Sannheten om den siste uka

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Enda en jobbmandag er snart over, og jeg takker for hver mandag som byr på sol. Ja, selv om jeg gryntet og sa jeg skulle ønske at det regnet og var søndag i det alarmen ringte i dag morges. Men, jeg kan ikke tas på hva jeg sa da jeg var i sovekoma. Sånn er det bare.

I dag har jeg trent, vært på Ullevål Stadion (der det er duket for Norge-Sverige i morgen) for å fikse til noe sprell jeg skal gjøre de neste dagene i forbindelse med landskampen, jeg har gjort unna noen ærender og jobbet på som en gærning.

I dag hadde jeg et sterkt behov for å kle meg sporty etter at jeg hadde vært på trening, og jeg tenkte at jeg skulle gli rett inn blant fotballspillerne på Ullevål… Spesielt ettersom de hadde fått beskjed om at en “blogger” skulle komme. Ja, og ikke for å sette alle i yrket mitt i en bås eller noe sånt, men jeg fikk beskjed om at jeg ga et godt inntrykk ettersom de hadde forventet noe helt annet.

Donald-lepper og null kunnskap om fotball var noe av det jeg fikk servert. Bra med mangfold si.

Uansett. Det gikk sånn halvveis, men ingen spurte om jeg spiller fotball. Skuffende:

Dere må forresten ikke finne på å spørre hvor genseren er fra, for den stjal jeg fra lillesøsteren min i går. Hun skrek tyv og jeg skrek tilbake at hele klesskapet hennes består av mine klær, og at jeg derfor hadde all rett i verden til å stjele den rett foran nesa på henne. Deilig med litt søskenkjærlighet.

C har selvfølgelig ny kamp igjen i dag og jeg har streiket som supporter. Jeg har verken overskudd eller tid til å være fulltidssupporter i sluttspillet jeg altså. Jeg har tross alt en jobb og litt andre interessert enn å fryse på tribunen. Men, jeg skal se kampen på TV. Jeg har lovet det. Den går forresten på TV 2 Sport 1 kl. 19.00 om du skulle lure på hva jeg piner meg gjennom om dagen. Og med piner så mener jeg ikke at det er kjedelig, for det er nemlig alt annet enn kjedelig. Det er så mye greier, så mye action og jeg blir helt utslitt.

MEN! Fra fjas til litt alvor. Den siste uken har vært litt opp og ned. Jeg har det veldig bra, men det har skjedd noe på privaten og i familien som har vært og er vanskelig. Jeg har hatt litt nok med meg selv og orkanen av følelser inne i meg sjæl, men jeg har forhåpentligvis fått sortert ting og lagt det i en skuff i løpet av noen dager. Det er kjipt og sannheten er at jeg rett og slett ikke vil prate om det. Med noen. Men livet skjer og vi skal gjennom noen kjipe og tunge greier alle sammen. Sånn er’e bare.

Jeg håper at mandagen din har vært bra og at det har skjedd noe fint med deg i dag💖 VI SNAKKES!

// Marty

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sannheten om den siste uka

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *