sjeldent sånn.

✗ Nå skal jeg snart klappe igjen macen og komme meg på fotballtrening. Fikk en kommentar om at jenter ikke kunne spille fotball her om dagen. Ikke for å være vanskelig, men jeg lurer på om det er kvinnelandslaget eller herrelandslaget som har VM på planen i sommer. Ikke vær en sånn en.

NYYT tirsdagskvelden🌼

Over og ut.

2 kommentarer

2 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Vet du hva.. når du har en dårlig dag og en person kommer bort og spør om det går bra.. da blir dagen automatisk bedre.
    Jeg var deppa på jobb her om dagen.. ingen la merke til det.. men det var en som spurte om det gikk bra med meg. Jeg ville ikke ta det opp der og da hva som var saken som gjorde meg trist men jeg satte skikkelig pris på det. Jeg synes sånt er så skikkelig.
    Jeg opplevde en gang på skolen (høyskole) at jeg var nedfor og følte meg utenfor.. sto i en stor gjeng og hadde ingen å prate på.. så kom en jeg kjente bort og sa at jeg hadde en fin genser.
    Sånne mennesker er en av 1000 og er en sånn person jeg vil være!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *