Hvor skal jeg starte? 

Det å være forelska er som å sitte i en karusell som går opp og ned hele tiden – På godt og på vondt. Jeg føler selv at de fleste forhold blir fremstilt som en dans på roser på sosiale medier, men sannheten er at det å være i et forhold ikke alltid er en dans på roser. Det er uenigheter, det er dårlige dager, det er misforståelser og nedturer. Heldigvis så er det aller flest oppturer, sommerfugler i magen og latterkramper. 

Nå er det noen uker siden jeg og C flyttet hjem fra Sverige. Det ble er ganske krevende prosess som kom altfor overraskende på oss begge. Det å skulle pakke ned livene sine på null, komma niks, finne noe nytt og flytte på seg ble tøft, og ikke bare for han eller for meg – Men for oss som par. 

Det å leve med en som ønsker å satse 110% på idrett, en som lever og ånder for å få det til og en som hele tiden forsøker å ta det riktige valgene for å komme nærmere målet sitt er både krevende og tidvis veldig ensomt. Det betyr at jeg må akseptere det å være mye alene, det at ting sjeldent går min vei og at jeg sjeldent kan bestemme hvordan ting skal være. Det handler stort sett om å gjøre det beste ut av situasjonen og akseptere at ting er som de er. 

Under og etter flytteprosessen ble jeg sittende med ekstremt mange spørsmål, og stort sett handlet de fleste spørsmålene om jeg ønsker å leve det livet. Om jeg ønsker å være 2.valget og om jeg ønsker å hele tiden innfinne meg i en situasjon som egentlig ikke er min egen. Nå har jeg fått ting på avstand, hentet litt energi og fått tenkt mye, og jeg vet hva jeg vil. 

Jeg vil være med C, jeg vil leve dette livet og jeg vil oppleve det jeg hittil har gjort. Vi har det så morsomt sammen, vi tuller, vi ler, vi opplever, vi krangler, vi synger, vi surrer og vi har det kult. Jeg vil ikke miste det fordi ting er tøft, krevende og tidvis vanskelig. 

Så, akkurat nå er ting fint, jeg er glad og ting går rett vei. Veldig rett vei! Det er deilig, det er godt å kjenne at jeg har litt mer balanse i livet igjen og at jeg har energi til å se fyren som de siste ukene har skapt ekstremt mye frustrasjon i kropp og sjel – HAHA! 

Han er jo faktisk bestekompisen min appåtil, og man kjemper vel for bestevenner og for kjærligheten – Eller? 
 

Facebook HER – Instagram HER – YouTube HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Vi er sammen!

  1. Jeg tror du har en stor fordel i forhold til andre i lignende situasjon ved at du faktisk har skapt deg ‘et navn’ på egen hånd, uavhengig av ham.. I tillegg er jo satsing/utvikling på denne fronten fullstendig uberørt av hvor du bor. – Tenk om du f.eks var dama til Solskjær, som overhodet ikke var kjent fra før, og han blir forgudet av fansen til en av verdens ledende klubblag i tillegg til overalt her hjemme.. Da forblir en brått strandet i rollen som ‘kona til..’, og det vet jeg ærlig talt ikke hvor godt jeg hadde fixet..
    Jeg kan selvsagt ikke uttale meg på annet grunnlag enn hva jeg kan lete frem hos meg selv, med et lite unntak i det jeg ser rundt meg, men her syntes iallefall å være klart at jeg neppe er den eneste som hadde hatt langt større mulighet for å fixe dette som Martine Halvorsen enn som kona til Solskjær! -Og basert på den ‘synligheten’ som ligger i det karriærevalget du har tatt, blir sannsynligheten stor for at oxo du ville hadde visse problemer med å leve i skyggen av en annen..(?)
    [Når jeg tenker etter, er jo faktisk DU per i dag mer kjent en ham (ha ha)]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *