I dag fikk jeg vite det!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Du veit når du vet at du burde gjøre noe, sjekke noe eller fikse noe, men så bare utsetter du, utsetter og utsetter enda litt til? Det kan til og med hende at du ikke gjør det bevisst, men at det bare skjer og at du bare skyver på det, uten å egentlig være klar over det selv!

Nå kan det jo hende at du er en som ordner ting med en eneste gang HVER gang og aldri utsetter det, og det er egentlig jeg også skjønner du, men ikke når det kommer til ting jeg syntes er uviktig – Eller unødvendig.

I helgen gikk det derimot opp for meg at jeg ikke lenger kan utsette, og at det faktisk ikke er annet enn i-d-i-o-t-i-s-k-t (skal det være en t på slutten der?😂).

Jeg har nok fornektet det for meg selv en skyld, lurt meg unna og funnet unnskyldninger ovenfor meg selv gang etter gang, etter gang. Men, nå går det ikke lenger.

Jeg har derfor vært på en synstest i dag. Og hvordan det gikk? Joda, det gikk akkurat som jeg trodde. Jeg visste det jo, og det er jo derfor jeg har utsatt det, utsatt det og utsatt det enda litt til! For ja: Jeg trenger briller. Jeg har sikkert trengt det hele det siste året, og hvert fall det siste halvåret, men du veit… Eller det er ikke sikkert du gjør, men jeg har hvert fall stått over, latet som ingenting og stått i det. Dritteit? Ja, det er det. Men så er jeg dritteit i blant, og som jeg sa til hun som utførte synstesten, så har jeg et så stort konkurranseinnstinkt, så når hun ber mer lese en bokstav jeg ikke ser, så SKAL jeg se den hersens bokstaven fordi jeg ikke gidder noe annet. Men, det er jo litt vanskelig når man faktisk ikke ser, og det prøver jeg nå å fortelle meg selv.

Og du må ikke tro at jeg syntes det er teit med briller eller at det er noe tull, for det er det virkelig ikke, jeg har bare utsatt det fordi jeg har visst det så innmari godt selv – Og fordi jeg rett og slett bare ikke har prioritert det. Men hallo! Det er som sagt dritteit å ikke se 100 % fordi jeg er… Et eller annet.

Så i dag har jeg fått dommen jeg visste ville komme og vært på brillejakt. Ikke spør meg hvordan ståa var med synet mitt, for det husker jeg ikke, men det var klart og tydelig at jeg kommer til å få det litt bedre med en hel del om jeg bruker briller. Jeg må ikke bruke det fast, men det er kjekt å bruke de når jeg gjør… Jeg husker ikke hva de kalte det… Synskrevende ting? Som i mitt hode er… ALT? Jeg veit ikke helt jeg, men jeg får vel finne ut av det etter hvert, men før jeg finner ut av det så må jeg finne meg et par briller som jeg føler meg ok+ i – Og det har jeg ikke helt klart i dag. Jeg vet ikke om det er fordi det er mitt første par og fordi jeg egentlig ikke har noen preferanser, men ja…

For brede, for runde, for smale, for tykke, for feil. Jeg fant et par som jeg følte at funka, men jeg har ikke bestemt meg helt enda. Med andre ord: Om du har tips til hvilke jeg burde ha, hvilket merke, hvordan de burde se ut, jeg veit ikke jeg. All hjelp og tips tas i hvert fall i mot med et stort takk!

Og du? Gurimalla så deilig det er å ta tak i ting a gitt! Det er jo bare teit å ikke gidde og se ordentlig når man kan det med litt hjelp si 😎

7 kommentarer

7 thoughts on “I dag fikk jeg vite det!

  1. Jeg var i helt samme båt! Jeg trengte også briller, men utsatte det i lang tid for jeg trodde ikke jeg passet briller. Jeg prøvde rundt 100 briller før jeg fant noen jeg var super fornøyd med. Anbefaler å prøve alle typer innfatninger først og se etter noe du liker, deretter se etter detaljer på brillene. Spør om hjelp fra de i brillebutikken, de fleste gir deg gode råd og ser hva du kan passe best. Vær kresen for hvis du ikke er fornøyd med brillene, bruker du de mest sannsynlig ikke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *