Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

GOD TIRSDAG 💛

✗ Å, så deilig det er at vinteren som kom i går, er borte i dag. Jeg håper det var siste runde med vinter for i år, og at våren er keen på å blomstre for fullt nå. Jeg tror vi trenger litt varmere dager og sol i fleisen nå. Jeg gjør hvert fall det! 

✗ Jeg synes det er en skikkelig uting når man møter tåpeligheter og dritt på sosiale medier, med å spre på med enda mer dritt. Det siste døgnet har jeg observert flere kommentarfelt, blant annet etter at realitydeltaker Richard Liedholm ga flere enn bare meg bakoversveis under en kommentar jeg skrev i kommentarfeltet til Mads Hansen for en tid tilbake. Kommentaren min handlet om at man er fin som man er, og kommentarene til Richard endte med å handle om selvmord og barn. Det er det verste jeg har lest i et norsk kommentarfelt på lenge, kanskje noen gang faktisk, og spydighetene og drittslengingen som har kommet fra han i ettertid har heller ikke vært spesielt heldig. Bedritent, er vel rett ord. Jeg er bare redd at dritt avler dritt og at man ikke kommer noen vei med å være like grusom tilbake. Jeg håper også at han har noen rundt seg som hjelper han å logge av internett for denne gang, for det er åpenbart noe som skurrer noe inni hampen der – Og det er skrevet nok dritt nå. 

✗ Og når det er sagt… Jeg synes det burde bli strengere på hvem som får lov til å delta på realityserier som Ex On The Beach og liknende. Jeg forstår at de som caster disse programmene ikke kan garantere at deltakere ikke har rævva holdninger eller at de havner på kokainkjøret, men noen forhåndsregler må man jo kunne ta? Det gjelder heldigvis ikke alle, men det gjelder for mange.  Signalene som blir sendt er lite heldige og med en gang man sender noen foran TV-skjermen skaper man et forbilde og en profil, som aldri burde vært det. Da driter jeg i hvor god TV det er, hvor mange klikk man får og hvor mye oppmerksomhet man avler.

✗ Om du er som meg, og synes enhver truse er irriterende å trene med, så anbefaler jeg deg å sjekke ut DISSE treningstrusene. De er helt magiske! Ja, og ikke bare på trening altså, hehe. Men de sitter som et skudd og er superbehagelige! 

✗ Jeg er alvorlig bekymra for alle barn og unge som ikke får gått på skolen, og som knapt har vært på skolen det siste året. Altså… Tenk på alle kunnskapshull de får, tenk på alt det sosiale de mister, tenk på alle som har det grisekjip hjemme og tenk på alle de som er så ensomme at de knapt vet hvor de skal gjøre av seg. Det er helt forferdelig! Skolen er liksom så sjukt viktig for… ALT! 

✗ Det nye droppet som kommer med GUTS nå er så kult at jeg ikke veit hvilket bein jeg skal stå på! Jeg gleder meg SÅ til å dele det med dere…🤭 

✗ Om du er over 25 år gammel og ikke kan huske sist du tok celleprøve eller om du aldri har gjort det: Bestill tid idag. Avtale? Jeg har ingen flere medsøstre å miste, og det er så innmari mye bedre å sjekke seg enn å la være 💕

✗ Okei, okei, okei! Dette er egentlig et tips fra C, men jeg stjeler det. Vi bruker olje omtrent hver eneste gang vi lager mat, og han klager alltid på at vi bruker så mye mer enn vi trenger, at halve flaska blir liggende på stekebrettet og at det er så vanskelig å posisjonere hvor mye man skal ha. Han googlet seg ihjel og fant DENNE geniale oppdagelsen. Den er jo både genial OG fin!! 

✗ I kveld 18.00 er jeg på Dagsnytt 18 for å dele mine erfaringer og for å diskutere rundt et sterkt ønsket behandlingssenter for endometriose i Norge. Tune inn om du vil lytte! 

✗ I dag er vi enda en dag nærmere at pandemien er historie mine venner. HANG IN THERE! 

Klem fra meg. 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ti tanker på en tirsdag

  1. Supert innlegg du hadde i Dax18 ang manglende tilbud til kvinner som sliter med endometriose!! Nå gjelder det å opprettholde trykket slik at kompetanse utvikles og tilbud etableres.

      1. Jeg digger deg . Jeg er 40 pluss litt og har fem barn. Bloggen min handler om å være seg selv og jeg blir så utrolig glad over å lese din og å følge deg❤️Du er et utrolig godt forbilde og verden trenger flere Martiner tenker jeg. Så bare en liten takk for at du er du 💖

  2. Jeg lurer også om du kan skrive på.bloggen eller insta om du har noen meninger ang fim og Sofie Karlstad..
    Jeg synes det er idiotisk at de kan kritisere ett innlegg som ikke er noe fælt pga det er mye kropp i hennes insa fra før av..
    Nå ser jeg ikke hvorfor man skal ha en gjeng med mennesker (som også har egne interesser i ulike selskap) til å.henge ut folk i ulike nettaviser.. for hva da?
    For å reklamere for noe som ikke er bra ? For å reklamere for noe som kan gi dårlig innflytelse..?
    Javel?
    Jeg tror vi må jobbe med hva som kan hjelpe barn og unge sin psykiske helse og ikke bare kritisere influensere og gi de alt ansvaret..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *