Hva i alle dager kan jeg gjøre?

Categories Trim 💪🏼

Halloooo på deg 💛 Nå ramlet jeg nettopp inn døra her, svett, god og middels fornøyd. Jeg har nettopp utført dagens mål, nemlig å løpe meg en tur. Jeg har bestemt meg for at jeg i tiden fremover skal ha ét mål om dagen som jeg skal gjennomføre. Et mål som gjør meg glad, som er viktig for meg, godt for meg og kanskje til og med litt ubehagelig. Dagens mål var sistnevnte, for jeg er egentlig skikkelig glad i å løpe, men nå føler jeg at jeg har mistet det litt. Det er kanskje ikke så rart, for det har blitt altfor lenge siden sist – Men jeg har lyst til å finne tilbake til løpegleden, og løpeformen.

Jeg har fått mange spørsmål om hva nyttårsforsettene mine er, og tingen er jo det at… Jeg har for mange! Det er så mye jeg har lyst til, som jeg vil få til og som jeg vet jeg har godt av, så i stedet for å gape over alt, sånn som jeg pleier – Så har jeg et mål om dagen. I går var det å få i meg mest mulig frukt og grønt, og i dag var det å løpe meg en tur. 

Jeg så nå at det var mange av dere som følger meg på Instagram (@martine.halvs) som lurte på hvor jeg fant motivasjon til å løpe og om jeg hadde noen tips til å komme i gang, og det er grunnen til at jeg nå sitter og hamrer løs på tastaturet, svett og god.

Jeg er ingen ekspert, og det finnes nok av dyktige og kompetente mennesker som kan hjelpe til med alt fra programmer, progresjon og helt sikkert en drøss av treningsglede, men et tupp i baken serverer jeg mer enn gjerne. For det trengs av og til! Ganske ofte faktisk. 

Jeg har hatt perioder der jeg har vært helt rå til å løpe, også har jeg hatt perioder der jeg har vært alt annet enn rå, og uten å snakke ned meg selv her, så har jeg følt meg som dette:

Jeg har ofte trodd at jeg må være god i ting for å gjøre det, men det er jo egentlig ganske dust – For øvelse gjør jo mester. Jeg har etter hvert skjønt at jeg ikke må løpe verken fort, langt eller proft for å løpe, for å få både utbytte og for å få glede av det, og det er jo det som er nøkkelen. Ja, det og huske på at alt er bedre enn ingenting!

Så når jeg har følt meg som kompisen over så har jeg gjort litt, litt til, enda litt til og fortsatt sånn til jeg har klart enda litt til. Vel vitende om at man ikke kan være like god hver gang! Om du klarer et minutt, så løp er minutt! Om om du klarer 500 meter, så løp 500 meter! Om du klarer 30 sekunder, så løp 30 sekunder! Om du gjør det noen ganger på rad, så tar det ikke så lang tid før minuttet blir til tre, før de meterne blir til en kilometer og til sekundene blir til minutter. Det er jo oss selv vi konkurrerer med, og selv om det både kanskje er vondt og tungt, så er det lite som slår det å klare litt mer neste gang man gjør det! 

Sørg hvert fall for at du ikke går så hardt ut at du aldri gjør det igjen, og husk at det ikke alltid er så godt og befriende som man blir fora med på Insta. Det hender at det suger, men det er godt for… ALT. Og det er verdt det. 

Nå sjekker PT-Marty ut her, men om du er en av de som tror at du ikke kan eller at du er for dårlig: Ta på deg joggeskoa og gjør ditt beste, det er mer enn bra nok – Og du løper uansett lenger enn om du blir sittende i sofaen 💪🏻

PS: Om du behøver noe nytt og fresht treningstøy så gir rabattkoden MARTNEH20 20 % rabatt på alle ordinære varer hos ICANIWILL. Jeg anbefaler Define Seamless-kolleksjonen (HER) på det sterkeste. Da får du treningstights som sitter som et skudd for å si det sånn! 

I morgen kommer det forresten en podkastepisode jeg håper du vil like… 

Heia oss, heia deg. Klem fra meg, 

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Hva i alle dager kan jeg gjøre?

  1. Så sant! Dette hjelper veldig til å senke terskelen for trening/løping. Bedre å fokusere på å få til noe og gjøre sitt beste, enn å ikke tørre fordi man ikke er like «god» som man innbiller seg at alle andre er!

    1. Hei! 🙂
      For det første så håper jeg at det går bra med deg. Det må jo være litt kjipt å legge igjen kommentarer som dette anonymt, med et ønske om at det skal stikke litt hos meg!
      For det andre så elsker jeg å løpe. Og trene! Stort sett hver dag faktisk. At jeg ikke har fått gjort det de siste månedene er det mange grunner til, blant annet at jeg har hatt nok med å holde meg på beina. At jeg begynner å ha overskudd til å ta vare på meg selv igjen burde jo være fantastisk, og jeg har aldri skjønt det med å være nedlatende mot noen som forsøker å gjøre noe bra for seg selv. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor… Ønsker deg en fortsatt nydelig dag, klem fra meg og solfylte California! 🙂

      1. Jeg blir så inni heite irritert av sånne mennesker som dette! All ære til deg som klarer å svare så konstruktivt!! Heia deg!

    2. EX’EN DIN: Du har det ikke bra med deg selv, du. Det ser alle sammen. Forresten skrives det vært hos

    3. Så utrolig dårlig norsk. Kanskje trene opp både den og hvordan du oppfører deg på nettet. Martine trenger ikke å gjøre noe som helst.

  2. Si bare hjelpe mæ 🤔må ha d litt dårlig me sæ sjøl dem som skriv sånne ting ! Men du e feiende flott martine 😊 å et bra menneske

  3. Ville bare si at jeg syntes du er helt RÅ! Så vakker og så motiverende. Det er så viktig å være glad i seg selv og gjøre seg selv godt, uansett om det innebærer trening eller å spise en bøtte med is. Dette minner du meg på støtt og stadig, og det gir meg ofte en boost og et ekstra smil i hverdagen. Det er så viktig. DU er viktig, og verden trenger flere åpne, ærlige og oppriktige mennesker som deg!!

  4. Dette her trengte jeg så inderlig akkurat nå!👏 Har så lett for å sammenligne meg selv med andre på gymmet, og å tenke at jeg ikke kan trene det samme fordi jeg ikke klarer å løfte like tungt. Men det er så sant det du sier! Og man må ikke glemme at selv de beste har vært nybegynnere en gang.💪

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *