Akkurat nå sitter jeg ute på terrassen her på Kypros. Sola treffer føttene mine, jeg myser med øynene selv om jeg sitter i skyggen og håret er fullt av saltvann etter dagen i dag.

For første gang på så lenge jeg kan huske så kjenner jeg meg rolig innvendig. Jeg er ikke stressa, jeg er ikke urolig og jeg skal ingenting. Jeg bare er. Jeg slapper av, jeg nyter og jeg smiler, uten helt å vite hvorfor.

Faktisk kan jeg kjenne tårene presse på når jeg skriver det, for jeg innser hvor ofte jeg bare holder pusten og kommer meg gjennom ting, hvor ofte jeg glemmer å sette pris på alle de fine tingene jeg er så heldig å få oppleve og hvor ofte jeg glemmer meg selv i alt annet som skjer. Hvor ofte livet bare skjer, og hvor ofte jeg bare henger på slep.

Faktisk så har jeg har bestemt meg for å ta litt ordentlig ferie. Det er på tide nå.

Familien min fortjener en Martine som er tilstede, Christian fortjener en Martine som ikke er stressa og jeg syntes jaggu jeg fortjener å logge av litt. Sånn på ordentlig.

Jeg vil la være å åpne macen en hel dag, jeg vil glemme hvor jeg har lagt mobilen min og jeg vil rett og slett logge av litt. Jeg tror vi alle har godt av det i blant. Jeg er hvert fall overbevist om at jeg har godt av det nå.

Vi snakkes her inne om en ukes tid. Kanskje før, om jeg boble over med noe på hjertet. Jeg titter antakeligvis innom på Instagram nå og da, men det er fordi jeg vil, ikke fordi jeg føler at jeg må.

I mellomtiden så håper jeg kanskje du gjør det samme. For hvor deilig hadde det ikke vært å bare hatt litt fri? Bare vært? Bare hatt deg selv å tenke på? Jeg skal hvert fall gi deg fri fra å titte inn her i en ukes tid, så gleder jeg meg til å snakkes når jeg har ladet opp og blitt fylt opp av motivasjon!

Nyt konserten du er på uten telefonen i hånden, skål med vennene dine uten å legge det ut og drit i å skrolle gjennom sosiale medier som det første du gjør om morgenen. Det skal hvert fall jeg.

Takk for at du følger meg.

Stor sommerklem fra meg💛

3 kommentarer

3 thoughts on “Det er på tide

  1. Hei Martine.
    Har akkurat lest boken din,og jeg synes det var flott.
    Jeg er 43 år å like aktuell for meg.Jeg vil si den er for alle aldre.💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *