Ikke prøv dette hjemme

Categories Blogg

Look a like-antrekk – Jakke: HER– Skjorte HER – Bukse HER (samme passform) 

Hei fredag og hei dere 💛

Akkurat nå sitter jeg i sofaen hjemme og gjør unna siste punkt på to do-lista mi, samtidig som jeg drikker Pepsi Max.

Hockeyspilleren ligger som slakt på soverommet og magen min rumler. Jeg var jo alene her hjemme i går og jeg fikk det for meg at jeg skulle bake kake når klokka var godt over halv elleve. Lakenskrekk, kaller C det. Tror han har rett.

Det sier faktisk litt, for som mange av dere vet er ikke akkurat jeg hun som digger å henge på kjøkkenet, men i går fikk jeg en raptus. Og kaka? Mhmmm… Den ble så god! Jeg smakte den først i stad når C kom hjem fra samling og jeg har allerede lovet lillesøster å bake den med henne i kveld. Jeg kalte den ‘VM-kake’ og jeg tror sannelig at jeg skal dele oppskriften med dere om den blir like bra i kveld. Den er nemlig PERFEKT for 17.mai! Ja, jeg fikk forresten god hjelp fra Toro, men hallo – Det enkle er ofte det beste. Det at jeg fikk den til så bra som jeg gjorde, betyr at alle kan klare det. Bare så det er sagt.

Jeg har akkurat hatt mommoen til C på tråden, for vi har bestilt flybilletter til Slovakia. Vi reiser ned rett etter at VM har startet og blir en liten stund. Ja, det er forresten en av grunnene til at jeg må kjappe meg å få en smak av 17.mai-kake nå, ettersom jeg faktisk er der nede på 17.mai! Noe sier meg at det blir lite kake med norske flagg der.

Magen rumler og magen min vil aller helst hive inn på med siste rest av kaka, mens hodet sier at det er lurt å spise noe som fyller opp med litt mer. Selv om jeg egentlig bare vil ha kake. Kake. Kake. Kake. Nei. Mat først, også kake. Såpass har mamsen fått lært meg.

Nå skal jeg forsøke å riste liv i slakten på soverommet. Vi skal nemlig kjøpe dressko og ture hjem til mamma og pappa der det står taco, Wisting og kakebaking på planen.

Jeg håper fredagen deres har vært fin hittil. Jeg har forresten et tips til hva du ikke burde prøve hjemme…

Badet mitt så nemlig sånn ut mens kaken sto i ovnen i går kveld. Ja, og det er ikke kake – Men selvbruning. Om selvbruning funker på hvit vegg? Jada. Det funker som søren.

Vi snakkes! STOR klem fra meg

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *