Når du må ringe eksen…

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag må jeg innrømme noe. Noe som er skikkelig flaut og håpløst. Jeg skammer meg faktisk – Helt på ekte. Og du? Det er ikke lov å le. Eller, det er lov til å le av hvor tragisk jeg er… Men ikke av hvor dårlig jeg er til å skru 😂

Jeg er opptatt av å være både selvstendig og tøff. Egentlig vil jeg klare alt selv og jeg må ærlig innrømme at det sitter litt veldig langt inne å spørre etter hjelp hvis jeg behøver det. Etter at jeg og C gjorde det slutt bestemte vi oss for at jeg skulle ha leiligheten vi har bodd i sammen og at han skulle finne seg et nytt sted å bo. Etter at han nå har flyttet ut helt på ekte (det er skikkelig rart og uvandt), bestemte jeg meg for at jeg ville gjøre noen endringer i den lille og fine leiligheten min. Du vet, få nye puter, vaske absolutt alt og bare føle at jeg setter mitt eget preg på leiligheten – Helt på nytt. Eller bokstavelig talt: Hive ut han, og alt som minner meg om han. Nesten hvert fall. (Jeg har faktisk beholdt en genser, for den er favoritt kosegenseren min) 

Jeg dro derfor med meg mamma på IKEA i går, i håp om å blant annet finne et TV-bord – Noe jeg fant. Faktisk fant jeg akkurat et slikt jeg ville ha og jeg var strålende fornøyd. Etter turen på IKEA var mamma nødt til å dra hjem og lykkelig som jeg var over det nye TV-bordet mitt pakket jeg det ut og jeg var helt klar til å skru der jeg satt i trusa alene på stuegulvet. 

Og jeg skrudde. Jeg skrudde. Jeg skrudde og jeg skrudde. Og tror du jeg fikk det til? Etter å nærmest ha kastet det hersens TV-bordet over gjerdet utenfor leiligheten og sagt alle stygge ord jeg kan fant jeg ut at jeg måtte løse dette på en eller annen måte. Jeg googlet derfor:

“Jobber noen med å skru ting for andre?”

Og:

“Kan noen skru for meg?”

For ikke på snakke om:

“Handyman”

Jeg fant ut at det er noen som tilbyr seg det, men at det ville være fryktelig tungvindt. 

Jeg tok derfor en runde med alle handymen i min nærmeste omkrets for å høre om noen kunne hjelpe meg, og ingen kunne. For, når jeg har bestemt meg for at jeg skal ha noe, så skal jeg ha det nå – Ikke på torsdag. Jeg krøp derfor til korset og ringte C… Og han kunne. 

Og det føltes cirka sånn som dette:

Ja, jeg får vel bite i det sure eplet og kanskje jeg må lære meg å bli litt mer handy nå som jeg skal bo alene. MEN! TV-bordet mitt er hvert fall på plass, og det er nesten det viktigste. 

Takk og lov for snille ekskjærester si. HAHA! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

1 kommentar

1 thought on “Når du må ringe eksen…

  1. Hei Martine 🙂
    Det er ingen skam å ringe eksen sin og spørre om hjelp :-!
    Trenger du hjelp, så trenger du jo hjelp 🙂
    Synes du er heldig som har en så flink eks 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *