En affære

Categories Inspirasjon

Reklame | SF Studios

Hei gjengen! Jeg håper dere har det bra og at dere er like klare for helg som meg. I dag er det to skikkelig bra ting som skjer. Den ene tingen er at det er fredag, og at jeg dermed skal spise is (det kan hende jeg spiste litt is tidligere i uken også, men sånt skjer og is er godt) og den andre ting er at det er premiere på filmen En Affære. Og det har jeg ventet lenge på. 

Jeg og Kristine var så heldige å få se den sammen på mandag, og jeg tror nesten at jeg må se den en gang til – Kun for å kjenne på alle følelsene filmen hadde å by på. Filmen var nemlig  intens, dyp og interessant og den vekket en følelse av forelskelse og fortvilelse i meg… Kanskje det er fordi mitt eget kjærlighetsliv står ganske på hodet om dagen? Ikke vet jeg. Jeg fikk hvert fall lyst til å være stormforelska, til å ligge og til å føle. 

Filmen handler om den tidligere turneren Anita. Hun begynner å jobbe som gymlærer på en skole og allerede fra første dag legger Markus, en av elevene an på henne. Markus spilles av Tarjei Sandvik Moe, som de fleste av oss husker fra Skam og før jeg fortsetter: Han er helt rå. Jeg er helt imponert over hvor dyktig, troverdig og bra han er som skuespiller. WOW! Jeg syntes han formidler alt han gjør på en kul måte og han er rett og slett ekspert på det han gjør – Noe som gjorde filmen enda bedre for min del… Men ja, tilbake til hva filmen handler om! Det tar ikke lang tid før Anita merker at tiltrekningen er gjensidig og etter litt innleder hun og Markus et seksuelt forhold. Anita er fullt klar over at hun setter både jobben og ekteskapet på spill, men forholdet til Markus blir raskt en besettelse hun hverken ønsker eller makter å kontrollere. Og vi som publikum blir viklet inn i en historie bestående av håpløshet, hete stunder og en sykelig besettelse. 

Jeg blir helt gira av å bare skrive dette. HAHA!

Jeg tror mange av oss på en eller annen måte kan føle på de samme følelsene som filmen formidler, i en eller annen form. Jeg tror nemlig ikke man nødvendigvis må ha forelsket seg i en lærer, eller en elev for å kjenne på den desperate besettelsen man blir vitne til i filmen. Jeg har hvert fall kjent på den følelsen av å desperat jage etter en person, uten å egentlig vite helt hvorfor. Det blir som en besettelse. Hvor er han, hva gjør han, hvem snakker han med, hvorfor svarer han ikke?! Okei, det med at en person vi liker eller tiltrekkes av ikke svarer – Det kan jeg vedde på at alle har opplevd, og det finnes lite som er mer frustrerende og forvirrende.

Jeg vil hvert fall anbefale filmen på det sterkeste og jeg vil anbefale deg å ta med en flørt, en venninne eller rett og slett bare deg sjæl på kino. Det er jaggu på tide at vi har fått en norsk film som dette! 

 

I forbindelse med premieren er jeg så heldig å få lov til å dele ut hele 20 billetter til noen av dere. Alt dere behøver å gjøre er å legge igjen en kommentar sammen med mailadressen deres (den er kun synlig for meg) i kommentarfeltet, så trekker jeg 10vinnere som stikker av med to billetter til en av høstens mest intense filmopplevelser 📽 Det er altså STORE sjanser til å vinne. LYKKE TIL! 
VINNERE ER TRUKKET OG KONTAKTET <3 Takk til alle som deltok. 

Finn dine kinobilletter HER og du? Kos deg på kino 🖤 

// Marty 

132 kommentarer

132 thoughts on “En affære

  1. Har så lyst til å vinne billetter å ta med venninna mi på kino og muntre henne opp! Hu skal ryggopereres i novemeber og kunne virkelig trent en hyggelig oppmuntring! Alle fortjener å vinne og skal ikke trumfe med dette. Men er det noen som virkelig fortjener det her så er det hu!❤️❤️❤️

  2. Har gleda meg skikkelig til denne filmen, helt siden jeg så traileren, så hadde vært sååå fint å vinne billetter <3

  3. Åh, så deilig det hadde vært med en kinotur nå etter samlivsbrudd, nyinnflyttet alene i ny leilighet og gravid i 6.måned. Jeg trenger en film å slappe av og kose meg med nå!

  4. Vil gjerne gå på kino med min kone. Er vel 8 år siden vi var på kino bare oss 2 alene 🙂

  5. åhhh, denne har jeg såå lyst til å se!!! Trenger en pause fra eksamensstresset, og dette hadde vært perfekt :)) God fredag videre 🙂

  6. Ville gjerne tatt med meg mannen min på kino . Han betyr alt for meg og stiller opp for meg , spesielt når jeg har vanskelige dager med tanke på min kroniske sykdom som preger hverdagen min . Og dette er en film jeg kunne tenkt meg og se

  7. Jeg vil gjerne ta med venninnen min som akkurat har gått gjennom et brudd på denne filmen <3 Den ser så fin ut!

  8. Har så lyst å den! 😍 å har lyst å ta med meg ei jeg studerer sammen med, som ett lite avbrekk i eksamenslesinga!

  9. Denne virker så sterk, kraftfull og vond på en oh samme gang, har veldig lyst til å se denne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *