Jeg svarer på spørsmål om leiligheten vår

Categories Interiør 🏡, Spørsmål & Svar ⁉️

Hei fra hun som enda ikke skjønner at hun har kjøpt et nytt hjem 👋🏼

Til tross for at det fortsatt føles helt uvirkelig, så føles det helt riktig. Helt riktig, faktisk! 

Jeg har svart på en god del spørsmål om leiligheten vår tidligere, men spørsmålene er mange. Jeg tenkte derfor at jeg skulle svare på noen av de samme spørsmålene som går igjen, men også på noen nye. Jeg har jo til og med laget en interiør-kategori her på bloggen, for de som interesserer seg for den slags 🏡

Hvor ligger leiligheten?

Den er i Asker, eller skal bygges i Asker. Vi stortrives i Asker og sånn ting er nå er vi fast bestemt på at det er her vi vil ha vårt hjem.

Hva skal dere gjøre med leiligheten om C ikke skal spille for Frisk Asker?

Vi har bestemt at Asker er det stedet vi vil at skal være hjem. Det er hit vi vil komme når vi er ‘hjemme’, samme hvor han skal spille eller hvilket land vi skal bo i. Selv om han/vi kanskje skal ut på eventyr etter hvert, så er jeg avhengig av å være mye hjemme. Vi elsker Asker og vi både trenger og vil ha et hjem her.

Når skal dere flytte inn?

I og med at det er nybygg så er det jo en ganske stor prosess. Målet er å få flytte inn før julen 2020, men vi får se når det blir eksakt.

Hvordan stil skal dere gå for?

Det er litt vanskelig å si enda, men leiligheten blir jo veldig trendy og uptodate, så det blir nok noe deretter. Det er jo det jeg liker aller best også!

Kommer dere til å leie den ut om dere ikke skal bo der en sesong?

Det vet jeg ikke. Det er jo ikke derfor vi har kjøpt den, men det er fint å vite at vi eventuelt har mulighet til det!

Hvor stor er den?

Akkurat her jeg sitter nå, så husker jeg faktisk ikke hvor mange kvadratmeter den er. Men vi har kjøpt med to soverom, to bad og veranda (noe som har vært skikkelig viktig for oss).

Hvor mye får dere delta i byggeprosessen?

På en hel del! Det finnes standardløsninger på det meste, og vi har gått for det noen steder, mens vi andre steder har ville gå for noe annet. Det er både skikkelig gøy, krevende og vanskelig, haha!

Hvor mye kostet den?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å fortelle det akkurat nå, men C svarte på det i et intervju, så ja. Haha! Bare for å ha sagt det så er vi ikke så veldig høye på pæra eller så veldig eplekjekke altså. Hilsen kjendiskjæresten:

Men ja, den koster 4 775 000,- uten tilvalg (som koster skjorta) til alle nysgjerrigperer.

Hva så dere etter når dere så etter leilighet?

Jeg har vært ganske bestemt på at jeg har ønsket meg nybygg, men jeg har jo også vært realistisk og sett på andre muligheter. For C har ikke det vært like viktig, men når vi kom over denne muligheten så var det ikke tvil fra noen av oss. Det har også vært viktig for oss med to soverom, veranda og så åpen løsning som overhode mulig!

Hvor mye skal du dele av prosessen?

Så mye som mulig! Foreløpig blir det jo litt vanskelig, men jeg syntes det er skikkelig gøy, så når det føles og er naturlig å begynne og dele – Så skal jeg det. Jeg håper jo selvfølgelig at dere som leser syntes det er gøy og jeg tar mer enn gjerne i mot råd.

Hvor skal dere bo i mens?

Der vi bor nå! Vi trives godt der vi bor nå, og det er jeg veldig glad for. Jeg er redd det kunne føltes veeeldig lenge å vente om ikke. Vi klarer fint å bo her frem til da og det er også planen.

Som jeg gleder meg til å ta fatt på dette kapittelet, og ikke minst til å ha med meg alle som er nysgjerrige og interesserte på reisen. Men mest av alt så gleder jeg meg til å føle at jeg har et helt eget hjem igjen. Så mye at det kribler i magen💛

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg svarer på spørsmål om leiligheten vår

  1. Ida Wulf har skrevet ett supert innlegg med tips til de som kjøper nybygg nå nylig. Mye nyttig 🙂 bare ett tips. Lykke til

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *