Sannheten må frem…

Categories Tanker 💭

Til informasjon: Er du hårsår, har livet 100 % på stell og et bad som er støvfritt, så er ikke dette innlegget for deg. 

Hver morgen sjekker jeg sosiale medier, og noe av det første jeg kom inn på i dag var en artikkel om «sånn holder du hjemmet ditt konstant ryddig». Artikkelen var et par år gammel men var delt av mine perfekte Facebookvenner, og dum som jeg er tykket jeg inn. 

Mens jeg leste artikkelen kjente jeg at den dårlige samvittigheten kom krypende og at jeg sakte men sikkert begynte å pønske ut hvordan jeg skulle bli et litt bedre, organisert og ryddig menneske. Eller, perfekt… For det vil jeg faktisk påstå at man er hvis alt er på stell hele tiden og hvis man aldri har støv på TV-bordet sitt. 

Etter å ha sett meg litt rundt i min egen leilighet begynte jeg å tenke… Hvor mange er det egentlig som bor i hjem der de når som helst kunne lagt ut et skrytebilde av hvor fint det er på Facebook? Jeg kan hvert fall ikke det. 

Jeg tenkte derfor at det er på tide at sannheten kommer frem, og forhåpentligvis så kjenner du deg litt igjen… 

Hos meg ser nemlig sofaen stort sett ut som dette. 

Og ikke som dette…

Skjermdump// Pinterest

Og sånn ser faktisk et ekte stuebord ut etter at man har sittet i sofaen en kveld (om ikke verre). 

Og ikke som dette:

Skjermdump// Pinterest

Og det fine badet mitt ser stort sett sånn ut etter en hektisk uke… 

Og det samler seg opp forbanna mye støv. 

Og senga mi er verdens deiligste seng, men etter at jeg har sovet i den så ser det faktisk ut som at noen har sovet i den… Og nei, jeg er faktisk ikke et dårligere menneske fordi jeg ikke rekker å re den opp om morgenen. 

Forresten. Er det bare jeg som har steder der det plutselig samler seg opp både det ene og det andre? Jeg skal ta det…

Snart. 

Ja, og de fleste som har postet et bilde på Instagram om denne deilige lørdagenformiddagen har lagt ut bilder som dette:

Mens jeg stort sett ser ut som dette en lørdagsmorgen:

Ikke vet jeg, men jeg bor faktisk i leiligheten min og da ser det også ut som at noen bor der. 

Det er rart med det, er det ikke?! 😅

________________________________________________________________________________________________________________________________

Bestill gjerne boka mi «Sykt Normal» HER

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

3 kommentarer

3 thoughts on “Sannheten må frem…

  1. Slapp av…et hjem skal bære preg av at noen bor der og bruker det! Det er mer rot hos meg. Foran meg på bordet ligger mobilen, kodebrikke bank, et lass regninger ( betalt i nettbanken faktisk), kaffekopp, målebånd, diverse ark med notater og rablerier, brødsmuler, tyggispakke, en katt ( levende! Den sover på bordet). Bokhylla bak meg ser ut som et jordskjelv. Badet er mer rotete enn ditt. Ok, jeg har ikke støv på vasken, men det er masse rot rundt den vasken.
    Senga har forøvrig best av å ikke bli redd opp om morgenen. Skyldes at vi svetter mye mens vi sover, og fukten skal tørke opp. Det hjelper svært dårlig å legge dyna over madrassen da.. 🙂
    Sofaen og salongbordet er ryddig her, faktisk. Skyldes at jeg aldri sitter der med mindre det er gjester her..haha.
    Under sofaen bor hybelkaniner. Jeg støvsuger når de hopper frem og glefser.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *