La oss alle dømme Anna Rasmussen!

Categories Tanker 💭

Skjermbilde: www.mammatilmichelle.blogg.no

Jeg mener ikke at man må elske Anna Rasmussen. Jeg mener heller ikke at man trenger å like henne. Jeg mener faktisk at det er helt i orden å ikke like henne. På lik linje som du står valgfritt til velge om du vil like meg, Kongen eller Alexander Rybak.

Det jeg derimot mener er at de som har et behov for å tråkke på andre og skrive dritt om andre burde ta seg en titt i speilet og spørre om det virkelig gjør at de får det bedre med seg selv. Og hvem de er til å kritisere noen andre. 

I går delte Anna på bloggen sin at hun har avlyst bryllupet sitt for andre gang. Og vet dere hva? Jeg støtter henne fullt og helt. 

Hun er 21 år gammel, hun har tre barn og hun er faktisk til syvende og sist bare et menneske. Det er så mye mer å gjøre når man er 21 år enn å gifte seg, og hun har jo hele livet foran seg! Det sier seg selv at ting ikke er på stell når man velger å avlyse bryllupet sitt, noe jeg tror Monica, Marthe, Christian og Anita glemmer. 

I og med at de får seg til å skrive: 

 


 

Det er ikke sånn at Anna ringer til TV 2 og forteller dette. Hun har en blogg der hun står fritt til å dele akkurat hva som faller henne inn, og vi andre står fritt til å la være å lese, kommentere og dele. Vi står fritt til å se forbi og skrolle videre, og det er ordentlig synd å se at enkelte velger å være en dritt – I stedet for et medmenneske. 

Det er nemlig dere som sitter i kommentarfeltene som gir dette oppmerksomhet og hver eneste gang du kommenterer noe angående noe du syntes er teit på Facebook – Så fungerer Facebook slik at du får det opp neste gang den samme teite tingen står eller når Anna har avlyst bryllupet sitt. 

Jeg er så glad for at min mamma, min lillesøster eller bestefar ikke oppfører seg sånn som dette i landets kommentarfelt. Jeg er så glad for at de har viktigere ting å gjøre enn å bry seg om at noen har avlyst bryllupet sitt eller at noen har sagt noe teit. Jeg er så glad for at de er oppegående nok til å forstå at ting ikke er bra og at man ikke tråkker på de som allerede ligger nede. Jeg er så glad for at de holder kjeft når de ikke har noe pent å si. 

Jeg vet med meg selv at jeg ikke er perfekt. Jeg vet at jeg driter meg ut, sier dumme ting og at jeg tar feil valg. Og jeg vil tro at du også egentlig har nok med ditt. Jeg vet ikke om det er derfor det er så deilig å kommentere når andre ikke har det bra eller driter seg ut… Rett og slett fordi du føler deg litt bedre selv? 

Og til dere som kommenterer: Hvem tror du barn lærer å mobbe av? De lærer av bestemor som syntes at Anna burde henge seg. De lærer av pappa som hater sjefen sin. De lærer av mamma som fryder seg over at andre mislykkes og feiler. 

Det er rett og slett skikkelig flaut og helt på trynet. 

Vi kan alle dømme Anna Rasmussen eller så kan vi kanskje feie for egen dør først. Jeg har nemlig litt å gjøre før jeg tillater meg å tråkke på noen andre! 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

30 kommentarer

30 thoughts on “La oss alle dømme Anna Rasmussen!

  1. Jeg synes synd i henne, hun fortjener virkelig ikke all dritten. Ingen gjør det. Som du understreker – hun er 21(!) år, bare barnet enda. Og hun har vært en offentlig person siden hun var 14/15. Hun har vokst opp i rampelyset, noe som vil si at VELDIG mange vet VELDIG mye om henne. Hun er en sterk person, og jeg er sikker på at de fleste som sitter der og skriver hat, ikke tar i etterretning hvor mye denne jenten jobber. Hun balanserer et hektisk liv, tre unger, jobb, kjæreste, etc. i tillegg til daglig har fra alle kanter. Hun gjør det godt, og hun har klart det helt på egenhånd. La henne være, for pokker..
    Uansett. Poenget er at hun er UNG, og selv om hun frivillig deler mye fra sitt liv, betyr det ikke at folk skal hakke på henne uansett hva hun gjør. Hun gjør så godt hun kan, og som alle andre på hennes alder, man MÅ prøve å faile før man finner sin plass. Just sayin’, jeg hadde heller ikke villet gifte meg om det ble mer stress en kos. Håper bare ikke hatet knekker henne igjen.
    Jeg heier på Anna!!

  2. men hun har jo valgt dette selv? du sa jo for noen innlegg siden at om man velger det selv skal man kunne bli kritisert for det. har du glemt det allerede? kan man ikke lære seg og ta imot negative kommentarer bør man ikke være en offentlig person. legger også merke til at det alltid er jenter som klager over ” folk sier stygge ting til meg på internett” kansje på tide at vi blir litt sterkere og slutter å klage på alt annet enn oss selv 🙂 mor 26

  3. Marthe: det et forskjell på å komme med kritikk, og å kalle noen for mediehore og foreslå at de bare kan henge seg. Sistnevnte er bare slemt.

  4. Flott skrevet av deg! Veldig flott faktisk! For du har helg rett i det du skriver! Hun må nesten unnskylde seg for å ha avlyst bryllupet. Hun DF utilpass i videoen hun deler, og det DF jammen ikke rart med så mange slemme mennesker. Hvorfor skal folk hate på noe slikt? Hun har det ikke godt, og jeg håper hun får hjelp. Hun har heldigvis kontakt med familien igjen og jeg håper de er der for henne. Ikke rart å vingle når en er 21, ikke 60 år heller for den saks skyld. Takker deg for innlegget M.

  5. Jeg skjønner ikke helt at folk skal ha meninger om folk de ikke kjenner hele tiden. Og ivertfall ikke den negative retningen. Herregud. La nå jenta være og oppmuntre henne heller. Jeg kjenner henne ikke personlig så har egentlig ingen mening om hvordan hun er eller om det hun driver med. Det går bra. La henne gjør som hun gjør. Også kan vi heller heie på henne og skrive Positive ting til hverandre på internett.. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig. :S Oppmuntre hverandre liksom. Skulle tro at man kunne lære seg det hjemme før man går ut i verden… Takk for meg

  6. Årets minst overraskende nyhet. Absolutt alt – ALT – Anna gjør handler om klikk og penger.

  7. “Jeg er så glad for at min mamma, min lillesøster eller bestefar sitter og oppfører seg sånn som dette i landets kommentarfelt. ” – Du mener vel IKKE oppfører seg sånn… håper jeg..

  8. herregud og be noen henge seg er lavmål og det er ikke kritikk, DET ER REN MOBBING!!! LA jenta være i fred!!! når det er sagt så syns jeg det er rart at bryllypet er avlyst rett etter hun ble “dumpa” av bloggerne på tv2…
    men det er hennes liv og hun må få gjøre som hun vil <3

  9. Jeg har nettopp lest boka hennes, Naken. Ei bok som etter min mening er ei bok kun skrevet for å få oppmerksomhet. Ihvertfall når det som er gjengangeren gjennom hele boka er at «jeg har Norges mest leste blogg» eller «jeg har Norges største blogg» eller setninger i samme sporet… Da tyder jo alle ting på at det hun vil ha er oppmerksomhet.. Jeg syntes hun utleverte Michelle altfor mye også da hun var liten. Jeg har aldri sett ei lita jente oppføre seg og posere som en modell i en alder av 2-3 år. Men for noen er det kanskje normalt, men ikke i min verden. Nå har bloggen hennes nesten bare blitt en reklameblogg. Et sted må jo inntekta komme fra… Så at folk er negative legger hun litt opp til selv.

  10. Jeg er for gammel til å gidde og dømme/fordømme. 🙂 Jeg har døtre eldre enn henne.
    Egentlig er det vel ganske fornuftig å droppe bryllup i så ung alder. Gifting haster da virkelig ikke.

  11. marthe
    14.05.2018 kl.17:27
    Elin: du forsterker bare tanken at jenter ikke takler å være på internett
    DEtte ahr ingenting med det å gjøre overhode. hvilken virkelighet vokser du opp i der det er ok å si til en offentlig person at den kan henge seg?
    og det er mange som skriver slike kommentarer til Anna og flere andre bloggere etc. Jeg utstår ikke flere av de men man har da vokst ogpp, lært takt og tone og hva medmenneskelighet er. Disse folka må skjerpe seg, for det eneste de gjør er å sabotere for seg selv lenger frem i tid for med sånne holdninger blir det vanskelig å få både jobb og mere til. Husk dere unge ut der som leser blogger og følger med på nyheter, at det ALLTID er et menneske helt likt deg som er i den andre enden og som kan bli såret, lei seg og sint akkurat som deg. vær mot andre som du vil andre skal være mot deg og hjelp til å skap en bedre verden for oss alle. takk

  12. Totalt uniteressant at den dama skal la være gifte seg.Det er en privat sak og hører ikke hjemme i mediene..

  13. Kritikk er noe alle bør tåle, men dette er ikke kritikk dette er hets og det skal ingen tåle.

  14. For en dum blogg, VI har også lov til å skrive
    akkurat det vi mener ikke bare denne oppmersom-
    syke dama, og du også, så dere er begge bare i media
    for å tjene penger. Latterlig begge to.

  15. Det som forbauser meg er at folk virkelig ikke forstår forskjellen mellom kritikk og hets.
    Man kan gi kritikk uten å oppføre seg som en drittsekk.

  16. Hun fikk mange lesere pga såpeoperaen med med forskjellige kjærester, dna test for å finne ut hvem som var faren osv. Nå som hun er i et stabilt forhold er det ikke lenger spennende å lese bloggen hennes og leserne har forsvunnet i store antall. Nå må hun gjøre slike stunt for å holde på de som er igjen.

  17. Hun tjener gode penger på at folk engasjerer seg i privatlivet hennes. Da kan hun ikke forvente at folk bare har positive reaksjoner til enhver tid.
    Jeg er enig i alt enkelte kommentarer er uanstendig sterke. Det er mer et generelt problem med hvordan folk uttrykker seg på Internett enn noe spesielt for henne.

  18. Marthe: Som sagt, det er forskjell på kritikk og mangel på folkeskikk. Man kan kritisere folks meninger og arbeid, være uenig i måten man gjør ting på osv. Men da bør man være saklig, og diskutere sak, ikke person. Om man er uenig i måte Anna Rasmussen driver bloggen sin på, kan man skrive det og argumentere for sin side av saken, i stedet for å kommentere henne som person.
    Å foreslå at noen bare kan henge seg, er ikke kritikk. Det er frekt! Som Kine sier ovenfor, man kan gi kritikk uten å være drittsekk.

  19. micromidas: igjen du beviser du bare mitt poeng. selvfølgelig er det kjipt å få hets men når du er en offentlig person så følger det med jobben. ” gå og heng deg” er noe av det første “trollene” lærer og si og det er ikke så alvorlig som det høres ut, noe som vi alle egentlig vet. poenget mitt er at det er ALLTID jenter som klager over kritikk og hets og ofte gutter som klager på vegne av jenter. dette får uansett hvordan man snur og vender på det jenter til å virke svakere og at jenter ikke takler internett-kulturen. samme som at jenter og gutter blir utsatt for nesten like mye seksuell trakkasering, men gutter klager ikke over dette på samme måte som jenter da
    det ikke bryr dem på samme måte. du kommer deg ikke vekk fra fakta. har man valgt dette livet må du tåle hets og stygge kommentarer og ikke spille jente/offerkortet…

  20. Enig i at man ikke skal hetse, men du har selv lagt ut om enkelte andre bloggere. Ikke sånn som de gjør på bildene, men du skjønner..
    Anna må få gjøre hva hun vil, men hun har barn oppi dette. Jeg syns ikke det er bra hun vrir så mye fram og tilbake. Michelle er gammel nok til å forstå, og Anna er hele tiden av og på med bryllup og med Jan. Av og på ang flytting til Stavanger eller Kypros eller sånn. Ja, hun er 21 år, men hun lager seg definitivt ikke et ansvarlig og voksent inntrykk, enn hvor mange grunner det er for å avlyse bryllupet. Så ikke hele videoen, hoppa av når hun sa at hun avlyste bryllupet, men hun har vel sagt alt før.. Lite av det Anna sier gir mening, innleggene hennes er bare vas og skjulte hint. Klart folk ønsker hun kan være litt stabil og ikke gå fram og tilbake på alt. Det er en uheldig egenskap… Så tror ikke de fleste hater henne, men det er veldig uheldig det hun gjør. Michelle sin verden snus opp og ned med jevne mellomrom, og det er umodent av Anna.

  21. Veldig flott innlegg, enig med deg, Martine. At det finnes mennesker som går rundt og får seg selv til å skrive ting som eksemplene ovenfor er avskyelig. De færreste ville gå bort til noen i virkeligheten å si noe sånt (håper jeg). Så det ligger vel noe ved å gjemme seg bak en skjerm og tro man er Gud, når sannheten er at man ikke kan synke lavere enn nettopp det.

  22. Marthe: Jeg er helt uenig. Så du mener at fordi man har valgt og være en offentlig person, så skal man bare finne seg i og bli hetset? Finne seg i at andre mennesker sier til deg at du skal henge deg? Det blir bare for dumt. Blir flau over hva folk får seg til å si til andre mennesker, særlig når de aldri hadde turt og si det samme face to face. Og jeg blir flau over folk som mener man bare skal finne seg i og bli behandlet som dritt, kun fordi man er en offentlig person. Hva om folk kan begynne og oppføre seg som hyggelige mennesker, og ikke dømme alle andre rundt seg. Hvem er de til og dømme, som sitter og slenger dritt selv

  23. kristine: de aller fleste av oss er hyggelige mennesker, men det kommer alltid til å finnes drittsekker der ute og du sier jo selv at de ikke hadde turt å si de face 2 face, så det betyr at der rent faktisk bare er tekst skrevet på internett og det kan ikke skade noen. selvfølgelig åpner man seg selv opp for både hets og ros og positive og negative kommentarer. forstår virkelig ikke at noen kan mene noe annet. er så lei av at jenter alltid skal bli framstillet som offer uansett hva det gjelder. det blir skrevet artikkler hele tiden om hvordan jenter stresser med lekser og føler seg stresset på skolen selv om jenter gjør det mye bedre enn gutter i alle fag utenom gym og gjør det generelt bedre på skolen, men alikevel er de offer fordi at ”
    de føler seg stresset” forsvarer ikke de som hetser anna i det hele tatt, men kan hun ikke takle det burde hun ikke være i offentligheten så enkelt er det.

  24. Marthe: “Tekst skrevet på internett, og det kan ikke skade noen” Skjønner virkelig ikke hvordan du kan mene seriøst at det ikke kan skade noen. Og hvem snakker om at jenter alltid skal bli fremstilt som offer, og at de er stresset for lekser osv? Det har da ingen ting med saken og gjøre. Vi snakker om at uansett om du er en offentlig person eller ikke (både gutt og jente), så betyr det ikke at du automatisk skal godta og bli hetset. Hvordan i alle dager skal vi komme oss videre i samfunnet hvis det er en sånn tankegang folk sitter med?

  25. kristine: merkelig at det aldri er gutta som klager på dette da? tviler på at du ikke vet hva jeg snakker om når jeg sier at jenter alltid blir fremstilt som offer. men man velger selv hvordan man vil være, vil man være et offer kan man det. syns det hadde vært bedre og lære jenter at de ikke skal bry seg om hva noen drittsekker sier på internett enn at de skal trøstes og beskyttes og blåse det opp til noe traumatisk isteden for å bare drite i det.

  26. Marthe: Men vi snakker ikke om til virken grad jenter blir fremstilt som offer sammenlignet med gutter. Vi snakker om folk som sitter og får seg til å si de sykeste ting på internett, det er en helt annen diskusjon. Ja, man kan velge og drite i det, og det er selvsagt viktig når man er en offentlig person. Men det betyr IKKE at det er greit at folk trykker hverandre ned på den ene eller andre måten. Og jeg mener det er de som sitter og slenger dritt som må endre seg, ikke personen som blir slengt dritt til. Det er ikke greit og si stygge ting til andre, uansett om det er til en offentlig person eller ikke.

  27. kristine: selvfølgelig hadde det vert bedre om verden var perfekt og ingen sa stygge ting til hverandre eller var slemme mot hverandre og alle pisset regnbuer og solskinn, men vi kan ikke ta utgangspunkt at det er sånn det er når dette ikke stemmer. vi må ta verden for hva den er og jeg sier igjen at det alltid kommer til å finnes drittsekker og det kommer ikke til å endre seg av noe som helst, minst av alt innlegg hvor man sutrer om hva som har skjedd. det er jo akkurat det de vil ha, de vil ha oppmerksomhet så å sitte å klage er bare motvirkende. man kan ikke endre andre, men man kan endre seg selv. for det andre så har man ytringsfrihet her i norge selv om den er noe innskrenket, nettopp fordi at man skal kunne si stygge ting og hakke ned på folk man er uenig med. du sier vel stygge ting om folk du ikke liker? foreksempel trump?(antar bare at du ikke liker ham) og da skal du ha retten til å snakke så mye dritt om han du vil fordi han selv har valgt å være i offentligheten. og det er en av de beste tingene med vesten er at vi kan si hva vi vil om hvem vi vil uten å bli straffet for det.

  28. Marthe: Nei, jeg er ikke så veldig stor fan av han, hehe! Men forskjellen er bare at hvis jeg hadde fått mulughet til å si noe direkte til han, så hadde jeg evt kommet med konstruktiv kritikk, ikke slengt ut stygge kommentarer som “gå og heng deg, du fortjener og dø” osv osv. Alle snakker selvsagt stygt om andre en eller flere ganger i løpet av livet, og det er forsåvidt greit. Men gjør det privat, ikke sleng dritt over internett til en person du ikke kjenner. Og kom evt med saklige ting.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *