Har det klikka for meg?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Freddan, C er borte, jeg er hjemme og “Slow Down”-listen på spotify spilles ut av høytalleren i leiligheten. Jeg kan ikke akkurat klage! Jeg har til og med besøk av lille Molly som jeg er hundevakt for til i kveld, pluss at noen av de andre hockey-jentene kommer hit i kveld for å se kampen hos meg. 

Som flere kanskje vet så elsker jeg smoothie. Det er så friskt og så godt! Jeg har dermed spesialisert meg på såkalt smoothie bowl, og til tross for at jeg typ aldri deler oppskrifter her på bloggen så tenkte jeg at jeg skulle gjøre det nå:

♥ Frosne jordbær (eller hvilke bær du nå vil ha)

♥ En banan. Det kan være en ide å legge den litt i fryseren før du skal bruke den!

♥ To egg/eggehvite. Kun for å få i seg masse bra og for å mette litt ekstra 🙂 

♥ Valgfri juice! Jeg velger stort sett en multivitaminjuice, men pass på at det ikke blir for mye væske. Det er kjipt når den blir aaaaltfor rennende. 

♥ Litt havregryn. 

♥ Yoghurt. Du kan egentlig velge hvordan du vil. Personlig går jeg ofte for Kvarg naturell yoghurt.

♥ Har du tid og ork så blir den ekstra digg hvis den får stå litt i fryseren! 

♥ Strø litt kokos, bær, musli eller noe annet digg over, og bland det inn! 

♥ Kos deg 🙂 

Se på dette lille dyret a. Fysøren så søt, leken og nysgjerrig!

Forresten! Hvis dette ble litt for bloggete og du tror det har klikka for meg med fin selfie, veskehund ooooog en smoothie-oppskrift, så kan jeg forsikre deg om at det ikke stemmer…

Jeg håper dere har en fin fredag!

xx

// Marty 

8 kommentarer

8 thoughts on “Har det klikka for meg?

  1. Bare et tips hvis du vil få mer utbyttet av egg. Kroppen tar opp mer protein fra egg som er varmebehandlet. Begynt å koke/steke meg to egg til min smoothie. 😀

  2. Smoothien så veldig god ut, men jeg har også et tips mtp. rå eggehvite. Rå eggehvite inneholder et antinæringsstoff som heter avidin og som bindes til B-vitaminet biotin og gjør det utilgjengelig for oss å ta opp. Det er ikke noe problem å spise rå eggehvite innimellom, men det er ikke anbefalt å spise hver dag da vi gjerne ønsker å ta opp alle gode næringsstoffer🍓
    Stå på videre, du er topp!
    Mvh, Karoline
    Bachelor i ernæring.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *