Jeg vil heller være tjukk enn slem

Categories Tanker 💭

I dag fikk jeg følgende kommentar tilsendt: “Du er så forbanna feit og stygg. Gjør alle en tjeneste å hold deg unna offentligheten 😡 Feite hore”. 

Jeg holder meg stort sett for god til å svare på kommentarer som det, men det hender at jeg ikke klarer å la være. Som nå, når kommentaren er så usaklig og teit. For det at vi skriver sånne kommentarer til hverandre er et problem, men det at det å være stygg og tjukk er det som blir ansett som noe av det verste vi kan være er også et problem.

Jeg har min kropp og du har din kropp, og jeg er faktisk ganske så fornøyd med den kroppen jeg har. Jeg har ting jeg ikke liker med den og jeg har ting jeg liker med den, og at du velger å ikke like verken den eller meg er helt i orden. Alle kan ikke digge meg, akkurat som jeg ikke kan digge alle andre heller. 

Men kjære du som skriver sånt som dette: 

Jeg lurer sånn på hvem du er. Jeg lurer på om du får det bedre med deg selv. Jeg lurer på om du føler deg noe finere og om du føler at det var verdt det. Jeg tror nemlig ikke at du gjør det. Jeg skal være så ærlig å si at jeg hvert fall ikke får det noe bedre med meg selv når jeg leser sånne kommentarer, samtidig så er jeg så lei av at terskelen for skrive sånne kommentarer er så lav. Hva er det vi egentlig driver med? Kan vi ikke plis slutte? Slutte å være slemme og heller bry oss om viktigere ting? Ting som betyr noe? For min kropp betyr ikke noe for noen andre enn meg. Og om jeg er stygg? Ja vel. 

Så, kjære du som skriver sånt som dette… Jeg kan dessverre ikke dy meg: 

Jeg er sterk, jeg er tøff og jeg føler meg faktisk ganske så fin. Du aner ikke hvordan jeg eller andre du sier og skriver sånt til har det, hvordan det blir tatt i mot eller hvordan det er med på å påvirke personen som leser det, så gjør alle en tjeneste og hold det for deg selv. 

Jeg vil mye heller være tjukk enn å være slem. Utover det så håper jeg at du får en flott sommer, at du aksepterer deg selv og at du tilbringer timesvis på en strand og ser kropper og mennesker i alle former og fasonger – Det høres ut som du har godt av det. 

Nyt sommeren videre, tjukk eller ei ☀️

// Marty 

18 kommentarer

18 thoughts on “Jeg vil heller være tjukk enn slem

  1. Jeg lurer virkelig på folk , hva er det som gjør at disse netttrolla dukker opp overalt? Flott innlegg du har 👍🏻Ha en flott helg 😘

  2. Du er aldeles nydelig!
    Viktig å dele poster som dette, kroppspositivitet finnes det aldri nok av

  3. Trist og tåpelig. At bloggere mottar den type hets er jo ikke en nyhet (ikke at man skal bagatellisere det) men tenke på de unge lesere som bloggere ofte har.. når du, som er en sunn, frisk og helt normal jente blir kalt tjukk, er helt hensides. Unge jenter sitter igjen med tanken om at det å ha NORMAL mengde med fett på kroppen er galt. Og så til den andre siden, om man leser bloggen til Isabelle raad så hagler det inn med kommentarer om at hun har barnekropp, alt for tynn, er syk etc. Når er man egentlig perfekt? Det finnes ingen fasit. Alle er perfekte på sin egen måte, men de som kommer med disse kommentarene er kun ute etter å lage kvalme. Og mest sannsynlig jenter i en ung og uvitende alder.

  4. Jeg skjønner ikke😩 ikke er du tjukk og ikke er du stygg. Synes faktisk du ser ut til å ha en av de sunneste og mest “vanlige” kroppene. Så hva får folk til å skrive sånt? Uansett om du hadde vært både feit og stygg så er det ikke greit😡 på tide for denne personen(e) og ta seg en tur til optiker og deretter ett kurs i folkeskikk❤️

  5. Syns heller du skal gjøre alle en tjeneste og dele mer av dine meninger, og fortsette å være stolt av den kroppen du har!😍 Syns du er helt nydelig og du får meg faktisk til å føle meg bedre om meg selv og den kroppen jeg har!
    Digger deg, Martine – stå på💪🏼

  6. Jeg skjønner virkelig ikke hva ondskap som florerer i sosiale medier. Men jeg forstår heller ikke behovet for å vise seg i bikini på blogg eller andre kanaler? Jeg er superfornøyd med eget utseende, og det mangler heller ikke beilere. Men hadde aldri lagt ut lettkledde bilder noe sted.
    Jeg har i det hele tatt lite til overs for denne tanken bak det. Er det for å få likes på at en er deilig?
    Jeg scroller lett forbi bilder, og leser det som står skrevet. Det er jo det vi vil ha, er det ikke? Om folk er tykke, tynne eller hva det er, så bryr jeg meg fint lite. Folk må få se ut som de vil. Hvem er jeg til å dømme?
    Men spørsmålet er, hva er grunnen til at dere legger ut slike bilder?
    Tommel opp for et naturlig utseende Martine, men allikevel? Jeg vet du er glad i en konstruktiv diskusjon👍😀

  7. Du er ei flott dame og fortjener ikke å få lese eller høre slikt. Det gjelder alle andre også for alle er vi forskjellige.
    Ønsker Deg og alle andre som får slike bemerkninger ei kjempefin helg 👍😊

  8. Utrolig hva noen mennesker får seg til å skrive… Du er verken tjukk eller stygg, Martine. Jeg er glad du føler deg fin, for det er det som er fakta – du ser fantastisk flott ut!!!

  9. Den fingern passa sabla godt til garantert anonym feigskit!!! Du er nydelig, solbrun, slank og vakker <3 Du har absolutt ingenting og skjemmes over!! så fuck you anonyme dust som er så stygg i munnen at den skulle vært vaska med ei heil flaske zalo!! :p God sommer til deg, vakre Martine <3 🙂

  10. forstår ikke hvorfor folk kan skrive sånn……. folk må få lov og se ut som de vil<3<3 og som du skriver så er det viktigere og være snill og grei mot andre enn hvordan man ser ut =)=)
    jeg syns foresten IKKE at du er verken tjukk eller stygg 😉

  11. Jeg mener han/hun fikk jo noe ut av det, se så mye du skrev ut av noe som kanskje bare var “trolling”

  12. Du ser helt fantastisk ut. Glem de stygge kommentarene, det er din selvfølelse som betyr noe. Du skal selv være fornøyd, kroppspress blir bare press hvis man lar seg presses.
    Former er sexy, du er sexy.

  13. Hæ? Seriøst? Skriver folk sånn?
    Jeg er mållaus! Og sikkert supernaiv! Men jeg trodde altså ikke at folk er så onde 😥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *