Her kommer det et etterlengtet… HALLOOOO 💛

Om du hadde fortalt 16 år gamle Martine hvordan livet hennes ville se ut i en alder av 23 år, så tror jeg hun hadde svimt av. Av glede. Og stolthet! For jeg klyper meg i armen hver dag, for alt hva jeg får oppleve og lære.

Jeg skulle også visst da jeg satt og kviet meg i engelsktimene på skolen, i frykt for at jeg var den neste som måtte si noe høyt, en dag skulle prat mer engelsk enn norsk – Og bo i USA. Jeg jublet da jeg var ferdig med engelsk på videregående. Jeg følte meg så mye dårligere enn de andre og synes det var skikkelig skummelt å prate høyt. Jeg som egentlig aldri har vært redd for å si noe i hele mitt liv! Ja, og jeg skulle da bare visst at jeg en dag skulle flytte til USA, at det ikke var de i klassen jeg øvde meg for og at det en dag skulle bli helt naturlig. At jeg ikke var så dårlig som jeg trodde og at det er greit å si noe feil, eller å spørre om hjelp – Det er jo sånn man lærer. Det hendte jo at folk flirte om jeg sa noe feil eller ikke klarte og lese rett på skolen, men utrolig nok er det ingen her nede som har ledd en gang… 

Nå bor vi i Greenville i South Carolina, og C spiller for Swamp Rabbits. De spilte første seriekamp i går, og det endte med 4-2 tap. C dro med seg en assist og en jæskla god første kamp, så det var veldig gøy, tross tap! Nå er det bare 71 seriekamper to go. Jeg gjentar: Seriekamper. Det kommer mye utenom😅

Vi kommer litt mer på plass for hver dag som går, og det begynner sakte men sikkert og føles ut som vanlig hverdag. Vi begynner å få rutiner, ja, så langt det lar seg gjøre når man lever det livet her og vi forstår litt mer hver dag. 

Det er mange som lurer på hva kontrakten til C innebærer, hvor lenge vi skal bo her og om vi skal tilbake til LA i løpet av sesongen, og jeg skjønner det. Det er spesielt her borte, mye frem og tilbake og det er ikke alt man skjønner. Eller med andre ord: Det er MYE man ikke skjønner. Kontrakten til C innebærer spill med Swamp Rabbits, og han kan når som helst hentes opp til nivået over. Laget hans samarbeider med to lag over, blant annet de som hentet han hit, som holder til i LA. Kontrakten hans varer i første om gang ut denne sesongen, og om vi skal bo et annet sted i løpet av den eller ei, det har vi ikke peiling på. Sånne ting skjer på et blunk her borte, og vi prøver bare å henge med så godt vi kan. Spør du meg nå, så tidlig i sesongen, så tar jeg gjerne en sesong eller fem til i USA – Selv om det er tøffere enn hva vi er vandt til, annerledes og veldig spesielt. Vi trives med det. Det passer C. 

Og jeg har jo begynt med YouTube! I dag har jeg delt min femte video (yeeey) og om du vil ta en titt på hvordan vi bor og bli med inn i vårt første amerikanske hjem, så kan du se den her: 

Jeg håper søndagen din er finfinfin 💛

Vi snakkes,

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Hva skjer?

  1. Er SÅ kjekt å følge deg og eventyret deres i USA! Kjempe leilighet, og gøy å se hvor god du er på å lage deg rutiner og bli kjent med nye folk, dette er utrolig bra! Kjekt å få se leiligheten og få bli med på “reisen”. Muuuulig det “skoskapet” egentlig er pantry for kjøkkenet, (og “boden” er mer som garderobeskap), med tanke på plassering og hvilken vei døren åpner, men samme det vel! Skap er skap! 🙂 Fortsett akkurat slik du er, og ta oss med på nye eventyr!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *