Som jeg elsker pupper…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I forrige uke bestemte jeg meg for at jeg skulle gå til innkjøp av nytt undertøy. Jeg har nemlig hver dag i en uke fått tilsendt snapper fra en venninne som konstant bruker fint, attraktivt, og sexy undertøy. Og ja, alt matcher. Alt sammen

Selv subber jeg stort sett rundt i det samme undertøyet jeg har eid i snart fem år og jeg bestemte meg derfor i forrige uke for at jeg skulle invistere i noe nytt og fint undertøy. Undertøyet fra videregående har jo tross alt kanskje sett sine bedre dager. Selv om det er veldig behagelig. Og utvaska. 

Jeg gikk derfor inn på diverse nettbutikker i håp om å finne noe fint undertøy og etter x-antall nettbutikker fant jeg ut at det beste ville være å oppsøke en fysisk butikk, og det har jeg nå gjort. 

Og om jeg har kjøpt noe? Nei. 

Ikke det at jeg skal beskrive brystene mine nøye for deg, men jeg kan si deg såpass at de er større enn at de er små, og at de er for små til å være store. Jeg er bred over ryggen, noe som betyr at nesten en hver BH blir sånn som dette: 

Og hvis jeg finner en som er bred nok over ryggen, er den for stor andre steder…

Sånn som for eksempel der BH-en faktisk skal sitte. 

Jeg bestemte meg derfor å søke råd i en gruppe på Facebook, og etter å ha gjort det fant jeg ut at alle BH-ene i min størrelse hadde en prislapp på ca. 

Hurra. 

Når jeg spurte i en butikk var liksom alternativene enten en sports-BH, eller en BH jeg aller helst ikke har tenkt til å bruke før jeg har bikka 80 år. Om jeg da i det hele tatt kommer til å gidde og bruke BH. 

Og forresten! Sånn blir oftest resultatet med sports-BH… 

Og sånn blir resultatet uten… 

Men hurra, som jeg elsker pupper og BH-shopping. Elsker det. 

via GIPHY

Ja, dette er et luksusproblem, men jeg kan umulig være den eneste som har dette problemet?! For stort, for smått, for bredt, for tantete, for lite, for trangt, for sexy, for lite sexy. Det er jaggu ikke lett skal jeg si deg. Det kan hvert fall virke som at det blir lenge til jeg kan imponere noen med matchende og sexy undertøy for å si det sånn… Og når jeg tenker meg om, så er det jo faktisk en grunn til at jeg ikke har begitt meg ut på undertøyshopping de siste årene…👙

Har du noen tips tas de i mot med et stort takk 😅

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

9 kommentarer

9 thoughts on “Som jeg elsker pupper…

  1. Hei Martine! Kjedelig at du ikke finner ut av det med bh er. Har du fulgt bruksanvisningen som er at hvis du må gå opp en str i cup, men belte passer, så må du gå ned en str i belte. For eks hvis du bruker 80 D, men du vil ned i 75 som er str rundt livet, da må du opp til en E cup for å få samme str i cup. Samme andre veien. Ellers blir det helt galt i str. Men passer ikke verken belte eller cup må du opp eller ned i begge str eller bytte bh fasong. Regelen er også at du skal få 1-2 fingre bak under belte. Får du en hel hånd er den altfor stor i belte. Skal sitte godt og gi god støtte slik at man unngår spenninger i nakke og skuldre. Et annet tips er å ta bh en rundt stolryggen og la den henge der en stund og utvide seg litt hvis du ønsker den litt løsere. Tips to er at du alltid bør bruke det ytterste hakket på bh slik at du har noe å gå på. Håper dette var til noe hjelp hvis ikke du allered viste det da😊
    Mvh Christina

  2. Jeg sliter med mye av det samme. Kommer fra en familie der damene har vært så heldige (les: uheldige) å få store bryster, og jeg var intet unntak. Jeg er ikke så høy av vekst og vil si at jeg er normalt bygd, men har fått pupper som overhode ikke passer til kroppen min. Bruker nå størrelse 70H og eier kun to bher som jeg vil si er laget eldre damer… Og la oss ikke glemme bikinier, for det er et helvete på jord å få tak i. Jeg gruer meg alltid til sommeren når alle mine flotte venninner tar på seg sine fine, nye bikinier og jeg kommer med den samme gamle som jeg kjøpte for 2 år siden på Change til 1200kr (for det er jo kun her de selger bikinier for store bryster).
    Dette er et ganske stort problem for meg (og sikkert mange andre), for jeg får stadig vekk høre fra samtlige at “du kan jo ikke klage, du som er heldig og har så store pupper” så jeg syns det er fantastisk at du belyser dette!! Kanskje det er håp for at vi en vakker dag kan gå på H&M for å kjøpe oss en BH eller bikini?

  3. Eneste som gjelder er Victorias secret, der får man super hjelp til å finne noe som passer, mulig du må til London da🙈😬

  4. kjøp på brastop.com for under 350 kr grensa inkl.frakt kjøpte jeg nettopp flere bikinier med tilhørende truser i
    str.60 i….

  5. Jeg anbefaler hvert fall på det sterkeste butikken Change lingerie. Ja, de er dyrere enn det man får på H&M og Cubus, men kvaliteten og størrelsene er MYE bedre. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til andre butikker, og jeg trenger ikke kjøpe undertøy hele tiden, for de varer lenge og tåler flere vask. Change har flere serier, til og med de «billigste» seriene er fine. Anbefales!!

  6. Hei! Jeg er en ivrig leser av bloggen din, kikker innom ca hver dag! Men lurer på hvorfor du poster et gammelt innlegg og «later» som det er et nytt? (Altså at du ikke skriver at dette er repostet)

  7. Det finns jo en forlenger som du kan kjøpe på feks Hm eller Cubus som gjør at stroppen på baksiden av bhen kan tilpasses. Tips! 🙂

  8. Jeg også anbefaler change lingerie. De finner alltid perfekt størrelse for meg, om jeg føler at noe ikke sitter riktig. De har innimellom tilbud, ellers går det an å tjene opp poeng, som jeg syner er helt supert. Jeg kommer alltid tilbake her om jeg trenger nytt undertøy 🙂

  9. Hei Martine! Jeg personlig handler på Change Lingerie, hvor dette er det eneste stedet jeg kan få en BH som både passer rundt ryggen og i cup. Der har de alt fra hverdagsbh-er og truser til sexy undertøy! Prisklassen er litt høyere enn hm osv, men defor er også kvaliteten mye bedre. Og jeg synes det virkelig er verdt 5-600 kr for en bh som sitter perfekt, er god å bruke, og som varer lenge. Anbefaler deg virkelig å ta turen innom en Change butikk, da de er veldig flinke til å hjelpe deg finne en riktig bh! Lykke til 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *