Det er jo tross alt mandag!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Om denne mandagen var et bilde. 

Mandag, snø, snø, snø, snø, snø, snø, snø og Petter Stordalen og Gunnhild Stordalen som skal flytte fra hverandre. Jeg tror det egentlig er mandagen ganske godt oppsummert, men jeg skal by på litt til. Det er jo tross alt mandag ❤️

Vi turet til Skien etter landskampen til C på lørdag, og spiste pizza, skravla og trøkka godis. Jada, vi har egentlig en sukkerfri november, men vi har innført lørdager som unntak. Betingelsen er at vi skal holde det sånn, så langt det lar seg gjøre, også når november er ferdig. Vi får se hvordan det blir, men begge to har et ganske så heftig konkurranseinnstinkt, og jeg tror ingen av oss har tenkt til å være noe dårligere enn den andre. Jeg skal hvert fall ikke gi meg😂

I går sov vi lenge, så lillebroren til C spille cup, hang med familien hans og spiste nyyyyydelig middag. Verken jeg eller C var ferdige med å ha fri da vi våknet i dag morges, og en ting er hvert fall sikkert og det er at én fridag sammen ikke et litt nok en gang. Gi meg minst syv til!

I dag har jeg gjort noen ærender, levert to utkast og vært i møte/event. Jeg har også prestert å halvveis kjøre inn i trikkeskinnene i Oslo idag, og jeg fikk panikk når jeg skjønte hva jeg var i ferd med å gjøre. Jeg kan meddele at om jeg hadde kjørt én meter til, så måtte jeg kjørt i trikkeskinnene i flere hundre meter før jeg hadde kommet meg ut derfra. Heldigvis så slapp jeg unna meg skrekken.

Jeg skylder på snøværet.

Jeg er ingen tilhenger av å sjekke mobilen mens jeg kjører, og bilen til C er såpass fancy at jeg bare kan si “hello Mercedes, call mamma” (for eksempel), så ringer den mamma. C er lagret som ‘mannen’ på mobilen min, og før jeg visste ordet av det hadde bilen koblet opp “Mammaen til ****😃”, mens jeg nesten var på vei inn i trikkeskinnene. I ren panikk fikk jeg lagt på, og noen minutter senere så ringte hun opp og hun la til og med igjen en beskjed på svareren. Det er moren til en jeg var god kompis med på ungdomsskolen, og det fristet lite å ta den, si hei, hehe, det er Martine Halvorsen, hun som gikk i klasse med, ja… Du skjønner. Jeg har ikke hørt beskjeden enda, og jeg trøster meg med at hun ikke får søkt opp nummeret mitt. Om ikke hun har det lagret. 

Erre noe sak.

Nå skal jeg gjøre meg ferdig her, før det står middagsdate på planen. Jeg skal spise middag med en venninne jeg ikke har sett på altfor lenge. Hun har rukket å både flytte og forlove seg siden jeg så henne sist, så det er jaggu på tide med en date 💘

Jeg håper mandagen din har vært fin og at du ikke har snødd bort, kjørt i trikkeskinnene eller ringt moren til en gammel kompis.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det er jo tross alt mandag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *