Ti tanker på en tirsdag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

✘ I går gikk det opp for meg at jeg er en skikkelig kontrollfreak. Mer enn jeg egentlig liker å innrømme ovenfor meg selv. Jeg tror jeg later som at jeg elsker nye utfordringer, å være spontan også videre, men det er jo bare tull, haha! Jeg elsker utfordringer, men helst når jeg har kontroll over det selv. Det samme gjelder spontaniteten min. Der har jeg noe å jobbe med kjenner jeg.

✘ Dette er egentlig ganske flaut å skrive, men i forrige uke oppførte jeg meg som en skikkelig… Ja, det ordet jeg hadde tenkt til å skrive er ikke akkurat politisk korrekt. Men, du skjønner. Kanskje. Det gikk først opp før meg når uken var omme og jeg hadde fått litt nye energi og motivasjon til å leve dette livet igjen. Forrige uke var tung, tung og atter tung, og jeg lot det gå utover alle mine nærmeste. Det er ikke greit. Skjerpings Marty!

✘ I fjor hadde jeg en mye større leilighet enn jeg har nå. Da bodde jeg jo i Sverige og apropos: Det er SÅ mye billigere å bo i Sverige enn i Norge. Men, poenget er det at jeg feiret jul i Sverige i fjor. Da hadde jeg jo juletre, gjesterom og masse julepynt. Vi snakker juleduker, julegardiner, jule ditt og jule datt. Ingenting var halvveis. Jeg liker leiligheten min skikkelig godt nå, men det er bare rart å ha et juletre her, og det er bare rart å pynte den. Det gikk opp for meg på søndag. Jeg har pyntet litt, men jeg tror nesten du ikke hadde lagt merke til det om du hadde kommet inn her. Det er jaggu godt jeg kan være mye hjemme hos mamsen og papsen i jula, for der snakker vi ordentlig julepynt, tre og sånn jeg liker det.

✘ På søndag hadde jeg storrengjøring i leiligheten. Nå har jeg akkurat fortalt at leiligheten min ikke er gigantisk, så at jeg holdt på her i fem timer sier enten mye om meg eller mye om hvor skitten/rotete det faktisk var her. Jeg liker å tro at det var det siste. Dere har jo kanskje fått med dere at det har vært litt kaos de siste ukene, og jeg tror faktisk ikke at jeg hadde vasket klær på fem uker. Jepp, jeg begynte nesten å vrenge trusene mine. Nesten. 

✘ Jeg og Mr. X hadde en diskusjon i går kveld. Jeg var kald, jeg smiska meg til at han skulle hente et pledd og han la det over meg. Altså, over dyna. Jeg mente at det ble varmere av å legge det inntil kroppen, mens han mente at det var akkurat det samme å legge det over som under. Jeg står på mitt og mener at man selvfølgelig tar det tynneste laget innerst og det tjukkeste laget ytterst. Jeg lurer på om det faktisk finnes et mer riktig svar enn et annet her…

                                                                                       Du må bare få med deg dette… Queen-Trude:


✘ Jeg vurderer å slutte med vippeextensions. Jeg har nå hatt det siden typ 9.klasse og jeg kjenner at jeg kanskje begynner å bli
lei. Jeg tenkte det samme etter sommeren, men så har det bare blitt til at jeg har fortsatt. Nå kjenner jeg derimot at jeg har lyst til å slutte med det. Det er dyrt, det tar tid og det er skikkelig fint. HAHA! Livets problemer sier bare jeg. De jeg har diskutert det med er alle mennesker som legger vipper, og de har sagt at jeg kommer til å angre og at jeg dermed kommer til å sette på nye etter bare en uke. Om det er fordi de prøver å tjene penger eller om det er fordi det faktisk er sånn vet jeg ikke. Jeg er hvert fall keen på å prøve og slutte! Jeg hadde kvalt søsteren min om hun hadde tatt vippeextensions, for det er så lett å bli hekta.

✘ Det kan hende du tror at jeg tuller nå, men: Jeg kunne helt på ekte ønske at jeg var flink til å synge. Ah, jeg tenker på det hvert eneste år når jeg begynner å høre på julemusikk.

✘ Jeg har blitt irriterende opphengt av Orderud-drapet og jeg hadde satt sykt pris på om den/de som gjorde det bare kunne sagt det. Skitt så irriterende. Det er ekstra irriterende å vite at NRK-serien egentlig ikke gir noen svar, men bare mer nysgjerrighet og frustrasjon. MELD DERE A… Sånn at jeg kan sove om natta igjen.

✘ Det hender at noen sender meg morsomme ting i innboksen på Instagram. Jeg har spesielt én kompis der vi sender ting frem og tilbake til hverandre, og det irriterer meg GRØNN når det er lukkede kontoer. Da må jeg første begynne å følge kontoen og så kan jeg le. 1. Hvorfor har kontoer med tusenvis av følgere lukket profil? 2. Kan Instagram gjøre et unntak sånn at man kan se det med en gang?

✘ Nå er jeg inne i en sånn periode der jeg er motivert til å spise bra og næringsrik mat. Jeg er flink til å trene og jeg merker så godt hvor mye bedre jeg får det når jeg er flink til å spise mat som er bra for meg og bevege meg. Men… HVORFOR er det sånn at jeg må få sykelig lyst på muffins på en dag som idag? Kan jeg ikke bare slutte å crave…….. Muffins liksom. Kunne jeg ikke vært keen på en gulrot eller noe?!

// Marty

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *