ENDELIG! Det er lite som slår det å ligge på brygga, høre bølgene, kjenne at solen varmer og ha saltvann i håret, men… 

Endelig er det mandag, hverdag og tilbake til normalen. 

Endelig er det tilbake til ukeshandling. 

Endelig er det tilbake til jobb for fullt. 

Endelig svarer folk på mail igjen. 

Endelig er det tilbake til kjedelige hverdagsmeldinger. 

(oversettelse: Kan du ta ut kyllingfileten fra fryseren sånn at den rekker å tine til i kveld?)

Endelig er det tilbake til rutiner. 

Ja, også er det tilbake til det å skulle så tidlig opp om morgenen da… Akkurat det er det ikke noe å juble for. 

Nå skal jeg faktisk med glede lage middag til C kommer hjem fra trening. Vi får se hvor lenge jeg syntes det er fantastisk, men akkurat i dag syntes jeg faktisk det. Det er deilig med ferie, men det hverdagens er faktisk ikke så ille den heller altså – Trossalt. 

// Marty 

3 kommentarer

3 thoughts on “Endelig…

  1. Hei. Jeg lurer på en ting. Dette er ikke noe vondt ment mot deg, men bare noe jeg har reflektert over. Jeg føler at Instagram styrer min selvtillit veldig. Ser jeg mange andre pene jenter får jeg dprlig selvtillit, men legger jeg ut et bilde med f eks kløft eller rumpe, eller hvertfall spiller på kroppen min får jeg mange likes og kommentarer. Da blir jeg glad, og jeg merker at jeg legger ut flere utfordrende bilder som gjerne blir mer og mer utfordrende pga selvtillit, oppmerksomhet, bekreftelse osv. Samtidig så merker jeg også hvor opphengt keg blir i dette med kropp, utseende og likes. Det å spille på kroppen min slik at gutter skal syns jeg er digg er IKKE en sånn jente jeg vil være. Jeg vil være selvsikker nok til p vite at jeg ikke trenger å spille på det. Jeg vil at smilet mitt og utstrålingen min som de som går forbi meg på gata ser skal være nok. Drt føles som om Instagram drar meg inn i en dårlig sirkel. Er dette noe du kn kjenne deg igjen i? At du legger ut drøyere bilder fordi du får bekreftelse og aksept? Noen ganger får jeg lyst til å bare slette Instagram for dette er ikke Noe jeg vil ta del i, om du skjønner. Men shitttt så avhengighetsskapende det er, og så vanvittig ensomt det er å ikke få den bekreftelsen noen sted. Kan du kjenne deg igjen? Liker bloggen din veldig godt!

  2. Anonym: Hei <3 Takk for en fin kommentar og for et veldig godt spørsmål. Jeg skjønner VELDIG godt hva du mener. Jeg følte veldig mye på det før når jeg var yngre, men jeg kan fortsatt merke det nå. Vi vil jo gjerne ha bekreftelse, og det får man når man "viser seg frem" eller er lettkledd. Men, det er jo ikke nødvendigvis den oppmerksomheten vi vil ha og som er bra. Jeg har noen venninner som har sluttet å følge brukere som påvirker de dårlig. De sjekker ofte hva disse kontoene legger ut, men da velger de selv om de faktisk vil oppsøke det - Uten å få det slengt i fleisen. Du skal IKKE trenge å legge ut noen bilder du egentlig ikke vil, fordi du føler at det er det som må til. Hold på de gode verdiene dine, ha is i magen og ta ansvar for deg selv ved å logge av når det ikke gir deg noe bra. Vil du legge ut bilder av kroppen din står du fritt til å gjøre det - Men da skal du gjøre det fordi du føler at det er noe DU virkelig vil, ikke fordi du får mye likes. Det ble kanskje et litt rotete svar, men jeg håper du forsto <3 STOR klem til deg fra meg.

  3. Jeg har ikke Instagram, ikke engang FB, det er herlig. Jeg ønsker ikke å ta del i noe press. Men jeg holder meg veldig oppdatert på klær, hår sminke via andre kanaler. Jeg er veldig interressert i å ta meg ut, jeg trener og er veldig fornøyd selv. Jeg sammenligner meg liksom ikke med noen. Er det et tiltak til deg som sliter på IG?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *