Drink Cool: Jeg har blitt medeier!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Drink Cool ambassadørene
Drink Cool ambassadører

 

Visste du at…

I 2017 hadde norske menn 134 milliarder kroner mer i formue enn kvinner?

80 prosent av de privateide verdiene på Oslo Børs er eid av menn?

Menn fikk 53 milliarder mer i kapitalinntekt enn kvinner i 2018?

Forskjellen på menns samlede bruttoformue og kvinners bruttoformue var 1216 milliarder kroner i 2017 og at det omtrent tilsvarer et statsbudsjett?

Dette var tall jeg kom over i fjor, og som gjorde at jeg fikk bakoversveis. I tillegg til å få bakoversveis, så bestemte jeg meg for at det skulle jeg gjøre noe med. For til tross for at jeg trodde at man måtte være ekspert for å kunne investere, og at aksjer og fond var altfor stort og komplisert for meg, så gikk jeg inn og leste meg opp. Jeg tok praten med de rundt meg, hørte på forskjellige podkaster og før jeg visste ordet av det hadde jeg mine egne aksjefond. Jeg forsto nemlig at det ikke var så stort og skummelt som jeg trodde, og at jeg overhode ikke trenger å være stinn av gryn for å være med på leken.

Og vet dere hva? På søndag kjøpte jeg mine første aksjer! Og veit du hva det kuleste med det er? Jo, at jeg er med på å endre statistikkene som gir meg bakoversveis, og at jeg kan være med på laget til spennende bedrifter og prosjekter. Og veit du hva? Det kan du også!

Vi trenger nemlig ikke å være rå på statistikker, grafer og tall for å kunne investere, men om du er det, så er det dødskult. Det behøver ikke å være noe hokkuspokkus, og du behøver hvert fall ikke å fly rundt i dress – Om ikke du vil. Jeg går jo stort sett bare i joggedress, og klarer meg fint 😂

Drink Cool AS ambassadør:

Jeg er jo så heldig å være ambassadør sammen med Suzann “Tutta” Pettersen for Drink Cool, Norges nye og eneste vann på kartong. Vannet er ute i alle bynære 7-Eleven og i egen nettbutikk og cool-vannet er norsk vann, bare bedre. Det er 100% rent vann fullt av mineraler og mineralene gir vannet en pH verdi på +/- 8 som gir en frisk god smak og som er godt for kroppen. Vannet betegnes som alkalisk vann og anses som nytt i Norge, og vil gi Drink Cool et sterkt konkurransefortrinn.

Nå ble det proft her, men du skjønner greia. Cool er dritdigg og dritbra, om det er lov å si det og det er klart at jeg vil være medeier! Så når jeg fikk spørsmål om jeg ville investere i Drink Cool var svaret ganske enkelt. Typ sånn her:

Og veit du hva annet som også er ganske kult? Jo, at du kan bli medeier du også.

Det unike med Drink Cool er at de vil tjene penger  på… .. vannkartong! Tenk melkekartong… Et miljøvennlig alternativ til vannflaskene. I stedet for å bruke plastikkflasker som både forurenser å lage, og etterpå ofte blir strødd i naturen og bruker 450 år (!!!) på å bli borte, så lager de vann på “melkekartong” – og den bruker bare 3 måneder på å bli borte – i følge litt googling. Det alene gjør at jeg ønsker at Drink Cool skal lykkes.

Der synes jeg Harald Maartmann har gjort en kul greie. Og selskapet tenker ikke å stoppe med markedet i lille Norge. De har allerede planene klare for markedsføring og salg i Europa og Asia. Også på steder der de ikke panter flasker som her i Norge… ..og der plastflaskene blir liggende som søppel i 450 år.

Så vil du gjøre noe med statistikkene som gir meg bakoversveis, og også være miljøbevisst så sier jeg stay cool, og sjekk selskapet.

Om du vil lese mer om selskapet Drink Cool, bli med på laget og endre statistikkene du også, så kan lese om Drink Cool HER. Og jada, det er selvfølgelig åpent for gutta også. 👊🏻

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Drink Cool: Jeg har blitt medeier!

  1. Så flott at du er med på å gjøre noe med den mannsdominerte statistikken! Selv har jeg jobbet mange år i bygg og anleggsbransjen, som også er svært mannsdominerende. Jeg har kun hatt menn som arbeidsgivere, og et stort flertall av mannlige kolleger. Nå har jeg startet mitt eget firma i bransjen, og bestemt meg for, at så lenge det er mulig, så skal firmaet mitt være kvinnedominerende 🙋‍♀️🙋‍♀️😄. Folk mener det ikke er så lurt å satse på kvinner, men jeg skal vise de at de tar feil!

    1. Hei Karen!

      cool vann er alkalisk (pH-verdi på +/-8) fordi det er tilført masse mineraler ved produksjon. Noen av disse mineralene er blant annet jern og magnesium, som er viktige for kroppen, og som mange har for lite av. Alkalisk vann oppleves også som friskere og mer hydrerende, og er derfor supert å drikke om du for eksempel er på trening 🙂

      1. Men er det mer hydrerende, uten hensyn av hvordan det oppleves? Jern og magnesium er selvsagt bra, men forskningen jeg linket til konkluderte jo med at nøtralt vann er bedre helsemessig for de fleste… Men fra et klimaperspektiv er det selvsagt supert med papp!

  2. Hei! Det hørtes spennende ut, men hva går det ut på? Hva koster det å kjøpe aksjer i selskapet?

    1. Hei Madelen!

      Å kjøpe aksjer i Drink Cool vil si at du faktisk blir medeier i selskapet! Og hvorfor det kan være lurt å kjøpe aksjer? For å oppnå høyere potensiell avkastning på pengene dine. Det er nemlig ingen andre spareformer som har gitt større avkastning over tid enn aksjemarkedet. Men da må du tåle å se at aksjene svinger i verdi, ha tålmodighet og tenke langsiktig. Du putter inn penger i et selskap ved kjøp av aksjer, selskapet bruker disse pengene til å vokse, selge mer og bli bedre og du lar pengene lar vokse over tid som selskapet vokser, også kan selge aksjene dine igjen for en høyere sum enn du kjøpte de for.

      Det koster 23,78 kr per aksje i Drink Cool, og man kan kjøpe minimum 60 aksjer. Dvs at du kan kjøpe 60 aksjer for 1426,8 kr minimum.

  3. Åssen får man blitt med ?
    Er det noen grenser man må ha får å bli med ?
    Åssen fungerer det ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *